SME

Do Bratislavy dorazili prvé nové trolejbusy

V uliciach Bratislavy by mali jazdiť nové trolejbusy. Dopravný podnik nakupuje aj autobusy.

Trolejbusy pre Bratislavu testovali v Plzni.Trolejbusy pre Bratislavu testovali v Plzni. (Zdroj: ŠKODA ELECTRIC)

V uliciach Bratislavy by mali od mája jazdiť nové trolejbusy. Dopravný podnik nakupuje aj autobusy.

BRATISLAVA. Technicko-bezpečnostné skúšky prvých dvoch trolejbusov ŠKODA 30 Tr-SOR s evidenčnými číslami 6007 a 6008 v pondelok vykonali vo vozovni Jurajov Dvor.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Tým sú splnené podmienky pre začatie skúšobnej prevádzky na zaškolenie a zácvik vodičov a na overenie vlastností vozidla," informoval v pondelok dopoludnia Dopravný podnik Bratislava.

Do vozovne Trnávka priviezli podľa servera imhd.sk prvé z nových trolejbusov, ktoré Bratislava vysúťažila minulý rok, v piatok ráno.

SkryťVypnúť reklamu

Prečítajte si tiež:Bratislava nakupuje autobusy, na spotrebu sa nepýtaČítajte 

Súťaž museli zopakovať

„V prvej várke by malo byť dodaných 15 trolejbusov Škoda 30 Tr a jeden kĺbový trolejbus Škoda 31 Tr,“ píše sa na webovej stránke imhd.sk. Odborníci na mestskú dopravu z tohto webu predpokladajú, že nové trolejbusy by mohli začať jazdiť po Bratislave na začiatku mája.

Prvý tender na obstarávanie trolejbusov Dopravný podnik Bratislava približne pred rokom zrušil. Nariadil mu to Úrad pre verejné obstarávanie.

Ešte predtým súťaž ako netransparentnú a diskriminačnú kritizovala aj Európska komisia.

Neskôr sa ukázalo, že v súťaži bol iba jeden uchádzač, s modelom Škoda/SOR, ktorý mohol byť jej podmienkami zvýhodnený. Hrozilo, že by Brusel nákup nepreplatil.

S týmito modelmi napokon firma Škoda Elektric predsa vyhrala opakovanú súťaž, v ktorej však už súperila s firmou Solaris. Do Bratislavy má dodať spolu 80 nových trolejbusov.

SkryťVypnúť reklamu

Pri autobusoch nepozerajú na spotrebu

V súčasnosti dopravný podnik obstaráva nové autobusy, obálky v súťaži otvárali v piatok. Malo by ich byť 50 odhadom za 25 miliónov eur.

Rozhodovať bude najmä cena, tiež napríklad kapacita vozidla alebo výkon motora.

Dopravný podnik žiada, aby autobusy splnili európsku normu Euro6, mali by byť ekologickejšie, no v podmienkach priamo nezohľadňuje spotrebu či emisie.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 38 057
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 795
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 429
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 256
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 6 611
  6. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 5 465
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 586
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 495
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 103 908
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 461
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 78 393
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 786
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 002
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 615
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 958
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 738
  1. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu