SME

Turistov lákajú na krásne zábery Bratislavy a okolia

Mesto a župa dali na propagačné videá 42-­tisíc eur. Podobajú sa.

Pohľad na Bratislavu.Pohľad na Bratislavu. (Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Uličky bratislavského Starého Mesta zaliate slnkom, nábrežie Dunaja spomalené aj zrýchlené, či uchvacujúce letecké zábery na Hrad, Devín, alebo Dóm svätého Martina.

Päť videí, ktoré predstavujú Bratislavu ako moderné európske veľkomesto, si nechalo vyrobiť Bratislavské turistické a informačné centrum (BTB). Verejnosti zatiaľ ukázali prvé.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najdlhšie video o Bratislave

„Ide o najdlhšie všeobecné video, ktoré predstavuje hlavné mesto ako destináciu. Ďalšie štyri sú tematické, zobrazujúce naše hlavné produktové línie a budú sa postupne zverejňovať,” povedal šéf BTB František Stano.

SkryťVypnúť reklamu

Videá chcú šíriť na sociálnych sieťach a zároveň používať aj na veľtrhoch turistického ruchu. Prvé video doteraz videlo 230-tisíc ľudí.

Výroba šotov stála mesto viac ako 23-­tisíc eur. „Jediným kritériom výberového konania bola cena,“ hovorí Stano.

Súťaž rozdelili na dve – nakrúcanie suroviny a postprodukciu, teda strih a vizuálne efekty. Spoločnosti vyberali cez prieskum trhu. „Do každej súťaže sme oslovili tri firmy,” povedal Stano.

Kameraman šotov David Veverčák hovorí, že nakrúcanie bolo náročné a trvalo viac ako tri mesiace.

„Ako prvé určili miesta a akcie, ktoré chceli mať nakrútené. Postprodukcia, teda strih a vizuálna úprava záberov, trvala rovnako dlho ako nakrúcanie,” povedal Vaverčák.

Načítavam video...

Pôsobivé letecké zábery

Video pozitívne hodnotí aj šéf Klubu reklamných agentúr Slovenska Róbert Slovák.

SkryťVypnúť reklamu

„Šot je profesionálne spracovaný, k veci a najmä pekný.Niektoré miesta si mám chuť ísť pozrieť aj ja, napriek tomu, že žijem v Bratislave. Letecké zábery sú vždy pôsobivé, aj keď z vtáčej perspektívy Bratislavu uvidí málokto. Je to dobrá forma, ako propagovať Bratislavu.”

Na internete kolujú aj ďalšie tri propagačné videá o Bratislave a jej okolí. Tieto si objednala krajská organizácia cestovného ruchu Turizmus regiónu Bratislava.

Stáli 19-­tisíc eur. Majú podobné vyznenie. Do pokojnej hudby sa striedajú presvietené zábery s leteckými pohľadmi.

Ukazujú podobné miesta v Bratislave, ale napríklad aj uličky a pivnice Modry a okolie hradu Červený Kameň.

„My sme sa sústredili na mesto, krajská organizácia na región. Videá budeme používať spoločne,“ hovorí Stano.

SkryťVypnúť reklamu

Načítavam video...


Načítavam video...


Načítavam video...

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  2. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  3. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  5. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu
  6. eFleet Day 2025: Poznáme program a prezentujúcich
  7. S Kauflandom môže pomôcť každý, štartuje zbierka potravín
  8. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom
  1. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  2. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  3. Jedinečný koncert EURYTHMICS v Bratislave
  4. LOVESTREAM Festival oznamuje prvú vlnu interpretov
  5. Knižnice získavajú novú príležitosť
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 211
  2. Slováci oddnes nakupujú exotiku s BUBO za 50%. 6 197
  3. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 5 953
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 5 351
  5. Ísť do kúpeľov je IN 4 790
  6. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 565
  7. Vypite bar s ministrom, teraz za polovičnú cenu 4 431
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 333
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  2. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  3. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  4. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  5. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  6. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  7. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  8. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  1. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 38 411
  2. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 19 643
  3. Janka Bittó Cigániková: Pán Fico, nemajte strach! My na vašu úroveň neklesneme 19 319
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 15 796
  5. Rado Surovka: Liečba Ficom na demenciu národa nezaberá. 9 419
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 7 763
  7. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 6 633
  8. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 6 595
  1. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  2. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  3. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  4. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
  5. Radko Mačuha: Ficovi zdochla koza a preto Slovensku zdochne celé stádo.
  6. Tupou Ceruzou: Žandári
  7. Tupou Ceruzou: Mimoriadna situácia
  8. Radko Mačuha: Fico už nieje antivaxer.
SkryťZatvoriť reklamu