BRATISLAVA. Uličky bratislavského Starého Mesta zaliate slnkom, nábrežie Dunaja spomalené aj zrýchlené, či uchvacujúce letecké zábery na Hrad, Devín, alebo Dóm svätého Martina.
Päť videí, ktoré predstavujú Bratislavu ako moderné európske veľkomesto, si nechalo vyrobiť Bratislavské turistické a informačné centrum (BTB). Verejnosti zatiaľ ukázali prvé.
Najdlhšie video o Bratislave
„Ide o najdlhšie všeobecné video, ktoré predstavuje hlavné mesto ako destináciu. Ďalšie štyri sú tematické, zobrazujúce naše hlavné produktové línie a budú sa postupne zverejňovať,” povedal šéf BTB František Stano.
Videá chcú šíriť na sociálnych sieťach a zároveň používať aj na veľtrhoch turistického ruchu. Prvé video doteraz videlo 230-tisíc ľudí.
Výroba šotov stála mesto viac ako 23-tisíc eur. „Jediným kritériom výberového konania bola cena,“ hovorí Stano.
Súťaž rozdelili na dve – nakrúcanie suroviny a postprodukciu, teda strih a vizuálne efekty. Spoločnosti vyberali cez prieskum trhu. „Do každej súťaže sme oslovili tri firmy,” povedal Stano.
Kameraman šotov David Veverčák hovorí, že nakrúcanie bolo náročné a trvalo viac ako tri mesiace.
„Ako prvé určili miesta a akcie, ktoré chceli mať nakrútené. Postprodukcia, teda strih a vizuálna úprava záberov, trvala rovnako dlho ako nakrúcanie,” povedal Vaverčák.
Pôsobivé letecké zábery
Video pozitívne hodnotí aj šéf Klubu reklamných agentúr Slovenska Róbert Slovák.
„Šot je profesionálne spracovaný, k veci a najmä pekný.Niektoré miesta si mám chuť ísť pozrieť aj ja, napriek tomu, že žijem v Bratislave. Letecké zábery sú vždy pôsobivé, aj keď z vtáčej perspektívy Bratislavu uvidí málokto. Je to dobrá forma, ako propagovať Bratislavu.”
Na internete kolujú aj ďalšie tri propagačné videá o Bratislave a jej okolí. Tieto si objednala krajská organizácia cestovného ruchu Turizmus regiónu Bratislava.
Stáli 19-tisíc eur. Majú podobné vyznenie. Do pokojnej hudby sa striedajú presvietené zábery s leteckými pohľadmi.
Ukazujú podobné miesta v Bratislave, ale napríklad aj uličky a pivnice Modry a okolie hradu Červený Kameň.
„My sme sa sústredili na mesto, krajská organizácia na región. Videá budeme používať spoločne,“ hovorí Stano.