SME
Štvrtok, 19. máj, 2022 | Meniny má Gertrúda

Lávka na Moste SNP v Bratislave láka hľadačov pokladov v modernej hre

Úzka plošina je miestami až šestnásť metrov nad hladinou. Pád odtiaľ môže stáť život, upozorňujú záchranári.

Most SNP (v strede) je jednou z dominánt Bratislavy.Most SNP (v strede) je jednou z dominánt Bratislavy. (Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Prelezú zábradlie, obídu kovovú mrežu a v otvorenom priestore aj šestnásť metrov nad Dunajom preliezajú po kovovej konštrukcii na rebrík. Na jeho konci je úzka lávka vedúca popod celú šírku mosta.

Most SNP sa otrasie pri prejazde každého autobusu alebo kamióna, loziť po oceľovej konštrukcii lešenia je aj preto adrenalínový zážitok.

Tieto prekážky prekonalo dovedna už najmenej 166 ľudí, ktorí hrajú hru s názvom geocaching.

Na lávku pod mostom, ktorá slúži na jeho údržbu, lezú za keškou, pokladom v modernej hre na hľadanie skrýš.

Jedna z nebezpečnejších

Takéto kešky sú ukryté po celom svete. Často sú to napríklad nádoby, v ktorých je zápisník, pero a prípadne drobnosť, ktorú každý nálezca vymení za inú. Niekedy na ich nájdenie treba vylúštiť hlavolam.

Hráči si pomocou súradníc z družice GPS zaregistrujú nájdenú kešku a získajú bod.

Na Slovensku sú tisícky takýchto skrýš, tá na lávke pod Mostom SNP je na stránke Geocachingu označovaná za jednu z 35 najnáročnejších. „Ak máte pochybnosti, určite tam nechoďte! Stojí vám váš život za jeden bod?“ píše sa v opise skrýše.

Igor Bilák, ktorý má na Slovensku na starosti zverejňovanie používateľmi zaregistrovaných skrýš, upozorňuje, že každý koná na vlastné nebezpečenstvo.

„Na stránke je upozornenie, čoho sa treba vystríhať a aký výstroj si treba zobrať,“ vraví Bilák. Presné súradnice uvidí až registrovaný používateľ. Ten má navyše možnosť kešku nahlásiť ako nevhodnú. „Každý, kto sa ju chystá hľadať, je o tom informovaný.“

Hráč, ktorý kešku zaregistroval, píše, že na zdolanie prekážok treba mať horolezecké istenie, a upozorňuje, že tam treba ísť minimálne vo dvojici.

„Bez horolezeckého istenia tam, prosím, nechoďte. Aj keď sa tam dostanete bez neho, cesta späť je ťažšia a nebezpečnejšia,“ zdôrazňuje autor kešky. Odporúča tiež zobrať si reflexnú vestu. S ňou je človek podľa autora nenápadný. Môže tak z diaľky pripomínať pracovníkov údržby mosta.

Aj smrtiaci pád

Od hladiny je lávka vzdialená približne 12 až 16 metrov. Pád z tejto výšky je životu nebezpečný, upozorňuje hovorca záchranárov Boris Chmel.

Na vedľajšom moste Lafranconi skáču ľudia z lávky na dvoch pripevnených lanách. Tam sú vo výške od 19 do 25 metrov.

Inštruktor týchto zoskokov Andrej Más hovorí, že bezpečná hĺbka vody pri cielenom zoskoku z takejto výšky je aspoň šesť metrov. Pád môže byť podľa neho nebezpečnejší.

„Otázkou je, ako odtiaľ ten človek padne, ako je oblečený a aká je hĺbka vody,“ vraví inštruktor.

Pri pošmyknutí sa je pád nekontrolovaný, zdôrazňuje záchranár Chmel.

„Pri páde do Dunaja je tiež problematické zachraňovanie, prúd môže osobu unášať stovky metrov,“ vysvetľuje. Niektorí ľudia môžu pri páde omdlieť, čo záchranu ešte sťaží.

Záchranári, univerzitná nemocnica a ani policajti nevedia o žiadnom prípade nehody na Moste SNP. Mesto teraz zvažuje rozšíriť kovovú mrežu, ktorá je nad rebríkom.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  2. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  3. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im
  5. Aké typy cukrovky poznáme?
  6. Biele srdce putovalo aj do Nemocnice AGEL Košice-Šaca
  7. Potrebujete tichú kosačku? Vsaďte na aku verziu!
  8. Čo by ste mali vedieť o ročnom vyúčtovaní spotreby tepla a vody?
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 8 259
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 7 276
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 853
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 1 418
  5. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 405
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 1 346
  7. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 1 256
  8. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza 1 214
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  2. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  3. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  4. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  5. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  6. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  7. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  8. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 21 459
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 9 492
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 183
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 072
  5. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 4 210
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 4 139
  7. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 082
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 107
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  6. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu