SME
Nedeľa, 29. máj, 2022 | Meniny má Vilma

Mladá generácia Čechov nemá k Slovensku vzťah

Český trh sa podľa slov predsedu predstavenstva bratislavskej organizácie cestovného ruchu zásadne mení a fenomén, kedy Česi boli dlhé roky najpočetnejšia skupina turistov na Slovensku, sa bude vytrácať.

Ilustračná foto.Ilustračná foto. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Nové generácie mladých Čechov nemajú vzťah ku Slovensku, stále väčšie problémy im robí slovenčina, no sú zdatní v iných jazykoch a preto radšej cestujú do iných krajín.

Na dnešnej tlačovej konferencii to vyhlásil predseda predstavenstva bratislavskej organizácie cestovného ruchu Bratislava Tourist Board František Stano.

"Ak sa nezačneme o túto novú generáciu nejakým spôsobom starať, tak nám český trh, ktorý je najdôležitejší z hľadiska počtu, začne postupne rapídne klesať," upozornil.

SkryťVypnúť reklamu

Nová forma komunikácie s mladou českou generáciou

Minulý rok prišlo do Bratislavy 87.348 turistov z Českej republiky, čo predstavuje nárast oproti predchádzajúcemu roku o takmer 3,7 percenta.

Počet prenocovaní však bol na úrovni 136.104, teda nižší o 3,85 percenta. Zatiaľ nám ešte turisti z Čiech pribúdajú, ale chodia už na kratšiu dobu, zhodnotil Stano.

Podľa jeho slov preto BTB čaká priekopnícka práca. "Dozrievajú generácie, ktoré už nemajú žiaden vzťah k bývalej spoločnej histórii a ktorí navyše ani jazykovo nie sú takí zdatní v slovenčine, ale nerobí im problém cestovať do iných krajín.

Zatiaľ čo tí starší, možno aj kvôli jazykovej bariére, sa stále radi vracajú na Slovensko," vysvetlil. Český trh sa teda podľa jeho slov zásadne mení a fenomén, že Česi boli dlhé roky najpočetnejšia skupina turistov na Slovensku, sa bude podľa jeho slov vytrácať.

SkryťVypnúť reklamu

Bratislavská organizácia cestovného ruchu sa chce preto zamerať práve na tento trh a vymyslieť novú formu komunikácie s mladou českou generáciou. "Tá najťažšia výzva je asi pochopiť, čím by sme mohli osloviť českého turistu novej generácie pre budúcnosť," podotkol.

Historicko-kultúrny turizmus

V tomto roku bude Bratislava lákať turistov najmä cez tri okruhy tém. Historicko-kultúrny turizmus mesto propaguje cez aktivity pod heslom korunovačné mesto.

"Bol to aj spôsob, ako sa odlíšiť od našich najväčších priamych konkurentov, Budapešti alebo Viedne, ktoré korunovačnými mestami neboli. A celú históriu Bratislavy v tom najväčšom rozkvete poznamenala najviac práve táto éra," vysvetlil Stano.

Pri druhom okruhu tém sa bude mesto orientovať na mladých. "Chceme naučiť mladých, že nielen za lacnou zábavou a lacným alkoholom sa dá prísť do Bratislavy," podotkol.

SkryťVypnúť reklamu

Bratislavu chce BTB prezentovať ako vzrušujúce mesto na Dunaji s množstvom adrenalínových zážitkov. Tie si môžu turisti vychutnať cez deň, večer ich mesto zase pozve do klubov.

"Chceme zjednotiť klubovú scénu a ponúkať ju ako produkt večernej Bratislavy. Skúšame podchytiť 30 klubov najbližšie k centru, kde je bohatý program a medzinárodní účinkujúci," priblížil Stano.

Jednou nohou v meste, druhou v prírode

Turisti si v hlavnom meste podľa neho všímajú aj to, ako rýchlo sa dá z centra dostať do prírody. To chce BTB využiť a zamerať sa na novú cieľovú kategóriu pod motívom "jednou nohou v meste, druhou v prírode".

"Chceme spojiť záujem byť v prírode a mať pritom zázemie v meste, teda večer tráviť čas inak ako pod stanom. To je pre nás nová výzva do ďalšieho obdobia," naznačil Stano.

V priebehu minulého roka zavítalo do Bratislavy 947.730 turistov, pričom takmer 650.000 tvorili zahraniční návštevníci a 300.000 prišlo z iných kútov Slovenska.

Medziročne bol zaznamenaný 15-percentný nárast, pričom najsilnejším mesiacom bol august, kedy do mesta na Dunaji zavítalo 99.000 turistov.

Bratislavská samospráva si vďaka zvýšenému záujmu turistov polepšila na výbere dane za ubytovanie a do mestského rozpočtu smerovalo 2,7 milióna eur. Tento rok chce mesto prekonať miliónovú hranicu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách
  2. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete?
  3. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov?
  4. Kúpele sú liečivý celok, Thermia jeho kráľovná!
  5. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu
  6. Bratislavský realitný trh oživí GALVANIA rezidencie
  7. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných
  8. Slovenských tridsiatnikov láka zakladanie fondov
  1. Herec Karel Zima: Táto kamera do auta vám vydrží roky: MIO!
  2. Poškriabali vám auto, keď ste niekde parkovali?
  3. Ako si vyberať pohodlnú obuv nielen do práce? Toto sú naše tipy!
  4. Agresívne brzdenie alebo poistný podvod? Mal palubnú kameru!
  5. Darček na Deň detí? Repasovaný telefón môže byť skvelou voľbou
  6. Zdravé zateplenie za jeden deň: čo neviete o fúkanej izolácii
  7. Wüstenrot minulý rok úspešne naštartoval nový obchodný model
  8. Dve zľavy na jedného: Toto predĺženie v PLANEO je vaša šanca!
  1. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných 15 143
  2. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete? 8 014
  3. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu 6 604
  4. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov? 5 707
  5. Ako umocniť svoju lásku k Chorvátsku? Vlastným apartmánom! 2 017
  6. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách 1 904
  7. Kúpele sú liečivý celok, Thermia jeho kráľovná! 1 358
  8. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie 1 305
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  2. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  3. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  4. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  5. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  6. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  7. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  8. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  1. Ján Valchár: Bitka pri Cušime, Admirál Kuznecov alebo dve frašky ruskej flotily 12 887
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III) 9 821
  3. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 4 243
  4. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa 4 235
  5. Jana Melišová: Oplatí sa žiť na dlh? 3 156
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 2 736
  7. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám? 2 615
  8. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 2 086
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
  2. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?
  3. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
  4. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  6. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  7. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
SkryťZatvoriť reklamu