SME
Streda, 2. december, 2020 | Meniny má BibiánaKrížovkyKrížovky

Mladá generácia Čechov nemá k Slovensku vzťah

Český trh sa podľa slov predsedu predstavenstva bratislavskej organizácie cestovného ruchu zásadne mení a fenomén, kedy Česi boli dlhé roky najpočetnejšia skupina turistov na Slovensku, sa bude vytrácať.

Ilustračná foto.Ilustračná foto. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Nové generácie mladých Čechov nemajú vzťah ku Slovensku, stále väčšie problémy im robí slovenčina, no sú zdatní v iných jazykoch a preto radšej cestujú do iných krajín.

Na dnešnej tlačovej konferencii to vyhlásil predseda predstavenstva bratislavskej organizácie cestovného ruchu Bratislava Tourist Board František Stano.

"Ak sa nezačneme o túto novú generáciu nejakým spôsobom starať, tak nám český trh, ktorý je najdôležitejší z hľadiska počtu, začne postupne rapídne klesať," upozornil.

Skryť Vypnúť reklamu

Nová forma komunikácie s mladou českou generáciou

Minulý rok prišlo do Bratislavy 87.348 turistov z Českej republiky, čo predstavuje nárast oproti predchádzajúcemu roku o takmer 3,7 percenta.

Počet prenocovaní však bol na úrovni 136.104, teda nižší o 3,85 percenta. Zatiaľ nám ešte turisti z Čiech pribúdajú, ale chodia už na kratšiu dobu, zhodnotil Stano.

Podľa jeho slov preto BTB čaká priekopnícka práca. "Dozrievajú generácie, ktoré už nemajú žiaden vzťah k bývalej spoločnej histórii a ktorí navyše ani jazykovo nie sú takí zdatní v slovenčine, ale nerobí im problém cestovať do iných krajín.

Zatiaľ čo tí starší, možno aj kvôli jazykovej bariére, sa stále radi vracajú na Slovensko," vysvetlil. Český trh sa teda podľa jeho slov zásadne mení a fenomén, že Česi boli dlhé roky najpočetnejšia skupina turistov na Slovensku, sa bude podľa jeho slov vytrácať.

Skryť Vypnúť reklamu

Bratislavská organizácia cestovného ruchu sa chce preto zamerať práve na tento trh a vymyslieť novú formu komunikácie s mladou českou generáciou. "Tá najťažšia výzva je asi pochopiť, čím by sme mohli osloviť českého turistu novej generácie pre budúcnosť," podotkol.

Historicko-kultúrny turizmus

V tomto roku bude Bratislava lákať turistov najmä cez tri okruhy tém. Historicko-kultúrny turizmus mesto propaguje cez aktivity pod heslom korunovačné mesto.

"Bol to aj spôsob, ako sa odlíšiť od našich najväčších priamych konkurentov, Budapešti alebo Viedne, ktoré korunovačnými mestami neboli. A celú históriu Bratislavy v tom najväčšom rozkvete poznamenala najviac práve táto éra," vysvetlil Stano.

Pri druhom okruhu tém sa bude mesto orientovať na mladých. "Chceme naučiť mladých, že nielen za lacnou zábavou a lacným alkoholom sa dá prísť do Bratislavy," podotkol.

Skryť Vypnúť reklamu

Bratislavu chce BTB prezentovať ako vzrušujúce mesto na Dunaji s množstvom adrenalínových zážitkov. Tie si môžu turisti vychutnať cez deň, večer ich mesto zase pozve do klubov.

"Chceme zjednotiť klubovú scénu a ponúkať ju ako produkt večernej Bratislavy. Skúšame podchytiť 30 klubov najbližšie k centru, kde je bohatý program a medzinárodní účinkujúci," priblížil Stano.

Jednou nohou v meste, druhou v prírode

Turisti si v hlavnom meste podľa neho všímajú aj to, ako rýchlo sa dá z centra dostať do prírody. To chce BTB využiť a zamerať sa na novú cieľovú kategóriu pod motívom "jednou nohou v meste, druhou v prírode".

"Chceme spojiť záujem byť v prírode a mať pritom zázemie v meste, teda večer tráviť čas inak ako pod stanom. To je pre nás nová výzva do ďalšieho obdobia," naznačil Stano.

V priebehu minulého roka zavítalo do Bratislavy 947.730 turistov, pričom takmer 650.000 tvorili zahraniční návštevníci a 300.000 prišlo z iných kútov Slovenska.

Medziročne bol zaznamenaný 15-percentný nárast, pričom najsilnejším mesiacom bol august, kedy do mesta na Dunaji zavítalo 99.000 turistov.

Bratislavská samospráva si vďaka zvýšenému záujmu turistov polepšila na výbere dane za ubytovanie a do mestského rozpočtu smerovalo 2,7 milióna eur. Tento rok chce mesto prekonať miliónovú hranicu.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí
  2. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom
  3. Máš dosť teórie a poučiek? Študuj, cestuj, pracuj a ži!
  4. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  5. Na VŠEMvs získaš kvalitné štúdium v moderných priestoroch
  6. Tip na náhradu za rúško: Kvalitný nákrčník ochráni aj pred zimou
  7. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  8. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny
  9. Študuj v malom a ži vo veľkom
  10. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  1. Tip na vianočný darček? Kvalitný zrak so zľavou 1 000 €
  2. Budeme môcť v budúcnosti pracovať len z domu?
  3. 8 inšpirácií, ako využiť zvyšky jedla a nič nevyhodiť
  4. Na výpadok elektriny vás môže upozorniť aj SMS
  5. Detský čaj COOP Jednoty získal unikátne medzinárodné ocenenie
  6. FMMR svojím výskumom reaguje na aktuálne živé témy
  7. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  8. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  9. Novinka medzi prefabrikátmi
  10. Virtuálne prechádzky ako pomoc turistom pri orientácií
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 19 888
  2. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 16 204
  3. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 406
  4. Aká je chémia vôní 11 905
  5. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 314
  6. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 796
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 598
  8. Bývanie v meste predlžuje život 8 272
  9. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 7 711
  10. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 5 855
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu