SME
Sobota, 23. september, 2023 | Meniny má Zdenka

Mladá generácia Čechov nemá k Slovensku vzťah

Český trh sa podľa slov predsedu predstavenstva bratislavskej organizácie cestovného ruchu zásadne mení a fenomén, kedy Česi boli dlhé roky najpočetnejšia skupina turistov na Slovensku, sa bude vytrácať.

Ilustračná foto.Ilustračná foto. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Nové generácie mladých Čechov nemajú vzťah ku Slovensku, stále väčšie problémy im robí slovenčina, no sú zdatní v iných jazykoch a preto radšej cestujú do iných krajín.

Na dnešnej tlačovej konferencii to vyhlásil predseda predstavenstva bratislavskej organizácie cestovného ruchu Bratislava Tourist Board František Stano.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Ak sa nezačneme o túto novú generáciu nejakým spôsobom starať, tak nám český trh, ktorý je najdôležitejší z hľadiska počtu, začne postupne rapídne klesať," upozornil.

SkryťVypnúť reklamu

Nová forma komunikácie s mladou českou generáciou

Minulý rok prišlo do Bratislavy 87.348 turistov z Českej republiky, čo predstavuje nárast oproti predchádzajúcemu roku o takmer 3,7 percenta.

Počet prenocovaní však bol na úrovni 136.104, teda nižší o 3,85 percenta. Zatiaľ nám ešte turisti z Čiech pribúdajú, ale chodia už na kratšiu dobu, zhodnotil Stano.

Podľa jeho slov preto BTB čaká priekopnícka práca. "Dozrievajú generácie, ktoré už nemajú žiaden vzťah k bývalej spoločnej histórii a ktorí navyše ani jazykovo nie sú takí zdatní v slovenčine, ale nerobí im problém cestovať do iných krajín.

Zatiaľ čo tí starší, možno aj kvôli jazykovej bariére, sa stále radi vracajú na Slovensko," vysvetlil. Český trh sa teda podľa jeho slov zásadne mení a fenomén, že Česi boli dlhé roky najpočetnejšia skupina turistov na Slovensku, sa bude podľa jeho slov vytrácať.

SkryťVypnúť reklamu

Bratislavská organizácia cestovného ruchu sa chce preto zamerať práve na tento trh a vymyslieť novú formu komunikácie s mladou českou generáciou. "Tá najťažšia výzva je asi pochopiť, čím by sme mohli osloviť českého turistu novej generácie pre budúcnosť," podotkol.

Historicko-kultúrny turizmus

V tomto roku bude Bratislava lákať turistov najmä cez tri okruhy tém. Historicko-kultúrny turizmus mesto propaguje cez aktivity pod heslom korunovačné mesto.

"Bol to aj spôsob, ako sa odlíšiť od našich najväčších priamych konkurentov, Budapešti alebo Viedne, ktoré korunovačnými mestami neboli. A celú históriu Bratislavy v tom najväčšom rozkvete poznamenala najviac práve táto éra," vysvetlil Stano.

Pri druhom okruhu tém sa bude mesto orientovať na mladých. "Chceme naučiť mladých, že nielen za lacnou zábavou a lacným alkoholom sa dá prísť do Bratislavy," podotkol.

SkryťVypnúť reklamu

Bratislavu chce BTB prezentovať ako vzrušujúce mesto na Dunaji s množstvom adrenalínových zážitkov. Tie si môžu turisti vychutnať cez deň, večer ich mesto zase pozve do klubov.

"Chceme zjednotiť klubovú scénu a ponúkať ju ako produkt večernej Bratislavy. Skúšame podchytiť 30 klubov najbližšie k centru, kde je bohatý program a medzinárodní účinkujúci," priblížil Stano.

Jednou nohou v meste, druhou v prírode

Turisti si v hlavnom meste podľa neho všímajú aj to, ako rýchlo sa dá z centra dostať do prírody. To chce BTB využiť a zamerať sa na novú cieľovú kategóriu pod motívom "jednou nohou v meste, druhou v prírode".

"Chceme spojiť záujem byť v prírode a mať pritom zázemie v meste, teda večer tráviť čas inak ako pod stanom. To je pre nás nová výzva do ďalšieho obdobia," naznačil Stano.

V priebehu minulého roka zavítalo do Bratislavy 947.730 turistov, pričom takmer 650.000 tvorili zahraniční návštevníci a 300.000 prišlo z iných kútov Slovenska.

Medziročne bol zaznamenaný 15-percentný nárast, pričom najsilnejším mesiacom bol august, kedy do mesta na Dunaji zavítalo 99.000 turistov.

Bratislavská samospráva si vďaka zvýšenému záujmu turistov polepšila na výbere dane za ubytovanie a do mestského rozpočtu smerovalo 2,7 milióna eur. Tento rok chce mesto prekonať miliónovú hranicu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Rivalita až na dreň. Pozrite si najväčšie súboje v F1
  2. Prešov si dlho pýtal obchvat, stáva sa slovenským skokanom
  3. Ochutnajte zo Španielska viac. Spojte návštevu Madridu s Toledom
  4. Oblačno, miestami roboti. Ďalší diel pútavého sci-fi komiksu
  5. Spoločnosť EY vyhlásila 18. ročník súťaže na Slovensku
  6. Septembrové číslo krížovkárskeho magazínu Lišiak v denníku SME
  7. Ak podceníte pri stavbe toto, pripravte sa na vyššie účty
  8. Plánujete nové bývanie o pár rokov? Čas na jeho kúpu je teraz
  1. Rivalita až na dreň. Pozrite si najväčšie súboje v F1
  2. Union zdravotná poisťovňa prináša novinku vo vzdelávaní
  3. Tento domáci nápoj vzpruží lepšie než káva, šlofík a energiťák
  4. Geniálne, čo dokáže minca v mrazničke!
  5. Prešov si dlho pýtal obchvat, stáva sa slovenským skokanom
  6. Novesta predstavuje novú kolekciu pre jeseň/zimu 2023
  7. Katolícka univerzita vykročila na ďalšiu misiu
  8. Prišli na to, že odpad je cenný
  1. Už len dnes za vás Fellner zaplatí polovicu dovolenky 11 836
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 5 955
  3. Ak podceníte pri stavbe toto, pripravte sa na vyššie účty 5 914
  4. Prešov si dlho pýtal obchvat, stáva sa slovenským skokanom 3 975
  5. Plánujete nové bývanie o pár rokov? Čas na jeho kúpu je teraz 3 247
  6. Získajte 50% zľavu na predplatné SME.sk. Tu zistíte viac 3 221
  7. Ľuboš Fellner opäť pozýva. Kam volá turistov teraz? 3 085
  8. 50-tisíc dovolenkárov si kúpilo zájazd cez SME 2 477
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  2. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  3. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  4. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  6. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  7. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  8. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  1. Ján Šeďo: Králi "F + K + G" sa postavili pred vypredanú sálu s plnými gaťami, ako lazníci. 63 734
  2. Igor Kossaczký: Matovičova akcia ukázala pravdu o slovenských médiách 38 484
  3. František Ptáček: „Sedembolestná panna Mária, oroduj za pána Fica!“ a iné prízraky Slovenské 19 983
  4. Pavel Macko: Teraz sa ukáže, ako hlboko siahajú korene zla a aká silná je Žilinkova ochrana gaunerov 10 987
  5. Michael Achberger: Kľúč k rýchlemu metabolizmu: Začnite každý deň týmito raňajkovými zvykmi 10 411
  6. Ján Šeďo: Mestskí policajti to pokašľali na celej čiare. 9 932
  7. Ivan Mlynár: Zo skrine biskupov Slovenska vypadol ďalší kostlivec. 7 292
  8. Ladislav Matejka: Ako Slovensko vyhralo Volvo (skutočný príbeh) 7 228
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 68. - Arktída - Zem Františka Jozefa
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 67. - Kto bol Juan de Fuca, ktorý dal meno prielivu, ktorý obmýva brehy kanadského ostrova Vancouver?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 66. - Martin Frobisher, pirát alebo kapitán?
  4. Monika Nagyova: Rómske deti kradnú. Ale iba energiu.
  5. Jiří Ščobák: Na zimní plavání v neoprénu je dobré se začít připravovat už teď
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 65. - Odkiaľ pochádza názov Kanada?
  7. Jiří Ščobák: Čekání na Volodymyra Zelenského před prezidentským palácem v BA (foto)
  8. Monika Nagyova: Pedagógovia aj dnes trestajú deti za to, že odmietajú jesť to, čo im nechutí.
SkryťZatvoriť reklamu