Mladá generácia Čechov nemá k Slovensku vzťah

Český trh sa podľa slov predsedu predstavenstva bratislavskej organizácie cestovného ruchu zásadne mení a fenomén, kedy Česi boli dlhé roky najpočetnejšia skupina turistov na Slovensku, sa bude vytrácať.

Ilustračná foto.(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Nové generácie mladých Čechov nemajú vzťah ku Slovensku, stále väčšie problémy im robí slovenčina, no sú zdatní v iných jazykoch a preto radšej cestujú do iných krajín.

Na dnešnej tlačovej konferencii to vyhlásil predseda predstavenstva bratislavskej organizácie cestovného ruchu Bratislava Tourist Board František Stano.

"Ak sa nezačneme o túto novú generáciu nejakým spôsobom starať, tak nám český trh, ktorý je najdôležitejší z hľadiska počtu, začne postupne rapídne klesať," upozornil.

Nová forma komunikácie s mladou českou generáciou

Minulý rok prišlo do Bratislavy 87.348 turistov z Českej republiky, čo predstavuje nárast oproti predchádzajúcemu roku o takmer 3,7 percenta.

Počet prenocovaní však bol na úrovni 136.104, teda nižší o 3,85 percenta. Zatiaľ nám ešte turisti z Čiech pribúdajú, ale chodia už na kratšiu dobu, zhodnotil Stano.

Podľa jeho slov preto BTB čaká priekopnícka práca. "Dozrievajú generácie, ktoré už nemajú žiaden vzťah k bývalej spoločnej histórii a ktorí navyše ani jazykovo nie sú takí zdatní v slovenčine, ale nerobí im problém cestovať do iných krajín.

Zatiaľ čo tí starší, možno aj kvôli jazykovej bariére, sa stále radi vracajú na Slovensko," vysvetlil. Český trh sa teda podľa jeho slov zásadne mení a fenomén, že Česi boli dlhé roky najpočetnejšia skupina turistov na Slovensku, sa bude podľa jeho slov vytrácať.

Bratislavská organizácia cestovného ruchu sa chce preto zamerať práve na tento trh a vymyslieť novú formu komunikácie s mladou českou generáciou. "Tá najťažšia výzva je asi pochopiť, čím by sme mohli osloviť českého turistu novej generácie pre budúcnosť," podotkol.

Historicko-kultúrny turizmus

V tomto roku bude Bratislava lákať turistov najmä cez tri okruhy tém. Historicko-kultúrny turizmus mesto propaguje cez aktivity pod heslom korunovačné mesto.

"Bol to aj spôsob, ako sa odlíšiť od našich najväčších priamych konkurentov, Budapešti alebo Viedne, ktoré korunovačnými mestami neboli. A celú históriu Bratislavy v tom najväčšom rozkvete poznamenala najviac práve táto éra," vysvetlil Stano.

Pri druhom okruhu tém sa bude mesto orientovať na mladých. "Chceme naučiť mladých, že nielen za lacnou zábavou a lacným alkoholom sa dá prísť do Bratislavy," podotkol.

Bratislavu chce BTB prezentovať ako vzrušujúce mesto na Dunaji s množstvom adrenalínových zážitkov. Tie si môžu turisti vychutnať cez deň, večer ich mesto zase pozve do klubov.

"Chceme zjednotiť klubovú scénu a ponúkať ju ako produkt večernej Bratislavy. Skúšame podchytiť 30 klubov najbližšie k centru, kde je bohatý program a medzinárodní účinkujúci," priblížil Stano.

Jednou nohou v meste, druhou v prírode

Turisti si v hlavnom meste podľa neho všímajú aj to, ako rýchlo sa dá z centra dostať do prírody. To chce BTB využiť a zamerať sa na novú cieľovú kategóriu pod motívom "jednou nohou v meste, druhou v prírode".

"Chceme spojiť záujem byť v prírode a mať pritom zázemie v meste, teda večer tráviť čas inak ako pod stanom. To je pre nás nová výzva do ďalšieho obdobia," naznačil Stano.

V priebehu minulého roka zavítalo do Bratislavy 947.730 turistov, pričom takmer 650.000 tvorili zahraniční návštevníci a 300.000 prišlo z iných kútov Slovenska.

Medziročne bol zaznamenaný 15-percentný nárast, pričom najsilnejším mesiacom bol august, kedy do mesta na Dunaji zavítalo 99.000 turistov.

Bratislavská samospráva si vďaka zvýšenému záujmu turistov polepšila na výbere dane za ubytovanie a do mestského rozpočtu smerovalo 2,7 milióna eur. Tento rok chce mesto prekonať miliónovú hranicu.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  5. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  6. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  7. Alarica – new business project in the market of shoes
  8. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  9. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  10. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  1. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 6 904
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 6 513
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke 4 831
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 3 358
  5. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 095
  6. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€ 2 543
  7. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 2 502
  8. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 233
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 806
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 505