SME

Zahraniční turisti vlani míňali na ubytovanie a nákupy

Zahraniční návštevníci Bratislavy vlani míňali priemerne 110 eur na osobu, najviac peňazí v hlavnom meste nechali Rusi. Vyplýva to z prieskumu Bratislavskej organizácie cestovného ruchu.

(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Zahraniční návštevníci vlani v Bratislave najviac míňali na ubytovanie, jedlo a nápoje, nákupy či suveníry.

Ich výdavky na pobyt v Bratislave na osobu a deň boli v priemere 110 eur. Vyplýva to z prieskumu, ktorý vlani v októbri až decembri robila pre Bratislavskú organizáciu cestovného ruchu medzi zahraničnými turistami Ekonomická univerzita v Bratislave. Informoval o tom riaditeľ kancelárie primátora Ľubomír Andrassy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Turisti v Bratislave síce vlani investovali do ubytovania či nákupov, minimálne však míňali na kultúru, podujatia a iné aktivity. Podľa prieskumu na ne minuli v priemere len do troch eur.

SkryťVypnúť reklamu

Najviac minuli Rusi, najmenej Španieli

Najviac peňazí v slovenskej metropole nechali minulý rok Rusi, ktorí na osobu a deň minuli približne 323 eur, nasledujú Briti, Taliani, Francúzi a ázijská klientela. Najmenej podľa prieskumu pri návšteve Bratislavy míňali Španieli, Maďari, Česi, Poliaci či Američania.

Najviac turistov do hlavného mesta prišlo na jednodňový výlet, nasledujú dovolenky či návštevy rodiny a priateľov, menej už je tých, ktorí prišli na služobnú cestu.

Viac ako tretina turistov získala informácie o Bratislave od svojich známych, priateľov či rodiny. Iní našli informácie o meste na internete, alebo slovenskú metropolu už v minulosti navštívili.

Priemerne strávia turisti v Bratislave dve noci

V Bratislave sa v minulom roku ubytovalo 947 730 návštevníkov, ich počet oproti roku 2012 narástol o 15,1 percenta. Priemerne návštevníci vlani v hlavnom meste Slovenska strávili dve noci.

SkryťVypnúť reklamu

V slovenskej metropole sa minulý rok ubytovalo 299 970 slovenských turistov, zo zahraničia prišlo 647 760 návštevníkov. Bratislava na dani za ubytovanie vlani vybrala približne 2,7 milióna eur.

Vývoju cestovného ruchu v Bratislave pomohol nielen celosvetový nárast turizmu a globálne meniace sa trendy, ale návštevnosť ovplyvnili aj lokálne udalosti.

Turistov do hlavného mesta Slovenska vlani prilákala napríklad celosvetová súťaž vín, hokejová liga KHL, prvý ročník medzinárodného festivalu podunajských krajín Donau Fest či tradičné bratislavské podujatia ako Bratislava pre všetkých, Kultúrne leto, hudobné a gastronomické festivaly či Korunovačné slávnosti.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  2. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  3. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  4. Čo bude toto leto in?
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  2. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo?
  3. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  4. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  5. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  6. Čo bude toto leto in?
  7. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  8. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 464
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 916
  3. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 6 450
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 632
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 4 146
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 344
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 938
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 460
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 397
  2. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 532
  3. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 434
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 8 129
  5. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 136
  6. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 6 022
  7. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 6 015
  8. Vladimír Bojničan: Z výkalov bič neupletieš – ani keby opozícia zrovna začala znášať zlaté vajíčka 5 714
  1. Marian Nanias: Jadrové zbrane – versus - Umelá Inteligencia.
  2. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  3. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  4. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  5. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  6. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  7. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  8. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
SkryťZatvoriť reklamu