SME
Piatok, 20. máj, 2022 | Meniny má Bernard

Zahraniční turisti vlani míňali na ubytovanie a nákupy

Zahraniční návštevníci Bratislavy vlani míňali priemerne 110 eur na osobu, najviac peňazí v hlavnom meste nechali Rusi. Vyplýva to z prieskumu Bratislavskej organizácie cestovného ruchu.

(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Zahraniční návštevníci vlani v Bratislave najviac míňali na ubytovanie, jedlo a nápoje, nákupy či suveníry.

Ich výdavky na pobyt v Bratislave na osobu a deň boli v priemere 110 eur. Vyplýva to z prieskumu, ktorý vlani v októbri až decembri robila pre Bratislavskú organizáciu cestovného ruchu medzi zahraničnými turistami Ekonomická univerzita v Bratislave. Informoval o tom riaditeľ kancelárie primátora Ľubomír Andrassy.

Turisti v Bratislave síce vlani investovali do ubytovania či nákupov, minimálne však míňali na kultúru, podujatia a iné aktivity. Podľa prieskumu na ne minuli v priemere len do troch eur.

SkryťVypnúť reklamu

Najviac minuli Rusi, najmenej Španieli

Najviac peňazí v slovenskej metropole nechali minulý rok Rusi, ktorí na osobu a deň minuli približne 323 eur, nasledujú Briti, Taliani, Francúzi a ázijská klientela. Najmenej podľa prieskumu pri návšteve Bratislavy míňali Španieli, Maďari, Česi, Poliaci či Američania.

Najviac turistov do hlavného mesta prišlo na jednodňový výlet, nasledujú dovolenky či návštevy rodiny a priateľov, menej už je tých, ktorí prišli na služobnú cestu.

Viac ako tretina turistov získala informácie o Bratislave od svojich známych, priateľov či rodiny. Iní našli informácie o meste na internete, alebo slovenskú metropolu už v minulosti navštívili.

Priemerne strávia turisti v Bratislave dve noci

V Bratislave sa v minulom roku ubytovalo 947 730 návštevníkov, ich počet oproti roku 2012 narástol o 15,1 percenta. Priemerne návštevníci vlani v hlavnom meste Slovenska strávili dve noci.

SkryťVypnúť reklamu

V slovenskej metropole sa minulý rok ubytovalo 299 970 slovenských turistov, zo zahraničia prišlo 647 760 návštevníkov. Bratislava na dani za ubytovanie vlani vybrala približne 2,7 milióna eur.

Vývoju cestovného ruchu v Bratislave pomohol nielen celosvetový nárast turizmu a globálne meniace sa trendy, ale návštevnosť ovplyvnili aj lokálne udalosti.

Turistov do hlavného mesta Slovenska vlani prilákala napríklad celosvetová súťaž vín, hokejová liga KHL, prvý ročník medzinárodného festivalu podunajských krajín Donau Fest či tradičné bratislavské podujatia ako Bratislava pre všetkých, Kultúrne leto, hudobné a gastronomické festivaly či Korunovačné slávnosti.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  2. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  3. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  4. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  5. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  6. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  7. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  8. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  1. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  2. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  3. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  4. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  5. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  6. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im
  7. Aké typy cukrovky poznáme?
  8. Biele srdce putovalo aj do Nemocnice AGEL Košice-Šaca
  1. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 7 293
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 058
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 6 025
  4. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 407
  5. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza 1 249
  6. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 1 227
  7. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 986
  8. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 968
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  2. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  3. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  4. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  5. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  6. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  7. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  8. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 19 092
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 10 701
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 476
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 5 656
  5. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 4 215
  6. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 090
  7. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 3 454
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 123
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  5. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
SkryťZatvoriť reklamu