SME

V bratislavskej MHD nefunguje ani jedna kamera

Systém, ktorý mal zvýšiť bezpečnosť, nefungoval ani päť rokov. Obraz budú opäť nahrávať až v nových vozidlách.

Kamery inštalovali v roku 2009, dnes už nefungujú.Kamery inštalovali v roku 2009, dnes už nefungujú. (Zdroj: ARCHÍV SME)

Systém, ktorý mal zvýšiť bezpečnosť, nefungoval ani päť rokov. Obraz budú opäť nahrávať až v nových vozidlách.

BRATISLAVA. Objekt je monitorovaný. Nálepky a nápisy v bratislavskej hromadnej doprave upozorňovali na kamery v autobuse či v električke. Zo systému za státisíce eur neostalo nič ostala len výstraha . Na vozidlách sú len nové nálepky, ktoré upozorňujú na nahrávanie zvuku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kamery montovalo bývalé vedenie dopravného podniku na čele s Branislavom Zahradníkom v roku 2009. Dopravný podnik vtedy za projekt kamier do desiatich vozidiel zaplatil 130-tisíc eur, potom ho ešte rozširovali.

SkryťVypnúť reklamu

Dokopy namontoval kamery do 24 vozidiel. Dnes už cestujúcich vo verejnej doprave nestráži ani jedna. Terajšie vedenie dopravného podniku to zmeniť neplánuje.

Kamery len načas

„Zmluva bola podpísaná len na určité obdobie, čiže tento systém je vo vozidlách nefunkčný,“ vysvetľuje Adriana Volfová, hovorkyňa dopravného podniku. Označila to za pilotný projekt bývalého vedenia, v ktorom „nepokračovali aj pre finančnú náročnosť“.

Projekt kamerového systému ani neoživia. Volfová vraví, že zavedenie kamerového systému v starých vozidlách, ktoré sú po hranici životnosti, by to bola neefektívna investícia.

Argumentuje aj tým, že dopravný podnik dostal od mesta o 1,9 milióna eur menej a nemá peniaze na investície.

Kamery tak nepribudnú ani na vybraných zastávkach MHD, ako sľuboval dopravný podnik v roku 2009.

SkryťVypnúť reklamu

Až v nových vozidlách

Zmena by vraj mala prísť s novými vozidlami, ktoré mesto kupuje za európske peniaze.

„Spolu 120 trolejbusov, 60 električiek a nové autobusy budú disponovať vnútorným aj vonkajším kamerovým systémom,“ vraví Volfová. Zvýši sa tak podľa hovorkyne bezpečnosť cestujúcich a zníži vandalizmus. Nové trolejbusy začnú v Bratislave jazdiť zrejme v lete.

Dnes dopravný podnik kamerou sleduje tunel, predajne dopravného podniku a má online kamerový systém najrušnejších križovatiek v meste. „Zároveň monitorujeme aj vozovne, aby sme zabránili krádežiam nafty a aj vniknutiu vandalov do priestorov, kde v minulosti poškodili naše vozidlá,“ dodáva hovorkyňa.

Chytili vandalov

Starý kamerový systém pomohol podľa Volfovej zadržať niekoľkých vandalov aj pri krádežiach vo vozidlách.

SkryťVypnúť reklamu

„V zmysle zákona o ochrane osobných údajov sme však mohli záznamy uchovávať maximálne sedem dní, takže ak sa vyšetrovanie polície predĺžilo, nemohli sme jej záznamy poskytnúť.“

Zábery z kamier mohol sledovať vodič, v prípade mimoriadnych situácií upozornil tiesňovým tlačidlom dispečing dopravného podniku, ktorý mohol záznam sledovať.

Namiesto obrazu teraz v MHD nahrávajú iba zvuk. Zvukové záznamy robia revízori od 1. marca minulého roka. Volfová hovorí, že výsledky mali už v prvých týždňoch. Počet sťažností cestujúcich podľa nej klesol až o 90 percent a čierni pasažieri sú menej agresívni.

kam_res.jpg

Kamery v MHD fungovali len pár rokov.

FOTO ARCHÍV SME

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 36 637
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 766
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 426
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 292
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 6 268
  6. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 5 662
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 555
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 408
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 553
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 459
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 78 217
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 783
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 980
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 592
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 941
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 737
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu