Majiteľom bytov na Záhradníckej svojvoľne odstavili dodávku vody

Podľa slov domového dôverníka sa poruchová služba správala neštandardne, keď bez ohlásenia a vysvetlenia demontovala asi meter hlavného potrubia bez zabezpečenia náhrady.


BRATISLAVA. Podľa slov bytového dôverníka Róberta Klímu v utorok 24. marca odstavili bez ohlásenia teplú i studenú vodu majiteľom bytov v obytnom bloku na rohu Záhradníckej a Miletičovej ulice v Bratislave.

"Neštandardným spôsobom vnikla do uzamknutých priestorov súkromného objektu pracovná čata z poruchovej služby, uzavrela centrálny prívod vody, demontovala asi meter hlavného potrubia a bez zabezpečenia náhrady, či vysvetlenia odišla," vysvetľuje Klíma.

V dome s vyše 40 bytmi žijú podľa jeho slov aj starší obyvatelia s vekom nad 80 rokov, ako aj mladé rodiny s maloletými deťmi, ktorým celodenná neohlásená odstávka vody spôsobila nemalé problémy.

Článok pokračuje pod video reklamou

Opätovnú dodávku si museli zabezpečiť sami

Podľa domového dôverníka majiteľov bytov "išlo o svojvoľné vniknutie do súkromných priestorov a neoprávnenú manipuláciu s vlastníctvom majiteľov bytov v réžii správcovskej firmy ETP Managment budov."

Opätovnú dodávku vody museli podľa Klímu zástupcovia majiteľov bytov zabezpečiť svojpomocne, teda bez pomoci správcovskej firmy, ktorá je k takýmto činnostiam zmluvne viazaná a riadne za ne platená.

Celý problém vznikol podľa bytového dôverníka v súvislosti s neuhradenou faktúrou na opravu vodovodného potrubia vo výške 690 eur ešte z konca roku 2013. Podľa neho však nešlo o odmietnutie preplatenia faktúry, ale o jej prehodnotenie.

"Dôvodom na reklamáciu bolo, že faktúra obsahuje materiál, ktorý pri oprave použitý nebol a podľa konzultácií s konkurenčnými firmami opravu odhadli na 250 až 350 eur. Združenie vlastníkov bytov má na účte dostatok prostriedkov, aby takéto faktúry preplácalo, no odmieta platiť za predražené práce a nedodaný materiál," vysvetľuje Róbert Klíma.

Majitelia bytov podľa neho riadne odvádzajú zálohové platby v prospech ETP a neplatiči sa vyskytujú skôr sporadicky. Zo strany správcu budovy ETP nejde podľa Klímu o prvý prípad.

Problémy so správcovskou spoločnosťou

"Opravy nekonzultuje s majiteľmi bytov, nerobí verejnú súťaž na najefektívnejšieho dodávateľa a v nejednom prípade verejné obstarávanie obchádza dodatočným tvrdením, že išlo o havarijný stav, čo nebýva vždy pravdou," povedal Klima.

ETP vo svojom stanovisku kategoricky odmieta, že by pri odstávke vody a odstránení potrubia nejakým spôsobom spolupracovala s dodávateľskou firmou.

Otázkou potom ostáva, kto demontážnej čate poskytol kľúče od uzamknutých priestorov kotolne a vodovodných rozvodov, ktoré má len domový dôverník a ETP.

Ako ETP ďalej uvádza, "správcovská spoločnosť nemá vedomosť o tom, že by v zásadných otázkach svojvoľne zasahovala do správy budov bez vedomia vlastníka."

K predmetnej situácii by v budúcnosti nemalo dochádzať. ETP podľa dohody s majiteľmi bytov v budúcnosti nebude bez súhlasu ich zástupcov realizovať žiadnu opravu, úpravu či inú realizáciu diela.

"Snahou spoločnosti je vždy realizovať správu domov profesionálne a transparentne v kolegiálnej atmosfére so zvolenými zástupcami vlastníkov bytov," píše sa okrem iného v stanovisku ETP podpísanom konateľom spoločnosti Jozefom Malichom.

"Nie vždy sa nám to darí. Pokiaľ je problém na strane správcovskej spoločnosti máme záujem ho operatívne riešiť."

ETP v súčasnosti spravuje vyše 250 bytových domov v Bratislavskom kraji, čo predstavuje viac ako 9000 bytov a nebytových priestorov.

"V zásade evidujeme minimum sťažností na výkon správy. Sťažnosti sa týkajú nedostatočného vykurovania, teplej vody, upratovania, určite sa však netýkajú cien za vykonané opravy," uzavrel Jozef Malich.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  2. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  3. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  4. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  5. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  6. Najužitočnejšia appka
  7. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  8. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  9. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  10. Zužitkovaním biologického odpadu šetríme prírodu aj náklady
  1. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  2. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  3. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  4. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  5. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  6. Bratislava dostane o rok nový mestský bulvár
  7. Dexis Slovakia má nového generálneho riaditeľa
  8. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  9. Stavebná fakulta hostila medzinárodnú konferenciu CSASC
  10. Cestárske kariérne dni 2018 na SvF
  1. Najužitočnejšia appka 16 166
  2. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 14 780
  3. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 13 705
  4. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 13 099
  5. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 628
  6. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 273
  7. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 7 182
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 056
  9. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 4 340
  10. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu 2 399