Majiteľom bytov na Záhradníckej svojvoľne odstavili dodávku vody

Podľa slov domového dôverníka sa poruchová služba správala neštandardne, keď bez ohlásenia a vysvetlenia demontovala asi meter hlavného potrubia bez zabezpečenia náhrady.


BRATISLAVA. Podľa slov bytového dôverníka Róberta Klímu v utorok 24. marca odstavili bez ohlásenia teplú i studenú vodu majiteľom bytov v obytnom bloku na rohu Záhradníckej a Miletičovej ulice v Bratislave.

"Neštandardným spôsobom vnikla do uzamknutých priestorov súkromného objektu pracovná čata z poruchovej služby, uzavrela centrálny prívod vody, demontovala asi meter hlavného potrubia a bez zabezpečenia náhrady, či vysvetlenia odišla," vysvetľuje Klíma.

V dome s vyše 40 bytmi žijú podľa jeho slov aj starší obyvatelia s vekom nad 80 rokov, ako aj mladé rodiny s maloletými deťmi, ktorým celodenná neohlásená odstávka vody spôsobila nemalé problémy.

Opätovnú dodávku si museli zabezpečiť sami

Podľa domového dôverníka majiteľov bytov "išlo o svojvoľné vniknutie do súkromných priestorov a neoprávnenú manipuláciu s vlastníctvom majiteľov bytov v réžii správcovskej firmy ETP Managment budov."

Opätovnú dodávku vody museli podľa Klímu zástupcovia majiteľov bytov zabezpečiť svojpomocne, teda bez pomoci správcovskej firmy, ktorá je k takýmto činnostiam zmluvne viazaná a riadne za ne platená.

Celý problém vznikol podľa bytového dôverníka v súvislosti s neuhradenou faktúrou na opravu vodovodného potrubia vo výške 690 eur ešte z konca roku 2013. Podľa neho však nešlo o odmietnutie preplatenia faktúry, ale o jej prehodnotenie.

"Dôvodom na reklamáciu bolo, že faktúra obsahuje materiál, ktorý pri oprave použitý nebol a podľa konzultácií s konkurenčnými firmami opravu odhadli na 250 až 350 eur. Združenie vlastníkov bytov má na účte dostatok prostriedkov, aby takéto faktúry preplácalo, no odmieta platiť za predražené práce a nedodaný materiál," vysvetľuje Róbert Klíma.

Majitelia bytov podľa neho riadne odvádzajú zálohové platby v prospech ETP a neplatiči sa vyskytujú skôr sporadicky. Zo strany správcu budovy ETP nejde podľa Klímu o prvý prípad.

Problémy so správcovskou spoločnosťou

"Opravy nekonzultuje s majiteľmi bytov, nerobí verejnú súťaž na najefektívnejšieho dodávateľa a v nejednom prípade verejné obstarávanie obchádza dodatočným tvrdením, že išlo o havarijný stav, čo nebýva vždy pravdou," povedal Klima.

ETP vo svojom stanovisku kategoricky odmieta, že by pri odstávke vody a odstránení potrubia nejakým spôsobom spolupracovala s dodávateľskou firmou.

Otázkou potom ostáva, kto demontážnej čate poskytol kľúče od uzamknutých priestorov kotolne a vodovodných rozvodov, ktoré má len domový dôverník a ETP.

Ako ETP ďalej uvádza, "správcovská spoločnosť nemá vedomosť o tom, že by v zásadných otázkach svojvoľne zasahovala do správy budov bez vedomia vlastníka."

K predmetnej situácii by v budúcnosti nemalo dochádzať. ETP podľa dohody s majiteľmi bytov v budúcnosti nebude bez súhlasu ich zástupcov realizovať žiadnu opravu, úpravu či inú realizáciu diela.

"Snahou spoločnosti je vždy realizovať správu domov profesionálne a transparentne v kolegiálnej atmosfére so zvolenými zástupcami vlastníkov bytov," píše sa okrem iného v stanovisku ETP podpísanom konateľom spoločnosti Jozefom Malichom.

"Nie vždy sa nám to darí. Pokiaľ je problém na strane správcovskej spoločnosti máme záujem ho operatívne riešiť."

ETP v súčasnosti spravuje vyše 250 bytových domov v Bratislavskom kraji, čo predstavuje viac ako 9000 bytov a nebytových priestorov.

"V zásade evidujeme minimum sťažností na výkon správy. Sťažnosti sa týkajú nedostatočného vykurovania, teplej vody, upratovania, určite sa však netýkajú cien za vykonané opravy," uzavrel Jozef Malich.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 264
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 8 873
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 905
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 538
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 913
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 908
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 758
  8. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 559
  9. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 559
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 1 523