Majiteľom bytov na Záhradníckej svojvoľne odstavili dodávku vody

Podľa slov domového dôverníka sa poruchová služba správala neštandardne, keď bez ohlásenia a vysvetlenia demontovala asi meter hlavného potrubia bez zabezpečenia náhrady.


BRATISLAVA. Podľa slov bytového dôverníka Róberta Klímu v utorok 24. marca odstavili bez ohlásenia teplú i studenú vodu majiteľom bytov v obytnom bloku na rohu Záhradníckej a Miletičovej ulice v Bratislave.

"Neštandardným spôsobom vnikla do uzamknutých priestorov súkromného objektu pracovná čata z poruchovej služby, uzavrela centrálny prívod vody, demontovala asi meter hlavného potrubia a bez zabezpečenia náhrady, či vysvetlenia odišla," vysvetľuje Klíma.

V dome s vyše 40 bytmi žijú podľa jeho slov aj starší obyvatelia s vekom nad 80 rokov, ako aj mladé rodiny s maloletými deťmi, ktorým celodenná neohlásená odstávka vody spôsobila nemalé problémy.

Opätovnú dodávku si museli zabezpečiť sami

Podľa domového dôverníka majiteľov bytov "išlo o svojvoľné vniknutie do súkromných priestorov a neoprávnenú manipuláciu s vlastníctvom majiteľov bytov v réžii správcovskej firmy ETP Managment budov."

Opätovnú dodávku vody museli podľa Klímu zástupcovia majiteľov bytov zabezpečiť svojpomocne, teda bez pomoci správcovskej firmy, ktorá je k takýmto činnostiam zmluvne viazaná a riadne za ne platená.

Celý problém vznikol podľa bytového dôverníka v súvislosti s neuhradenou faktúrou na opravu vodovodného potrubia vo výške 690 eur ešte z konca roku 2013. Podľa neho však nešlo o odmietnutie preplatenia faktúry, ale o jej prehodnotenie.

"Dôvodom na reklamáciu bolo, že faktúra obsahuje materiál, ktorý pri oprave použitý nebol a podľa konzultácií s konkurenčnými firmami opravu odhadli na 250 až 350 eur. Združenie vlastníkov bytov má na účte dostatok prostriedkov, aby takéto faktúry preplácalo, no odmieta platiť za predražené práce a nedodaný materiál," vysvetľuje Róbert Klíma.

Majitelia bytov podľa neho riadne odvádzajú zálohové platby v prospech ETP a neplatiči sa vyskytujú skôr sporadicky. Zo strany správcu budovy ETP nejde podľa Klímu o prvý prípad.

Problémy so správcovskou spoločnosťou

"Opravy nekonzultuje s majiteľmi bytov, nerobí verejnú súťaž na najefektívnejšieho dodávateľa a v nejednom prípade verejné obstarávanie obchádza dodatočným tvrdením, že išlo o havarijný stav, čo nebýva vždy pravdou," povedal Klima.

ETP vo svojom stanovisku kategoricky odmieta, že by pri odstávke vody a odstránení potrubia nejakým spôsobom spolupracovala s dodávateľskou firmou.

Otázkou potom ostáva, kto demontážnej čate poskytol kľúče od uzamknutých priestorov kotolne a vodovodných rozvodov, ktoré má len domový dôverník a ETP.

Ako ETP ďalej uvádza, "správcovská spoločnosť nemá vedomosť o tom, že by v zásadných otázkach svojvoľne zasahovala do správy budov bez vedomia vlastníka."

K predmetnej situácii by v budúcnosti nemalo dochádzať. ETP podľa dohody s majiteľmi bytov v budúcnosti nebude bez súhlasu ich zástupcov realizovať žiadnu opravu, úpravu či inú realizáciu diela.

"Snahou spoločnosti je vždy realizovať správu domov profesionálne a transparentne v kolegiálnej atmosfére so zvolenými zástupcami vlastníkov bytov," píše sa okrem iného v stanovisku ETP podpísanom konateľom spoločnosti Jozefom Malichom.

"Nie vždy sa nám to darí. Pokiaľ je problém na strane správcovskej spoločnosti máme záujem ho operatívne riešiť."

ETP v súčasnosti spravuje vyše 250 bytových domov v Bratislavskom kraji, čo predstavuje viac ako 9000 bytov a nebytových priestorov.

"V zásade evidujeme minimum sťažností na výkon správy. Sťažnosti sa týkajú nedostatočného vykurovania, teplej vody, upratovania, určite sa však netýkajú cien za vykonané opravy," uzavrel Jozef Malich.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  2. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  3. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  4. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  5. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  6. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  7. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  8. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  9. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  10. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  1. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  2. Problém s darčekom? 10 perfektných tipov na Vianočné darčeky!
  3. Slovensko bude vo svete reprezentovať projekt Zachráň včely
  4. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  5. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  6. Moderný hotel, kde sa cítite ako doma
  7. Vedecká rada k 80. výročiu SvF STU v Bratislave
  8. Stavebná fakulta STU má učebňu na 3D tlač a virtuálnu realitu
  9. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  10. Hovoriaci systém priblíži zrakovo znevýhodneným expozíciu múzea
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 61 663
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 17 679
  3. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 9 908
  4. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 9 775
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 9 290
  6. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 795
  7. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska 5 517
  8. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch 3 899
  9. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 3 748
  10. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 3 369