SME
Pondelok, 2. október, 2023 | Meniny má Levoslav

Prvé nové trolejbusy by mohli cestujúcich voziť od leta

Nové nízkopodlažné trolejbusy bude dopravný podnik nasadzovať na cesty postupne, do konca tohto roka ich v Bratislave pribudne päťdesiat.

Ilustračná foto.Ilustračná foto. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Prvé z osemdesiatich nových nízkopodlažných trolejbusov, ktoré Dopravný podnik Bratislava vlani obstarával, by mohli dodať v priebehu dvoch až troch týždňov.

Čakajú ich však ešte skúšky, cestujúci v Bratislave by sa teda v prvých nových trolejbusoch mohli začať voziť zrejme v lete tohto roka. Uviedol to generálny riaditeľ a predseda predstavenstva DPB Ľubomír Belfi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Trolejbusy budú na cesty nasadzovať postupne, do konca roka by ich mala pribudnúť päťdesiatka. Na ktorých linkách budú jazdiť však zatiaľ nie je známe.

SkryťVypnúť reklamu

Dopravný podnik Bratislava vlani ukončil obstarávanie 80 nových trolejbusov - 15 sólo trolejbusov, 15 trolejbusov s APU agregátom a 50 kĺbových trolejbusov. Nové nízkopodlažné vozidlá bude dopravný podnik nasadzovať na cesty postupne.

"Do konca tohto roka tu bude 50 trolejbusov a ďalších 70 by malo byť dodaných na budúci rok," vysvetlil Belfi s tým, že si uplatňujú aj opciu 40 trolejbusov, ktorá bola tiež vysúťažená. Na bratislavských cestách by tak časom malo pribudnúť 120 nových trolejbusov.

Na trať by sa v tomto roku mala dostať aj prvá z tridsiatky jednosmerných a obojsmerných električiek, ktoré spolu s trolejbusmi dopravný podnik obstarával. Podľa Belfiho prvá električka by sa v Bratislave mohla objaviť v septembri alebo októbri toho roka, tiež ju však ešte čaká testovanie.

SkryťVypnúť reklamu

Električka by mala začať jazdiť na trati až na jar budúceho roka. Do leta 2015 bude postupne dodaných 45 električiek, dodal Belfi. Aj v tomto prípade si totiž DPB uplatňuje opciu na 15 električiek. Jednosmerné a obojsmerné električky dodá do Bratislavy spoločnosť Škoda Transportation.

Nové trolejbusy do Bratislavy dodá spoločnosť ŠKODA ELECTRIC, a.s., ktorá tender vyhrala. Spoločnosť za 80 trolejbusov ponúkla cenu 46,772 mil. eur, po aukcii sa cena znížila na 41,620 mil. eur. Na nákup nových nízkopodlažných trolejbusov dopravný podnik získal vyše 39,5 mil. eur z Európskej únie.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Na nechránenom školskom dvore namerali v lete až 60 stupňov
  2. Ako zvládnuť prechod?
  3. Ako si sporiť na dôchodok? Odpoveď vás možno prekvapí
  4. Unikátny kamión Hladinka smeruje na Bielu noc do Bratislavy
  5. Mexiko, Keňa či Maurícius. Cestujte za top exotikou z Viedne
  6. Umelá inteligencia už zajtra ovládne 5 miest na Slovensku!
  7. Aké tajomstvá skrýva kancelária šéfveliteľa?
  8. Slováci hlásili v lete až o 35 % viac škôd než minulý rok
  1. Ako zvládnuť prechod?
  2. MSV v Brne predstaví inovatívne priemyselné technológie
  3. Zubár rovná sa neznesiteľné utrpenie? Nemusí to tak byť
  4. Svetový deň srdca v Nemocnici AGEL Košice-Šaca
  5. List moruše bielej pomáha znižovať hladinu cukru v krvi
  6. Zlato z malého futbalu aj plážového volejbalu
  7. Vďaka Blue Berry™ si užívam život naplno!
  8. V sobotu môžete urobiť dobrú voľbu! Union víta nových poistencov
  1. Umelá inteligencia už zajtra ovládne 5 miest na Slovensku! 23 607
  2. Všetkým lepí pred voľbami 13 515
  3. Ako si sporiť na dôchodok? Odpoveď vás možno prekvapí 9 642
  4. Až dve tretiny Slovenska majú mäkkú vodu. Čo na to naše cievy? 5 680
  5. Aké tajomstvá skrýva kancelária šéfveliteľa? 5 121
  6. Mexiko, Keňa či Maurícius. Cestujte za top exotikou z Viedne 4 782
  7. Unikátny kamión Hladinka smeruje na Bielu noc do Bratislavy 4 528
  8. Kaufland postavený z dreva? Áno, Bratislava má európsky unikát 3 684
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  2. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  3. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  4. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  6. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  7. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  8. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  1. Martin Greguš: Voličom Progresívneho Slovenska a SAS v Bratislave. Keď 1.10. už nebude mať kde zaparkovať spomeňte si, kto si opäť neurobil domácu úlohu... 84 396
  2. Soňa Bulbeck: Umieráčik za Slovensko 41 550
  3. Jana Plichtová: "Dobrák" Boris Kollár a jeho pomáhanie (si k majetku) 34 318
  4. Michal Feik: Možno veriť predvolebným prieskumom? 27 592
  5. Ján Šeďo: Generálmajor Ivan Pach dokonale a inteligentne zotrel Fica. 22 117
  6. Miroslav Lukáč: V predvolebných debatách sme počuli Génia. Bohužiaľ Zla. Netreba ho predstavovať. Všetci ho poznáte. V hazarde platí kontra, re, vabank. 19 187
  7. Monika Nagyova: Zo života vo firme snov: Po dvadsiatich dvoch rokoch som dostala výpoveď 14 304
  8. Ján Valchár: Načo je Rusku Sevastopol? 7 807
  1. Jiří Ščobák: V parlamentě jsou mimochodem také dva poslanci Za ľudí
  2. Monika Nagyova: Zo života vo firme snov: Po dvadsiatich dvoch rokoch som dostala výpoveď
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 68. - Arktída - Zem Františka Jozefa
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 67. - Kto bol Juan de Fuca, ktorý dal meno prielivu, ktorý obmýva brehy kanadského ostrova Vancouver?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 66. - Martin Frobisher, pirát alebo kapitán?
  6. Monika Nagyova: Rómske deti kradnú. Ale iba energiu.
  7. Jiří Ščobák: Na zimní plavání v neoprénu je dobré se začít připravovat už teď
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 65. - Odkiaľ pochádza názov Kanada?
SkryťZatvoriť reklamu