Dopravný podnik má obnovený dispečing

Po tridsiatich rokoch pristúpili k modernizácii kľúčového pracoviska. Dispečing riadi chod mestskej hromadnej dopravy v Bratislave.

BRATISLAVA. Dopravný podnik Bratislava, a. s. po 30 rokoch pristúpil ku komplexnej obnove a modernizácii svojho kľúčového pracoviska a vybudoval moderný dispečing centra dopravy, ktorý dnes riadi chod MHD v hlavnom meste.

Práve toto pracovisko prijíma rozhodnutia na základe aktuálnej dopravnej situácie, privoláva pohotovostné služby a v prípade potreby aj nariaďuje náhradnú verejnú dopravu.

Pracovisko dispečingu sleduje polohu vozidla v reálnom čase, kontroluje nadväznosť spojov s priamym prehľadom o odchýlkach od cestovného poriadku a zároveň sleduje ďalšie informácie o vozidlách, ako je spotreba, či rýchlosť.

Dispečing poskytuje hlasové a dátové prenosy v rámci celého systému verejnej dopravy, vytvára základ pre budovanie integrovaných dopravných systémov riadenia MHD a zároveň rieši spoluprácu s pohotovostnými službami ako je RZP, Polícia, či HaZZ.

Celkové náklady na modernizáciu presiahli sumu 59.000 eur. "Som veľmi rád, že sa to podarilo, nakoľko podmienky v ktorých dosiaľ naši dispečeri pracovali boli zastarané a to najmä z technologického hľadiska.

Podarilo sa nám vybudovať moderné pracovisko, ktoré je dnes porovnateľné s podobnými v iných metropolách Európskej únie.

Verím, že aj takto zabezpečíme bezpečnejšiu a spoľahlivejšiu verejnú dopravu v Bratislave, uviedol generálny riaditeľ DPB Ľubomír Belfi.

Informácie poskytla Adriana Volfová, hovorkyňa DPB.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  2. Platbami kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  3. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  4. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  5. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  6. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  7. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  8. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  9. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  10. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne
  1. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  2. Hovoriaci systém priblíži zrakovo znevýhodneným expozíciu múzea
  3. Slovensko spieva koledy
  4. Workshop Inštitútu Ronalda Coasa na EU v Bratislave
  5. Stavbárska olympiáda 2018/19 vás očakáva
  6. Diplomacia v praxi – unikát, ktorý funguje dodnes
  7. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  8. Slovenské ovocie a zelenina - máme ich v obchodoch dostatok?
  9. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  10. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 50 353
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 15 551
  3. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 10 078
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 8 552
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 7 984
  6. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 7 785
  7. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 5 838
  8. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 747
  9. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 5 642
  10. Prehrieva sa vám mobil? Môžete prísť o peniaze 5 554