SME
Nedeľa, 22. máj, 2022 | Meniny má Júlia, Juliána

Dopravný podnik má obnovený dispečing

Po tridsiatich rokoch pristúpili k modernizácii kľúčového pracoviska. Dispečing riadi chod mestskej hromadnej dopravy v Bratislave.

BRATISLAVA. Dopravný podnik Bratislava, a. s. po 30 rokoch pristúpil ku komplexnej obnove a modernizácii svojho kľúčového pracoviska a vybudoval moderný dispečing centra dopravy, ktorý dnes riadi chod MHD v hlavnom meste.

Práve toto pracovisko prijíma rozhodnutia na základe aktuálnej dopravnej situácie, privoláva pohotovostné služby a v prípade potreby aj nariaďuje náhradnú verejnú dopravu.

Pracovisko dispečingu sleduje polohu vozidla v reálnom čase, kontroluje nadväznosť spojov s priamym prehľadom o odchýlkach od cestovného poriadku a zároveň sleduje ďalšie informácie o vozidlách, ako je spotreba, či rýchlosť.

SkryťVypnúť reklamu

Dispečing poskytuje hlasové a dátové prenosy v rámci celého systému verejnej dopravy, vytvára základ pre budovanie integrovaných dopravných systémov riadenia MHD a zároveň rieši spoluprácu s pohotovostnými službami ako je RZP, Polícia, či HaZZ.

Celkové náklady na modernizáciu presiahli sumu 59.000 eur. "Som veľmi rád, že sa to podarilo, nakoľko podmienky v ktorých dosiaľ naši dispečeri pracovali boli zastarané a to najmä z technologického hľadiska.

Podarilo sa nám vybudovať moderné pracovisko, ktoré je dnes porovnateľné s podobnými v iných metropolách Európskej únie.

Verím, že aj takto zabezpečíme bezpečnejšiu a spoľahlivejšiu verejnú dopravu v Bratislave, uviedol generálny riaditeľ DPB Ľubomír Belfi.

Informácie poskytla Adriana Volfová, hovorkyňa DPB.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  3. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  2. Gestačný diabetes mellitus
  3. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  5. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  6. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  7. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  8. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  1. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 572
  2. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 4 629
  3. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 4 173
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 3 767
  5. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 1 902
  6. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 412
  7. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 190
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 003
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  2. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  3. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  4. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  5. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  6. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  7. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  8. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 12 256
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 201
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 874
  4. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 4 787
  5. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 4 093
  6. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 973
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 147
  8. EQUUS: Inovácie v lesnom hospodárstve prichádzajú aj zo Slovenska. V čom sme najlepší? 2 068
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  2. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  3. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  5. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  6. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  7. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  8. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
SkryťZatvoriť reklamu