Poslanci nájom pozemkov pod vyše 400 bilbordmi neobnovili

Magistrát počítal, že by sa k súčasným 134 reklamným zariadeniam, ktoré majú platnú zmluvu, pridalo ďalších 405.

BRATISLAVA. Sedem reklamných spoločností, ktoré majú v Bratislave umiestnené svoje bilbordy, malo dostať od magistrátu nové zmluvy na prenájom mestských pozemkov.

Bratislavskí poslanci dnes ale nájom pre celkovo 405 plôch pod reklamnými nosičmi, ktoré už v minulosti mesto povolilo, neschválili. Za materiál zahlasovalo len 11 z 37 poslancov.

Mesto chcelo takto získať viac peňazí do rozpočtu a správať sa rovnako ku všetkým reklamným spoločnostiam. "Chceme skončiť s politikou, ktorá tu bola v minulosti, že jedna spoločnosť bola preferovaná a ostatným neboli predlžované zmluvy," vysvetľoval poslancom primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru).

Článok pokračuje pod video reklamou

Na začiatku roka malo mesto uzatvorené platné nájomné zmluvy k vyše 130 nosičom vonkajšej reklamy. Ďalším 458 bilbordom či bigboardom nájom vypršal počas posledných troch rokov. A hoci v minulosti boli tieto reklamné nosiče oficiálne povolené, mesto úplne všetkým zmluvy obnoviť nechcelo.

Desiatky reklám mesto zrušilo

Vyše 50 plôch bratislavský magistrát vylúčil, pretože stáli na úrovni križovatiek, v stredných deliacich pásoch ciest, blízko cintorínov, kultúrnych pamiatok či parkov, mali rušivý vplyv na krajinný ráz alebo mohli tvoriť prekážku pre ťažko zdravotne postihnutých.

Za prenájom pozemkov pod reklamnými nosičmi dnes mesto ročne získava vyše 215-tisíc eur, po započítaní dnes predložených nájomných zmlúv by sa suma vyšplhala na takmer 590-tisíc eur.

Firmy by za prenájom jedného štvorcového metra platili 1,66 eura na deň. Takúto sumu mali hradiť firmy Akzent BigBoard, ISPA, euroAWK, GRYF MEDIA, REBLOK, Outdoor Media a NUBIUM.

Mesto spoločnostiam nechcelo prenajať pozemky nastálo, ale len na dva roky. Potom plánovalo buď vyhlásiť verejnú obchodnú súťaž na nový prenájom alebo reklamu odstrániť bez toho, aby v lokalite pribudla nová.

Predseda mestského poslaneckého klubu SDKÚ-DS a Most-Híd Ivo Nesrovnal označil obnovenie týchto nájomných zmlúv za legalizáciu čiernych stavieb. Primátor Milan Ftáčnik mu však oponoval, že išlo o reklamné zariadenia, ktoré v minulosti mali zmluvu, ale tá im vypršala.

Niektoré nelegálne reklamy nemôžu odstrániť

Samospráva už nejaký čas hľadá spôsob ako znížiť počet reklamných zariadení v meste. V zákone zatiaľ oporu nemajú, preto sa dohodli s tromi reklamnými spoločnosťami na tom, že svoje reklamné zariadenia odstránia dobrovoľne.

Postupne tak miznú napríklad bilbordy zo stredových pásov ciest a nahrádzajú ich stromy alebo kríky. Za posledný rok a pol z ulíc Bratislavy odstránili vyše 200 nosičov a mesto zo svojich pozemkov odstránilo aj 24 nelegálnych reklamných zariadení.

Bratislavský magistrát chce takto urobiť poriadok v oblasti vonkajšej reklamy a znížiť počet reklamných nosičov. Mesto však trápia čierne reklamy najmä na súkromných pozemkoch, na ich odstraňovanie totiž nemajú zákonné kompetencie.

Razantnejšie bude môcť mesto podľa riaditeľa kancelárie primátora Ľubomíra Andrassyho konať až po prijatí novely stavebného zákona, kde samosprávy získajú aj kompetencie nesúhlasiť s umiestnením reklamy aj na súkromnom pozemku.

V Bratislave dnes stojí viac ako 1 500 reklamných zariadení, teda bigbordov alebo bilbordov. Tretina z nich stojí na mestských pozemkoch, kde v minulosti mesto vydalo na reklamu súhlas a približne tisícka reklám stojí na súkromných pozemkoch. Primátor Milan Ftáčnik pripomenul, že ďalších približne 500 reklám v meste stojí nelegálne

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  4. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  5. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  10. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 30 803
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 22 332
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 20 853
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 711
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 432
  6. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 5 737
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 312
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 699
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 845
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 079