Poslanci nájom pozemkov pod vyše 400 bilbordmi neobnovili

Magistrát počítal, že by sa k súčasným 134 reklamným zariadeniam, ktoré majú platnú zmluvu, pridalo ďalších 405.

BRATISLAVA. Sedem reklamných spoločností, ktoré majú v Bratislave umiestnené svoje bilbordy, malo dostať od magistrátu nové zmluvy na prenájom mestských pozemkov.

Bratislavskí poslanci dnes ale nájom pre celkovo 405 plôch pod reklamnými nosičmi, ktoré už v minulosti mesto povolilo, neschválili. Za materiál zahlasovalo len 11 z 37 poslancov.

Mesto chcelo takto získať viac peňazí do rozpočtu a správať sa rovnako ku všetkým reklamným spoločnostiam. "Chceme skončiť s politikou, ktorá tu bola v minulosti, že jedna spoločnosť bola preferovaná a ostatným neboli predlžované zmluvy," vysvetľoval poslancom primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru).

Na začiatku roka malo mesto uzatvorené platné nájomné zmluvy k vyše 130 nosičom vonkajšej reklamy. Ďalším 458 bilbordom či bigboardom nájom vypršal počas posledných troch rokov. A hoci v minulosti boli tieto reklamné nosiče oficiálne povolené, mesto úplne všetkým zmluvy obnoviť nechcelo.

Desiatky reklám mesto zrušilo

Vyše 50 plôch bratislavský magistrát vylúčil, pretože stáli na úrovni križovatiek, v stredných deliacich pásoch ciest, blízko cintorínov, kultúrnych pamiatok či parkov, mali rušivý vplyv na krajinný ráz alebo mohli tvoriť prekážku pre ťažko zdravotne postihnutých.

Za prenájom pozemkov pod reklamnými nosičmi dnes mesto ročne získava vyše 215-tisíc eur, po započítaní dnes predložených nájomných zmlúv by sa suma vyšplhala na takmer 590-tisíc eur.

Firmy by za prenájom jedného štvorcového metra platili 1,66 eura na deň. Takúto sumu mali hradiť firmy Akzent BigBoard, ISPA, euroAWK, GRYF MEDIA, REBLOK, Outdoor Media a NUBIUM.

Mesto spoločnostiam nechcelo prenajať pozemky nastálo, ale len na dva roky. Potom plánovalo buď vyhlásiť verejnú obchodnú súťaž na nový prenájom alebo reklamu odstrániť bez toho, aby v lokalite pribudla nová.

Predseda mestského poslaneckého klubu SDKÚ-DS a Most-Híd Ivo Nesrovnal označil obnovenie týchto nájomných zmlúv za legalizáciu čiernych stavieb. Primátor Milan Ftáčnik mu však oponoval, že išlo o reklamné zariadenia, ktoré v minulosti mali zmluvu, ale tá im vypršala.

Niektoré nelegálne reklamy nemôžu odstrániť

Samospráva už nejaký čas hľadá spôsob ako znížiť počet reklamných zariadení v meste. V zákone zatiaľ oporu nemajú, preto sa dohodli s tromi reklamnými spoločnosťami na tom, že svoje reklamné zariadenia odstránia dobrovoľne.

Postupne tak miznú napríklad bilbordy zo stredových pásov ciest a nahrádzajú ich stromy alebo kríky. Za posledný rok a pol z ulíc Bratislavy odstránili vyše 200 nosičov a mesto zo svojich pozemkov odstránilo aj 24 nelegálnych reklamných zariadení.

Bratislavský magistrát chce takto urobiť poriadok v oblasti vonkajšej reklamy a znížiť počet reklamných nosičov. Mesto však trápia čierne reklamy najmä na súkromných pozemkoch, na ich odstraňovanie totiž nemajú zákonné kompetencie.

Razantnejšie bude môcť mesto podľa riaditeľa kancelárie primátora Ľubomíra Andrassyho konať až po prijatí novely stavebného zákona, kde samosprávy získajú aj kompetencie nesúhlasiť s umiestnením reklamy aj na súkromnom pozemku.

V Bratislave dnes stojí viac ako 1 500 reklamných zariadení, teda bigbordov alebo bilbordov. Tretina z nich stojí na mestských pozemkoch, kde v minulosti mesto vydalo na reklamu súhlas a približne tisícka reklám stojí na súkromných pozemkoch. Primátor Milan Ftáčnik pripomenul, že ďalších približne 500 reklám v meste stojí nelegálne

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  4. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  5. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  6. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  7. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  8. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  9. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  10. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 16 429
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 15 332
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 14 644
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 10 501
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 8 085
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 534
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 447
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 311
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 522
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 3 090