SME
Pondelok, 23. máj, 2022 | Meniny má Želmíra

Nové parkovanie tento rok v Bratislave nebude

V uliciach mali preriediť autá. Zmeniť pravidlá parkovania v Bratislave nepomohli ani speváci.

Parkovanie v Petržalke.Parkovanie v Petržalke. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

V uliciach mali preriediť autá. Zmeniť pravidlá parkovania v Bratislave nepomohli ani speváci. V uliciach mali preriediť autá. Zavedenie parkovného zastavili najmä poslanci KDH a Smeru.

BRATISLAVA. Aj keď je len začiatok marca, už teraz je jasné, že do konca tohto roka bude v Bratislave stále problém zaparkovať.

Mestskí poslanci opakovane po dvoch rokoch príprav neschválili spoločnú parkovaciu politiku.

V tomto volebnom období, ktoré sa končí na záver tohto roka, sa už k tomu nevrátia. Návrhu nepomohlo ani to, že ho podporili aj hudobníci.

Spevák skupiny Para Tomáš Šedivý Lasky nakrútil video, ktoré sa začína jeho pesničkou Idem si vo svojej káre.

Snaží sa v ňom s dodávkou zaparkovať v centre mesta a Darina Dzurjaninová z projektu Udržateľná doprava v Bratislave mu vysvetľuje, prečo sú nové pravidlá dôležité. Na návrhu sa podieľal aj Rozvojový fond OSN UNDP.

Na rokovanie poslancov včera prišla s kočíkom návrh podporiť aj speváčka skupiny Živé kvety Lucia Piussi.

„Nie som na to odborník, ale Bratislava by potrebovala parkovaciu stratégiu, ktorá by ľudí nútila nechodiť všade autom, jazdiť viac na bicykli, aby žili zdravšie a aby autá neparkovali na chodníkoch, po ktorých sa potom nedá prejsť.“

Za návrh napokon hlasovalo 17 zo 40 prítomných poslancov. Na schválenie bola potrebná trojpätinová väčšina. Návrh zastavili najmä poslanci Smeru a KDH, no zdržali sa aj piati poslanci najsilnejšieho klubu SDKÚ a Most­-Híd.

A to aj napriek tomu, že na pravidlách sa už magistrát po dlhých vyjednávaniach dohodol aj s mestskými časťami.

Domáci by mali výhodu

Parkovanie
Aké mali byť pravidlá
  • ročná karta pre vlastnú mestskú časť za 30 eur;
  • mimobratislavskí by platili hodinové parkovné, najviac dve eurá za hodinu;

  • Bratislavčania by parkovali v iných mestských častiach za polovicu, teda maximálne za euro na hodinu.

Obyvatelia s trvalým pobytom v Bratislave by podľa navrhovaných pravidiel platili maximálne 30 eur na rok za parkovanie vo svojej mestskej časti.

V inej mestskej časti by potom platili polovicu toho čo cezpoľní, najviac však euro za hodinu.

Viac by platili tí, čo v Bratislave nemajú trvalý pobyt. Poslanci návrhu vyčítali najmä to, že od konca januára, keď prvýkrát neprešiel, sa výrazne nezmenil.

KDH prekáža, že mesto nie je na nový systém pripravené. Navrhuje najskôr budovať záchytné parkoviská na okraji mesta. Tam by mali cezpoľní nechať svoje autá a do širšieho centra ísť s MHD.

Proti bol aj starosta Ružinova Dušan Pekár z KDH. Starostka Starého Mesta Táňa Rosová

z SDKÚ strane oponovala, že uznesenie ešte neznamená začiatok nového parkovania. Termíny totiž stanovia mestské časti.

Bývalý starosta Ružinova Slavomír Drozd (Smer) zasa hovoril, že by mali súhlasiť všetky mestské časti Bratislavy.

Na začiatku by sa projekt týkal iba Starého Mesta, Petržalky, Ružinova a Nového Mesta a tie až na niekoľko pripomienok súhlasili.

Zľavy pre chudobných

Niektorým sa zdalo parkovné vysoké. Zo Smeru a KDH prišli aj návrhy na zľavy pre dôchodcov či mnohodetné rodiny. Peter Osuský zo SaS im vypočítal, že vodič by platil v prepočte 8,5 centa na deň.

O konkrétnych cenách pritom ani poslanci nerozhodovali, aj výšku parkovného a zóny, kde by platilo, by totiž ešte len určili mestské časti.

Primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru) poslancom odkázal, že nie sú dostatočne odvážni prijať pravidlá, ktoré by neboli populárne na začiatku, ale prospeli by o pár rokov.

Takto ľudia parkujú v Petržalke. Tento rok zmena nepríde.

FOTO: SME - GABRIEL KUCHTA


Nové parkovanie malo podporiť najmä alternatívne spôsoby dopravy.

FOTO: SME - GABRIEL KUCHTA

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  2. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  3. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  4. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  5. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  6. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  7. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  8. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  1. Príďte si vychutnať výstavu ilustrácií pre deti
  2. Liptovský Mikuláš: V našom meste pes neskapal
  3. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  4. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  5. Gestačný diabetes mellitus
  6. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  7. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  8. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  1. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 730
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 4 811
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 3 829
  4. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 2 198
  5. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 143
  6. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 504
  7. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 388
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 015
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  2. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  3. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  4. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  5. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  6. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  7. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  8. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 285
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 9 119
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 8 679
  4. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 5 779
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 764
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 3 352
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 039
  8. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 2 095
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  2. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  3. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  4. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  6. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  7. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  8. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
SkryťZatvoriť reklamu