Primátor chce legalizovať čierne reklamy, tvrdí Nesrovnal

Kritizuje návrh obnoviť zmluvy reklamným spoločnostiam na prenájom plôch pre bilbordy, o ktorom bude mestské zastupiteľstvo rokovať vo štvrtok 6. marca.

Ilustračná foto.(Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Najväčší poslanecký klub SDKÚ-DS, Most-Híd v bratislavskom mestskom zastupiteľstve kritizuje návrh, ktorý má podľa neho zlegalizovať 400 načierno postavených bilbordov na pozemkoch mesta.

Na štvrtkové (6.3.) rokovanie materiál predkladá primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru-SD). Klub však už dnes avizuje, že materiál nepodporí. "Naopak, prostredníctvom kolegov v Národnej rade opätovne predložíme novelu zákona, ktorá by čierne stavby vyriešila," informoval na dnešnom brífingu predseda klubu Ivo Nesrovnal.

Klub dnes poukázal na to, že bilbordmi je hlavné mesto priam zaplavené a narúšajú najmä prostredie v zelených zónach, ktoré sú určené na oddych občanov. "V žiadnom modernom európskom meste som nevidel toľko bilbordov ako v Bratislave.

Navyše, mnohé reklamné nosiče, ktoré stoja na pozemkoch mesta, sú bez nájomnej zmluvy, postavené načierno," podotkol Nesrovnal, ktorý v januári ohlásil svoju kandidatúru na primátora. "Sme svedkami dodatočnej legalizácie mnohých čiernych stavieb, ako napríklad budovy Dell, ktorá bráni výhľadu na jeden z najkrajších kostolov v Bratislave, na Blumentál."

Mesto Bratislava chce však znova prenajať pozemky pod reklamnými zariadeniami spoločnostiam, ktorým už v minulosti bilbord povolilo. Ani jedno z nich podľa Ftáčnika nebude legalizáciou čierneho zariadenia.

"Chceme dať všetkým dvojročnú nájomnú zmluvu a ak sa mesto potom rozhodne, že na danom mieste bude pokračovať reklamné zariadenie, plocha bude prenajatá na základe verejnej obchodnej súťaže," vysvetlil Ftáčnik s tým, že mesto potom bude mať šancu získať najvyššiu cenu. Do rozpočtu by obnovenými nájomnými zmluvami mohlo pribudnúť 400.000 eur, vyčíslil primátor.

V hlavnom meste je dnes podľa Ftáčnika asi 1500 bilbordov, z čoho tretina stojí na mestských pozemkoch. Ďalších 500 sú čierne stavby, za rok a pol mesto odstránilo 24 z nich. S troma reklamnými spoločnosťami sa tiež dohodlo, že bilbordy sa odstránia z pásov medzi dvojprúdovými cestami. Už takto zmizli vyše dve stovky pútačov.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  5. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  6. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  7. Alarica – new business project in the market of shoes
  8. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  9. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  10. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  1. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 6 904
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 6 513
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke 4 831
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 3 358
  5. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 095
  6. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€ 2 543
  7. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 2 502
  8. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 233
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 806
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 505