SME

Aukciu na odťahy v bratislavskom Starom Meste robili susedia

Firma, ktorá odťahuje v centre, sídli na jednej chodbe s firmou, ktorej pracovník dohliadal na aukciu.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - GABRIEL KUCHTA)

Firma, ktorá odťahuje v centre, sídli na jednej chodbe s firmou, ktorej pracovník dohliadal na aukciu. Majú aj spoločnú recepciu.

BRATISLAVA. Súťaž na novú odťahovaciu službu v bratislavskom Starom Meste odkrýva ďalšie podozrivé okolnosti.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po tom, ako výzva na elektronickú aukciu zo Starého Mesta odišla v sobotu a samotná aukcia sa konala skôr, ako umožňuje zákon, ukázala sa blízkosť víťaza súťaže a organizátora aukcie.

Na obe okolnosti upozornil podpredseda strany Nova Gábor Grendel.

Poukázal na to, že administrátor minuloročnej súťaže pracuje pre firmu, ktorá sídli na rovnakej adrese ako jediný uchádzač a víťaz Car Towing. Na rovnakej adrese pritom boli spolu aj predtým, ako sa presťahovali do aktuálneho sídla.

SkryťVypnúť reklamu

Administrátor zabezpečuje aukciu a má dbať na to, aby žiadny uchádzač nebol zvýhodnený.

Na jednej chodbe

Administrátorom súťaže bol Tomáš Trenkler, ktorý pracuje podľa svojho profilu na portáli Linkedin pre firmu zaoberajúcu sa verejnými obstarávaniami VO SK. Tá aukciu neorganizovala, robila to iná firma – OSO.

V polyfunkčnej budove na Záhradníckej ulici sídlia s Car Towingom na rovnakej chodbe so spoločnou recepciou. Jedna z pracovníčok recepcie spomenula, že pre Car Towing zrejme robia účtovníctvo.

Nie je jasné, či išlo o pracovníčku VO SK. Firma VO SK popiera, že by spolupracovala s Car Towigom, ten zasa tvrdí, že si účtovníctvo robia interne.

VO SK tvrdí, že s aukciou nemá nič spoločné a Trenkler sa k administrovaniu súťaže dostal cez inú firmu. "Pán Trenkler je jeden z najväčších odborníkov na prípravu a administráciu elektronických aukcií a pracuje pre viaceré spoločnosti venujúce sa tejto oblasti," vraví podpredseda predstavenstva VO SK Mikuláš Filčák.

SkryťVypnúť reklamu

Obe firmy sa na Záhradnícku presťahovali z Klincovej ulice. Filčák vraví, že s Car Towingom a ani s predsedom predstavenstva Car Towingu Radovanom Valentom nemajú žiadne vzťahy a nemajú ani spoločné kancelárie. "Na predmetnej adrese sídli ďalších približne tridsať spoločností," vraví Filčák.

Valent bol v roku 2010 v dozornej rade VO SK. Vraví, že sa s Trenklerom nepozná a že Trenkler nikdy s Car Towingom nespolupracoval. Na Záhradníckej majú konrešpondenčnú adresu.

sm-0305-006f-zvoncek1.rw_res.jpg

Zvonček pri dverách do dvoch traktov na Záhradnickej. Trakt 1 je na jedinej chodbe a má spoločnú vrátnicu.

FOTO SME - GABRIEL KUCHTA

Staré Mesto: len úvahy

Staré Mesto označilo Grendelove zistenia za "vyfabulované úvahy a nezmyselné konštrukcie, ktoré nemajú logiku a poukazujú na autorovu neznalosť problematiky". Nehovoria však, či im prepojenia prekážajú.

SkryťVypnúť reklamu

Mestská časť argumentuje, že Trenkler nemohol súťaž ovplyvniť, pretože mala jediného uchádzača. "Administrátor nemohol žiadnym spôsobom uprednostniť jedného uchádzača pred ostatnými," vraví hovorkyňa Alexandra Obuchová. "Úvahy o jeho zaujatosti sú absolútne nelogické a vykonštruované," dodáva.

Výzvu na začatie súťaže poslal Trenkler v sobotu 14. decembra minulého roka, v pondelok už prebehla aukcia. Zákon pritom stanovuje medzi výzvou a aukciou aspoň dva pracovné dni.

Súťaž nerobilo priamo Staré Mesto, ale jeho nová akciovka Staromestská, ktorá má zabezpečovať odťahovanie áut. Šéf Staromestskej Radovan Karkuš včera reagoval, že administrátora aukcie nevyberali oni a dovčera ani firmu VO SK nepoznal.

Donedávna malo Staré Mesto zmluvu priamo s Car Towingom. Pre kritiku, že odťahovať nemôže súkromná firma, a pre súdne spory urobili súťaž cez sprostredkovateľa. Právnik Vladimír Šárnik hovorí, že sa veľa nezmenilo a aj ďalej bude mestská časť súdy s odtiahnutými prehrávať.

Starostka Tatiana Rosová (SDKÚ) vraví, že vlastnú odťahovú službu si nezriadili, lebo by za jedno odtiahnutie museli pýtať vyše 135 eur. V odťahovaní tak pokračuje Car Towing. Pôvodný poplatok 93 eur zvýšili na 99 eur.

Prečítajte si tiež:Odťahovku v Bratislave odstavili iba naoko, cena je vyššiaČítajte 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 442
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 136
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 227
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 586
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 149
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 262
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 130
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 1 778
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 361
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 699
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 223
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 167
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 447
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 669
  7. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 610
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 573
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťZatvoriť reklamu