Bez opráv môžu trať v bratislavskej Dúbravke zavrieť

Po hlavnej stanici možno Bratislava odstaví ďalšiu električkovú trať. Dúbravke to hrozí, ak tu mesto nezačne s opravou.

Električky dnes jazdia v Dúbravke pomalšie.(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Ak električkovú trať do bratislavskej Dúbravky nezačne mesto opravovať v apríli, hrozí jej podobný osud ako električke na Hlavnú stanicu, čiže odstávka. Hovorí hlavný dopravný inžinier Bratislavy Tibor Schlosser v rozhovore pre dúbravské noviny.

Hovorca mesta Stanislav Ščepán to nepopiera, vyjadrenia dopravného inžiniera však nazýva výstrahou, aby mesto neodďaľovalo termín spustenia modernizácie trate. Aprílový termín je podľa hovorcu reálny, keď vraj dodávateľa, ktorý má trať opravovať, vysúťažia v dostatočnom predstihu. „Ide o bezpečnosť premávky, ale nepredpokladáme, že by sa problém riešil uzavretím trate. Mesto len nemieni posúvať modernizáciu o ďalších štyri až šesť mesiacov.“

Jozef Uhler (SDKÚ), predseda mestskej dopravnej komisie, vraví, že komisia sa otázkou predčasného uzatvorenia trate ešte nezaoberala. „Tento scenár zatiaľ nepredpokladáme,“ dodáva.

Prestupy v Karlovke

Modernizácia
Trať Dúbravka
  • úsek Hanulova – Pri kríži, obnova na štyri etapy;
  • trvať má asi štyri mesiace;
  • začať by mala v apríli;
  • prebiehať má za plnej výluky, ľudí majú voziť do Karlovej Vsi náhradné autobusy;
  • elektr. trať križuje – 7 priecestí pre peších, 4 priecestia pre autá a jeden podchod pre peších (pri OD Saratov); 10 nástupísk (5 električkových zastávok).

Trať v 35-tisícovej Dúbravke je už roky v havarijnom stave, električky tu musia jazdiť zníženou rýchlosťou. Jej opravy plánovalo ešte bývalé vedenia mesta, no plány stopli peniaze. Teraz chce mesto rekonštrukciu, ktorú nazýva modernizáciou, platiť z európskych peňazí. Tie mali ísť pôvodne na veľký dopravný projekt prepojenia železničných koridorov a tunel pod Dunajom.

Modernizácia by mala začať už budúci mesiac. Ľudí do Dúbravky budú počas opráv voziť náhradné autobusy, na električky majú prestupovať v Karlovej Vsi.

Odstávka – štyri mesiace

Bez električiek by mala byť Dúbravka od apríla asi štyri mesiace, odhaduje Ščepán. Dodáva, že presné termíny závisia od dodávateľa stavby, ktorého mesto teraz hľadá v súťaži.

Modernizácia trate v úseku Hanulova – Pri kríži by mala zhltnúť okolo 13,8 milióna eur. Presná cena však bude podľa Ščepána závisieť od víťaznej ponuky. Isté je, že 85 percent nákladov má ísť z európskych peňazí, desať percent má dať štát a päť mesto.

V rámci opráv sa vynovia nielen zastávky, nástupiská, ale zmení sa aj doprava. Zrušiť sa má prejazd áut cez električkovú trať medzi zastávkami Alexyho a Švantnerova. Upravené má byť aj obrátisko na konečnej, ktoré chcú pripraviť na plánované pokračovanie električiek do Devínskej Novej Vsi. Projekt súvisí s výstavbou Bory, ktorý tu robí Penta.

Stanica odstavená už roky

Hlavná stanica je bez električiek už viac než dva roky. Premávku dopravný podnik stopol rovnako pre havarijný stav trate.

Mesto chcelo s rekonštrukciou počkať na investora, firmu Transprojekt, ktorá má prestavať Predstaničné námestie. Električky mali do nového nákupného centra, ktoré by bolo súčasťou staničnej haly, jazdiť tunelom.

Dnes primátor Bratislavy Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru) hovorí, že mesto už nebude čakať na investora, ale začne trať opravovať. Ščepán vysvetľuje, že má ísť o rekonštrukciu na nevyhnutné sprevádzkovanie trate.

„Rekonštrukcia má dve etapy. Od Radlinského po ministerstvo financií pôjde o projekt spolufinancovaný Európskou úniou, časť od Kýčerského po Hlavnú stanicu v nevyhnutných nákladoch dočasného riešenia bude financovať mesto za spoluúčasti investora Predstanicného námestia.“

V rozpočte mesta je na modernizáciu časti električkovej trate na stanicu vyčlenených 7,2 milióna eur. „O návrhu rozpočtu rokovala aj dopravná komisia aj mestské zastupiteľstvo. Predpokladá sa financovanie z eurofondov,“ hovorí Uhler. Oprava hornej časti trate je však podľa poslanca stále nedoriešená.

Megaprojekt prestavby stanice má Transprojekt dokončiť do roku 2016, s výstavbou ešte ani nezačali.

kolaj.jpg

Zničená dúbravská trať.

FOTO SME - GABRIEL KUCHTA

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Rastie nám pokrivená generácia?
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 213
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 3 313
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 138
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 625
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 856
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 190
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 115
  8. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 111
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 061
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 936