SME

Bez opráv môžu trať v bratislavskej Dúbravke zavrieť

Po hlavnej stanici možno Bratislava odstaví ďalšiu električkovú trať. Dúbravke to hrozí, ak tu mesto nezačne s opravou.

Električky dnes jazdia v Dúbravke pomalšie.Električky dnes jazdia v Dúbravke pomalšie. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Ak električkovú trať do bratislavskej Dúbravky nezačne mesto opravovať v apríli, hrozí jej podobný osud ako električke na Hlavnú stanicu, čiže odstávka. Hovorí hlavný dopravný inžinier Bratislavy Tibor Schlosser v rozhovore pre dúbravské noviny.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hovorca mesta Stanislav Ščepán to nepopiera, vyjadrenia dopravného inžiniera však nazýva výstrahou, aby mesto neodďaľovalo termín spustenia modernizácie trate. Aprílový termín je podľa hovorcu reálny, keď vraj dodávateľa, ktorý má trať opravovať, vysúťažia v dostatočnom predstihu. „Ide o bezpečnosť premávky, ale nepredpokladáme, že by sa problém riešil uzavretím trate. Mesto len nemieni posúvať modernizáciu o ďalších štyri až šesť mesiacov.“

SkryťVypnúť reklamu

Jozef Uhler (SDKÚ), predseda mestskej dopravnej komisie, vraví, že komisia sa otázkou predčasného uzatvorenia trate ešte nezaoberala. „Tento scenár zatiaľ nepredpokladáme,“ dodáva.

Prestupy v Karlovke

Modernizácia

Trať Dúbravka

  • úsek Hanulova – Pri kríži, obnova na štyri etapy;

  • trvať má asi štyri mesiace;

  • začať by mala v apríli;

  • prebiehať má za plnej výluky, ľudí majú voziť do Karlovej Vsi náhradné autobusy;

  • elektr. trať križuje – 7 priecestí pre peších, 4 priecestia pre autá a jeden podchod pre peších (pri OD Saratov); 10 nástupísk (5 električkových zastávok).

Trať v 35-tisícovej Dúbravke je už roky v havarijnom stave, električky tu musia jazdiť zníženou rýchlosťou. Jej opravy plánovalo ešte bývalé vedenia mesta, no plány stopli peniaze. Teraz chce mesto rekonštrukciu, ktorú nazýva modernizáciou, platiť z európskych peňazí. Tie mali ísť pôvodne na veľký dopravný projekt prepojenia železničných koridorov a tunel pod Dunajom.

SkryťVypnúť reklamu

Modernizácia by mala začať už budúci mesiac. Ľudí do Dúbravky budú počas opráv voziť náhradné autobusy, na električky majú prestupovať v Karlovej Vsi.

Odstávka – štyri mesiace

Bez električiek by mala byť Dúbravka od apríla asi štyri mesiace, odhaduje Ščepán. Dodáva, že presné termíny závisia od dodávateľa stavby, ktorého mesto teraz hľadá v súťaži.

Modernizácia trate v úseku Hanulova – Pri kríži by mala zhltnúť okolo 13,8 milióna eur. Presná cena však bude podľa Ščepána závisieť od víťaznej ponuky. Isté je, že 85 percent nákladov má ísť z európskych peňazí, desať percent má dať štát a päť mesto.

V rámci opráv sa vynovia nielen zastávky, nástupiská, ale zmení sa aj doprava. Zrušiť sa má prejazd áut cez električkovú trať medzi zastávkami Alexyho a Švantnerova. Upravené má byť aj obrátisko na konečnej, ktoré chcú pripraviť na plánované pokračovanie električiek do Devínskej Novej Vsi. Projekt súvisí s výstavbou Bory, ktorý tu robí Penta.

SkryťVypnúť reklamu

Stanica odstavená už roky

Hlavná stanica je bez električiek už viac než dva roky. Premávku dopravný podnik stopol rovnako pre havarijný stav trate.

Mesto chcelo s rekonštrukciou počkať na investora, firmu Transprojekt, ktorá má prestavať Predstaničné námestie. Električky mali do nového nákupného centra, ktoré by bolo súčasťou staničnej haly, jazdiť tunelom.

Dnes primátor Bratislavy Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru) hovorí, že mesto už nebude čakať na investora, ale začne trať opravovať. Ščepán vysvetľuje, že má ísť o rekonštrukciu na nevyhnutné sprevádzkovanie trate.

„Rekonštrukcia má dve etapy. Od Radlinského po ministerstvo financií pôjde o projekt spolufinancovaný Európskou úniou, časť od Kýčerského po Hlavnú stanicu v nevyhnutných nákladoch dočasného riešenia bude financovať mesto za spoluúčasti investora Predstanicného námestia.“

V rozpočte mesta je na modernizáciu časti električkovej trate na stanicu vyčlenených 7,2 milióna eur. „O návrhu rozpočtu rokovala aj dopravná komisia aj mestské zastupiteľstvo. Predpokladá sa financovanie z eurofondov,“ hovorí Uhler. Oprava hornej časti trate je však podľa poslanca stále nedoriešená.

Megaprojekt prestavby stanice má Transprojekt dokončiť do roku 2016, s výstavbou ešte ani nezačali.

Zničená dúbravská trať.

FOTO SME - GABRIEL KUCHTA

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 421
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 109
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 171
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 774
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 445
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 148
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 895
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 209
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 050
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 030
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 088
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 048
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 586
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 233
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 855
  8. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 494
  1. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  2. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  3. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  4. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  5. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  6. Tupou Ceruzou: Pandemická
  7. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  8. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
SkryťZatvoriť reklamu