SME

Primátor opäť predkladá poslancom parkovaciu politiku

Poslanci Smeru novú parkovaciu politiku vo štvrtok nepodporia, KDH svoje stanovisko neprezradilo.

BRATISLAVA. Bratislavské mestské zastupiteľstvo bude vo štvrtok (6.3.) opäť rokovať o novom systéme parkovania v hlavnom meste. Po tom, čo poslanci v januári novú parkovaciu politiku neodsúhlasili, primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru) ju predkladá na marcové rokovanie znova.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Klub Smeru už avizuje, že svoje stanovisko za uplynulé týždne nezmenil, klub KDH zatiaľ zámery prezradiť nechce. V januári však tvrdil, že tento rok nové parkovanie nepodporí.

Po dvoch rokoch diskusií malo zastupiteľstvo novú parkovaciu politiku formálne spustiť koncom januára. Poslanci mali pritom schváliť dva dokumenty. Za dodatok k štatútu mesta ich však zahlasovalo len 19 z 36 prítomných, hlasovanie o všeobecne záväznom nariadení (VZN) o parkovaní, ktoré malo nasledovať, tak primátor stiahol.

SkryťVypnúť reklamu

"Som prekvapený, bez rozpravy, bez argumentov, proste to len neprešlo," reagoval po rokovaní Ftáčnik. Neskôr projekt, ktorý "skrachoval na úrovni zastupiteľstva", označil starosta Petržalky Vladimír Bajan za politikárčenie poslaneckých klubov.

Desať mestských častí nesúhlasí

Nový systém parkovania v januári nepodporili klub KDH ani sociálni demokrati. Predseda ich poslaneckého klubu Slavomír Drozd dnes vraví, že rokovania síce odvtedy prebehli, ale keďže podporu všetkých mestských častí materiál stále nemá, Smer nebude hlasovať inak.

"Klub Smer-SD si stojí za svojím stanoviskom z januára tohto roka a parkovaciu politiku Bratislavy bez podpory mestských častí neodsúhlasí," potvrdil Drozd. Schváliť nariadenie totiž odporučilo len šesť mestských častí, medzi ktorými bolo Staré a Nové Mesto, Devín, Petržalka, Jarovce a Rusovce.

SkryťVypnúť reklamu

S dokumentom nesúhlasilo desať, Čunovo ho ani neprerokovalo. "Ak budeme mať všetky súhlasné stanoviská, tak zahlasujeme. Úlohou primátora je ostatné mestské časti presvedčiť," podotkol Drozd v januári.

Ako bude na druhýkrát hlasovať klub KDH, predsedníčka Jarmila Tvrdá prezradiť nechcela. "Dozviete sa vo štvrtok," odkázala. Po hlasovaní v januári však zdôraznila, že nová parkovacia politika ešte nie je dostatočne pripravená.

"Desať mestských častí s tým nesúhlasí, neexistuje jednotný vizuál, parkovné sa nám zdá pre občanov drahé. Myslíme si, že to treba dopracovať a spustiť na začiatku ďalšieho volebného obdobia," uviedla s tým, že tento rok už klub materiál nepodporí.

Systém by uprednostnil domácich

Riaditeľ kancelárie primátora Ľubomír Andrassy tvrdí, že primátor predkladá materiály po konzultácii so starostami štyroch mestských častí, kde sa má nové parkovanie v prvej etape spustiť. "Ak poslanci z akýchkoľvek dôvodov odmietnu prijatie dokumentov, primátor bude túto agendu považovať v tomto volebnom období za uzatvorenú," povedal.

SkryťVypnúť reklamu

Neprijatie dokumentov by podľa Andrassyho vnímal Ftáčnik ako sklamanie a nevypočutie názoru Bratislavčanov.

"Na základe výsledkov sociologického prieskumu, ktorý sa uskutočnil v rámci projektu UNDP/GEF Udržateľná doprava v Bratislave, viac ako tri štvrtiny ľudí (76 percent) žijúcich v Bratislave a tých, čo do mesta prichádzajú študovať a pracovať, súhlasí so zavedením takéhoto rezidenčného parkovacieho systému," píše primátor, ktorý k novému systému parkovania zverejnil pár dní pred hlasovaním v zastupiteľstve v pondelok (3.3.) aj blog.

Systém parkovacej politiky by mal v prvom rade uprednostniť Bratislavčanov pred vodičmi, ktorí do hlavného mesta len dochádzajú.

Rezidenti by si mali zakúpiť parkovaciu kartu za 30 eur ročne, s ktorou by mohli odstaviť autá vo svojej mestskej časti, nerezidenti by parkovali za 2 eurá na hodinu. Z tejto sumu by Bratislavčania z iných mestských časti dostali polovičnú zľavu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 180
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 143
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 232
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 534
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 137
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 264
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 125
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 1 779
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 370
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 733
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 547
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 170
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 457
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 671
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 676
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 620
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťZatvoriť reklamu