Kampaň proti obchodovaniu s ľuďmi sa presunula na letisko

Letisko organizátori zvolili symbolicky. Stovky Slovákov a Sloveniek ročne odlietajú za prácou do západnej Európy. V odletovej hale letiska M. R. Štefánika bude do 10. marca. Následne sa presunie do regiónov.

BRATISLAVA. Kampaň, ktorá upozorňuje na fenomén obchodovania s ľuďmi s názvom "Ľudia nie sú na predaj GIFT box Slovakia" sa presunula na Letisko M. R. Štefánika v Bratislave.

Záujemcovia si ju budú môcť pozrieť v odletovej hale až do 10. marca. Následne sa kampaň z hlavného mesta presunie do regiónov. Informoval o tom hovorca Slovenskej katolíckej charity (SKCH) Lukáš Melicher.

"Interaktívna kampaň GIFT boxu pozostáva z veľkej darčekovej krabice, vo vnútri ktorej návštevníci prostredníctvom príbehov a fotografií obetí obchodovania s ľuďmi spoznajú krutú realitu obchodovania s ľuďmi, ktoré sa stalo novodobým otroctvom," vysvetlil generálny sekretár SKCH Radovan Gumulák.

Letisko organizátori zvolili symbolicky, pretože stovky Slovákov a Sloveniek ročne odlietajú za prácou do západnej Európy. "Najviac obetí obchodovania s ľuďmi máme práve z Veľkej Británie.

Tá patrí medzi krajiny, do ktorých z Letiska M. R. Štefánika minulý rok odletelo najviac pasažierov," doplnila projektová manažérka projektu Stop obchodovaniu s ľuďmi Andrea Bezáková. Medzi ďalšie cieľové krajiny, kde najčastejšie končia podvedení Slováci patrí Nemecko, Belgicko, Česká republika a Švédsko.

Podľa organizátorov, GIFT box symbolizuje spôsob akým obchodníci lákajú svoje obete na falošné sľuby. Ľudia sú fascinovaní "obalom", ženú sa za vidinou lepšej budúcnosti. Keď však vstúpia dovnútra, uvedomia si, že boli podvedení. Sú konfrontovaní s hroznou realitou vnútenou obetiam obchodovania s ľuďmi.

Príbehy na stenách GIFT boxu sú založené na skutočných udalostiach, ku ktorým došlo v Slovenskej republike, fotografie sú ilustračné. Cieľom kampane je prísť bližšie k ľuďom, zaujať ich a pričiniť sa o to, aby si pred vycestovaním za prácou do zahraničia dávali pozor, chránili sa a nevytvárali šance pre obchodníkov, ktorí môžu ich situáciu zneužiť.

Kampaň pripravilo Ministerstvo vnútra SR v spolupráci so SKCH a autormi myšlienky kampane, organizáciou STOP THE TRAFFIK a Globálnou iniciatívou OSN pre boj proti obchodovaniu s ľuďmi. Slovensko sa touto kampaňou zapája do globálneho projektu zameraného na boj proti obchodovaniu s ľuďmi a jeho tragickým následkom.

Informácie o najbližších termínoch a miestach, kde bude kampaň predstavená verejnosti nájdu záujemcovia na stránke www.obchodsludmi.sk/giftbox/.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 507
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 9 289
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 9 156
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 359
  5. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 984
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 1 792
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 769
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 603
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 325
  10. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 302