Kampaň proti obchodovaniu s ľuďmi sa presunula na letisko

Letisko organizátori zvolili symbolicky. Stovky Slovákov a Sloveniek ročne odlietajú za prácou do západnej Európy. V odletovej hale letiska M. R. Štefánika bude do 10. marca. Následne sa presunie do regiónov.

BRATISLAVA. Kampaň, ktorá upozorňuje na fenomén obchodovania s ľuďmi s názvom "Ľudia nie sú na predaj GIFT box Slovakia" sa presunula na Letisko M. R. Štefánika v Bratislave.

Záujemcovia si ju budú môcť pozrieť v odletovej hale až do 10. marca. Následne sa kampaň z hlavného mesta presunie do regiónov. Informoval o tom hovorca Slovenskej katolíckej charity (SKCH) Lukáš Melicher.

"Interaktívna kampaň GIFT boxu pozostáva z veľkej darčekovej krabice, vo vnútri ktorej návštevníci prostredníctvom príbehov a fotografií obetí obchodovania s ľuďmi spoznajú krutú realitu obchodovania s ľuďmi, ktoré sa stalo novodobým otroctvom," vysvetlil generálny sekretár SKCH Radovan Gumulák.

Letisko organizátori zvolili symbolicky, pretože stovky Slovákov a Sloveniek ročne odlietajú za prácou do západnej Európy. "Najviac obetí obchodovania s ľuďmi máme práve z Veľkej Británie.

Tá patrí medzi krajiny, do ktorých z Letiska M. R. Štefánika minulý rok odletelo najviac pasažierov," doplnila projektová manažérka projektu Stop obchodovaniu s ľuďmi Andrea Bezáková. Medzi ďalšie cieľové krajiny, kde najčastejšie končia podvedení Slováci patrí Nemecko, Belgicko, Česká republika a Švédsko.

Podľa organizátorov, GIFT box symbolizuje spôsob akým obchodníci lákajú svoje obete na falošné sľuby. Ľudia sú fascinovaní "obalom", ženú sa za vidinou lepšej budúcnosti. Keď však vstúpia dovnútra, uvedomia si, že boli podvedení. Sú konfrontovaní s hroznou realitou vnútenou obetiam obchodovania s ľuďmi.

Príbehy na stenách GIFT boxu sú založené na skutočných udalostiach, ku ktorým došlo v Slovenskej republike, fotografie sú ilustračné. Cieľom kampane je prísť bližšie k ľuďom, zaujať ich a pričiniť sa o to, aby si pred vycestovaním za prácou do zahraničia dávali pozor, chránili sa a nevytvárali šance pre obchodníkov, ktorí môžu ich situáciu zneužiť.

Kampaň pripravilo Ministerstvo vnútra SR v spolupráci so SKCH a autormi myšlienky kampane, organizáciou STOP THE TRAFFIK a Globálnou iniciatívou OSN pre boj proti obchodovaniu s ľuďmi. Slovensko sa touto kampaňou zapája do globálneho projektu zameraného na boj proti obchodovaniu s ľuďmi a jeho tragickým následkom.

Informácie o najbližších termínoch a miestach, kde bude kampaň predstavená verejnosti nájdu záujemcovia na stránke www.obchodsludmi.sk/giftbox/.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 15 314
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 9 428
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 859
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 297
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 510
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 2 441
  7. Kam do tepla v januári? 1 955
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 785
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 557
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 944