Kampaň proti obchodovaniu s ľuďmi sa presunula na letisko

Letisko organizátori zvolili symbolicky. Stovky Slovákov a Sloveniek ročne odlietajú za prácou do západnej Európy. V odletovej hale letiska M. R. Štefánika bude do 10. marca. Následne sa presunie do regiónov.

BRATISLAVA. Kampaň, ktorá upozorňuje na fenomén obchodovania s ľuďmi s názvom "Ľudia nie sú na predaj GIFT box Slovakia" sa presunula na Letisko M. R. Štefánika v Bratislave.

Záujemcovia si ju budú môcť pozrieť v odletovej hale až do 10. marca. Následne sa kampaň z hlavného mesta presunie do regiónov. Informoval o tom hovorca Slovenskej katolíckej charity (SKCH) Lukáš Melicher.

"Interaktívna kampaň GIFT boxu pozostáva z veľkej darčekovej krabice, vo vnútri ktorej návštevníci prostredníctvom príbehov a fotografií obetí obchodovania s ľuďmi spoznajú krutú realitu obchodovania s ľuďmi, ktoré sa stalo novodobým otroctvom," vysvetlil generálny sekretár SKCH Radovan Gumulák.

Článok pokračuje pod video reklamou

Letisko organizátori zvolili symbolicky, pretože stovky Slovákov a Sloveniek ročne odlietajú za prácou do západnej Európy. "Najviac obetí obchodovania s ľuďmi máme práve z Veľkej Británie.

Tá patrí medzi krajiny, do ktorých z Letiska M. R. Štefánika minulý rok odletelo najviac pasažierov," doplnila projektová manažérka projektu Stop obchodovaniu s ľuďmi Andrea Bezáková. Medzi ďalšie cieľové krajiny, kde najčastejšie končia podvedení Slováci patrí Nemecko, Belgicko, Česká republika a Švédsko.

Podľa organizátorov, GIFT box symbolizuje spôsob akým obchodníci lákajú svoje obete na falošné sľuby. Ľudia sú fascinovaní "obalom", ženú sa za vidinou lepšej budúcnosti. Keď však vstúpia dovnútra, uvedomia si, že boli podvedení. Sú konfrontovaní s hroznou realitou vnútenou obetiam obchodovania s ľuďmi.

Príbehy na stenách GIFT boxu sú založené na skutočných udalostiach, ku ktorým došlo v Slovenskej republike, fotografie sú ilustračné. Cieľom kampane je prísť bližšie k ľuďom, zaujať ich a pričiniť sa o to, aby si pred vycestovaním za prácou do zahraničia dávali pozor, chránili sa a nevytvárali šance pre obchodníkov, ktorí môžu ich situáciu zneužiť.

Kampaň pripravilo Ministerstvo vnútra SR v spolupráci so SKCH a autormi myšlienky kampane, organizáciou STOP THE TRAFFIK a Globálnou iniciatívou OSN pre boj proti obchodovaniu s ľuďmi. Slovensko sa touto kampaňou zapája do globálneho projektu zameraného na boj proti obchodovaniu s ľuďmi a jeho tragickým následkom.

Informácie o najbližších termínoch a miestach, kde bude kampaň predstavená verejnosti nájdu záujemcovia na stránke www.obchodsludmi.sk/giftbox/.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Najužitočnejšia appka
  1. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  2. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  6. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  7. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  8. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  9. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  1. Najužitočnejšia appka 16 890
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 15 902
  3. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 975
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 590
  5. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 6 911
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 346
  7. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 5 935
  8. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 5 223
  9. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 4 002
  10. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 2 774