Kampaň proti obchodovaniu s ľuďmi sa presunula na letisko

Letisko organizátori zvolili symbolicky. Stovky Slovákov a Sloveniek ročne odlietajú za prácou do západnej Európy. V odletovej hale letiska M. R. Štefánika bude do 10. marca. Následne sa presunie do regiónov.

BRATISLAVA. Kampaň, ktorá upozorňuje na fenomén obchodovania s ľuďmi s názvom "Ľudia nie sú na predaj GIFT box Slovakia" sa presunula na Letisko M. R. Štefánika v Bratislave.

Záujemcovia si ju budú môcť pozrieť v odletovej hale až do 10. marca. Následne sa kampaň z hlavného mesta presunie do regiónov. Informoval o tom hovorca Slovenskej katolíckej charity (SKCH) Lukáš Melicher.

"Interaktívna kampaň GIFT boxu pozostáva z veľkej darčekovej krabice, vo vnútri ktorej návštevníci prostredníctvom príbehov a fotografií obetí obchodovania s ľuďmi spoznajú krutú realitu obchodovania s ľuďmi, ktoré sa stalo novodobým otroctvom," vysvetlil generálny sekretár SKCH Radovan Gumulák.

Letisko organizátori zvolili symbolicky, pretože stovky Slovákov a Sloveniek ročne odlietajú za prácou do západnej Európy. "Najviac obetí obchodovania s ľuďmi máme práve z Veľkej Británie.

Tá patrí medzi krajiny, do ktorých z Letiska M. R. Štefánika minulý rok odletelo najviac pasažierov," doplnila projektová manažérka projektu Stop obchodovaniu s ľuďmi Andrea Bezáková. Medzi ďalšie cieľové krajiny, kde najčastejšie končia podvedení Slováci patrí Nemecko, Belgicko, Česká republika a Švédsko.

Podľa organizátorov, GIFT box symbolizuje spôsob akým obchodníci lákajú svoje obete na falošné sľuby. Ľudia sú fascinovaní "obalom", ženú sa za vidinou lepšej budúcnosti. Keď však vstúpia dovnútra, uvedomia si, že boli podvedení. Sú konfrontovaní s hroznou realitou vnútenou obetiam obchodovania s ľuďmi.

Príbehy na stenách GIFT boxu sú založené na skutočných udalostiach, ku ktorým došlo v Slovenskej republike, fotografie sú ilustračné. Cieľom kampane je prísť bližšie k ľuďom, zaujať ich a pričiniť sa o to, aby si pred vycestovaním za prácou do zahraničia dávali pozor, chránili sa a nevytvárali šance pre obchodníkov, ktorí môžu ich situáciu zneužiť.

Kampaň pripravilo Ministerstvo vnútra SR v spolupráci so SKCH a autormi myšlienky kampane, organizáciou STOP THE TRAFFIK a Globálnou iniciatívou OSN pre boj proti obchodovaniu s ľuďmi. Slovensko sa touto kampaňou zapája do globálneho projektu zameraného na boj proti obchodovaniu s ľuďmi a jeho tragickým následkom.

Informácie o najbližších termínoch a miestach, kde bude kampaň predstavená verejnosti nájdu záujemcovia na stránke www.obchodsludmi.sk/giftbox/.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. 4 konkrétne tipy, ako získať peniaze na rozvoj podnikania
  2. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  3. Cena elektriny rastie, čo to znamená pre firmy?
  4. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  5. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  7. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
  8. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať?
  9. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými
  10. EY Podnikateľ roka: hľadáme slovenské príbehy!
  1. Vyberáme správny názov firmy
  2. Cena elektriny rastie, čo to znamená pre firmy?
  3. 4 konkrétne tipy, ako získať peniaze na rozvoj podnikania
  4. Manažment a svet v pohybe, výzvy, príležitosti a hrozby
  5. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  6. 4 mýty o minerálnej vlne, ktorým by ste nemali veriť
  7. Stavebná fakulta STU na dňoch kariérneho poradenstva
  8. XXIII. Seminár I. Poliačka – Rozvoj cestnej infraštruktúry
  9. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  10. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  1. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 34 708
  2. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 26 587
  3. Platíte si poistenie domova zbytočne? 21 308
  4. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte! 12 326
  5. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch 9 963
  6. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými 4 361
  7. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať? 4 358
  8. First moment na leto 2019 je tu: 13 letovísk s výraznými zľavami 3 819
  9. Volkswagen T-Cross má z každého niečo 3 736
  10. Hidradenitída - kožná choroba, o ktorej sa nehovorí 3 153