Kampaň proti obchodovaniu s ľuďmi sa presunula na letisko

Letisko organizátori zvolili symbolicky. Stovky Slovákov a Sloveniek ročne odlietajú za prácou do západnej Európy. V odletovej hale letiska M. R. Štefánika bude do 10. marca. Následne sa presunie do regiónov.

BRATISLAVA. Kampaň, ktorá upozorňuje na fenomén obchodovania s ľuďmi s názvom "Ľudia nie sú na predaj GIFT box Slovakia" sa presunula na Letisko M. R. Štefánika v Bratislave.

Záujemcovia si ju budú môcť pozrieť v odletovej hale až do 10. marca. Následne sa kampaň z hlavného mesta presunie do regiónov. Informoval o tom hovorca Slovenskej katolíckej charity (SKCH) Lukáš Melicher.

"Interaktívna kampaň GIFT boxu pozostáva z veľkej darčekovej krabice, vo vnútri ktorej návštevníci prostredníctvom príbehov a fotografií obetí obchodovania s ľuďmi spoznajú krutú realitu obchodovania s ľuďmi, ktoré sa stalo novodobým otroctvom," vysvetlil generálny sekretár SKCH Radovan Gumulák.

Letisko organizátori zvolili symbolicky, pretože stovky Slovákov a Sloveniek ročne odlietajú za prácou do západnej Európy. "Najviac obetí obchodovania s ľuďmi máme práve z Veľkej Británie.

Tá patrí medzi krajiny, do ktorých z Letiska M. R. Štefánika minulý rok odletelo najviac pasažierov," doplnila projektová manažérka projektu Stop obchodovaniu s ľuďmi Andrea Bezáková. Medzi ďalšie cieľové krajiny, kde najčastejšie končia podvedení Slováci patrí Nemecko, Belgicko, Česká republika a Švédsko.

Podľa organizátorov, GIFT box symbolizuje spôsob akým obchodníci lákajú svoje obete na falošné sľuby. Ľudia sú fascinovaní "obalom", ženú sa za vidinou lepšej budúcnosti. Keď však vstúpia dovnútra, uvedomia si, že boli podvedení. Sú konfrontovaní s hroznou realitou vnútenou obetiam obchodovania s ľuďmi.

Príbehy na stenách GIFT boxu sú založené na skutočných udalostiach, ku ktorým došlo v Slovenskej republike, fotografie sú ilustračné. Cieľom kampane je prísť bližšie k ľuďom, zaujať ich a pričiniť sa o to, aby si pred vycestovaním za prácou do zahraničia dávali pozor, chránili sa a nevytvárali šance pre obchodníkov, ktorí môžu ich situáciu zneužiť.

Kampaň pripravilo Ministerstvo vnútra SR v spolupráci so SKCH a autormi myšlienky kampane, organizáciou STOP THE TRAFFIK a Globálnou iniciatívou OSN pre boj proti obchodovaniu s ľuďmi. Slovensko sa touto kampaňou zapája do globálneho projektu zameraného na boj proti obchodovaniu s ľuďmi a jeho tragickým následkom.

Informácie o najbližších termínoch a miestach, kde bude kampaň predstavená verejnosti nájdu záujemcovia na stránke www.obchodsludmi.sk/giftbox/.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  3. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  4. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  5. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  6. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  7. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  8. ZSE ako jediné prináša Virtuálnu batériu pre fotovoltiku
  9. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie
  10. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma
  1. Podnikanie a významné ukazovatele v roku 2019
  2. Smartfóny Samsung Galaxy S priniesli množstvo inovácií
  3. eKasa prichádza na Slovensko
  4. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  5. 4 úkony, ktoré treba absolvovať po založení s.r.o.
  6. Konferencia - EU support for research
  7. A dynamic year in the industrial and logistics sector
  8. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici
  9. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  10. Zápis do Registra partnerov vo verejnom sektore
  1. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 19 148
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 12 278
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 8 691
  4. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 8 196
  5. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 6 483
  6. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 920
  7. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie 4 580
  8. Esin Group: Líder Iniciatívy poľnohospodárov vydiera 4 183
  9. Zbrojársky líder z Považia pomáha ľuďom 4 037
  10. Sedem mýtov o stavebnom sporení 3 804