BRATISLAVA. Bratislava založila radu, ktorá bude koordinovať organizovanie trhov v hlavnom meste. Dostala totiž viacero podnetov, ako zlepšiť ich vizuál či sortiment.
Magistrát chce s pomocou rady trhy v meste zatraktívniť, zvýšiť rôznorodosť ponúkaného tovaru aj jeho kvalitu či prilákať na ne viac návštevníkov.
Najprv sa budú pýtať
Podľa slov poradcu primátora Michala Feika rada začína s tým, že sa chce najprv pýtať ľudí, aký majú názor na fungovanie trhov v meste a čo by zmenili. Sociologický prieskum už pripravuje.
"Budeme sa pýtať obyvateľov, či chodia na trhy, za akých okolností by tam nakupovali, čo by bolo pre nich atraktívne, aké chcú lokality," priblížil Feik.
Aj na základe prieskumu sa rada bude snažiť trhy vianočné, na hradbách, v Starej tržnici či lokálne trhoviská meniť, dopĺňať či koordinovať.
Rada tiež pripravuje marketingovú stratégiu, aby trhy spropagovala a pritiahla na ne Bratislavčanov, ľudí z iných regiónov aj zo zahraničia.
Na trhoch chcú kvalitné potraviny
"Budeme hľadať spôsoby, ako rozšíriť sortiment, lokality či zameranie," dodal Feik, ktorý je tiež členom rady. Podotkol, že v rakúskej Viedni v rôznych lokalitách mesta má každé trhovisko svoje zameranie, sortiment a klientelu.
"Takéto niečo chceme vytvoriť v Bratislave, lebo záujem o trhy je veľký. A je tiež potrebné, aby na nich ľudia našli kvalitné lokálne potraviny, z domácej záhradky, či už syry, alebo zeleninu," povedal. Rada má vypracovať napríklad aj farmársky kódex, kde sa nastavia kvality potravín a gastronomických výrobkov a vytvorí sa degustačná komisia.
Rada pôsobí ako poradný orgán primátora a jej predsedníčkou je hlavná mestská architektka Ingrid Konrad. Zasadať plánuje podľa potreby, minimálne však jedenkrát za štvrťrok.