SME

Dopravný podnik obstaráva 50 nových autobusov

Nákup nových autobusov schválili vlani v decembri bratislavskí mestskí poslanci. V súťaži najviac zaváži najnižšia cena.

BRATISLAVA. V bratislavskej mestskej hromadnej doprave (MHD) by malo pribudnúť 50 nových nízkopodlažných autobusov.

Dopravný podnik Bratislava (DPB) totiž vyhlásil dve verejné obstarávania na 25 dvojnápravových a 25 kĺbových trojnápravových vozidiel. Predpokladaná hodnota zákazky v oboch súťažiach spolu je 25 miliónov eur bez DPH.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pri prvom tendri je zákazka rozdelená na dve časti. DPB chce jednak päť dvojnápravových autobusov s celkovou obsaditeľnosťou minimálne 60 cestujúcich a dĺžkou do desať metrov a zvyšných 20 autobusov má mať obsaditeľnosť minimálne 90 cestujúcich a dĺžku do 12,5 metra.

SkryťVypnúť reklamu

V druhom tendri zase požaduje 25 kĺbových trojnápravových autobusov pre najmenej 150 cestujúcich a s dĺžkou najviac 18,75 metra. Dodať vozidlá by chcel DPB ešte tento rok, posledný do konca novembra. V zmluvách si tiež vyhradzuje opciu na dodanie ďalších celkovo 50 autobusov.

Uchádzači môžu svoje ponuky predkladať do 4. apríla. Najviac pritom zaváži celková cena autobusov, tomuto kritériu priradil podnik 75 bodov. Ďalších desať môžu uchádzači získať za lehotu dodania predmetu zákazky bez opcie. Po päť bodov má celková obsaditeľnosť autobusu, počet miest na sedenie a úroveň technického riešenia. Dopravca plánuje použiť elektronickú aukciu.

Obstaranie nových autobusov schválili vlani v decembri bratislavskí mestskí poslanci. "Toto je prvý krok k tomu, aby sme situáciu s autobusmi vyriešili. Nemáme záložné vozidlá, máme problémy s výpravou," uviedol v decembri 2013 primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru-SD).

SkryťVypnúť reklamu

Dodal, že hoci do vozidlového parku treba o dve tretiny viac vozidiel, vzhľadom na rozpočet mesta vedenie navrhlo obstarať 50. "To si mesto môže dovoliť z hľadiska svojej celkovej zadlženosti."

Vo vozidlovom parku dopravného podniku je vyše 140 autobusov, ktoré sú po plánovanej technickej životnosti a väčšina z nich má viac než 12 rokov. Len za prvých osem mesiacov minulého roka museli pre zlý stav vyradiť 25 vozidiel.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 656
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 4 117
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 4 085
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 717
  5. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné? 3 332
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 797
  7. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 679
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 226
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 618
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 604
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 713
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 9 415
  5. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 6 357
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 257
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 870
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 364
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
SkryťZatvoriť reklamu