Bratislavský Starý most rozložia aj z hladiny Dunaja

Most si podoprú z paluby lodí. Prvé kusy konštrukcie môžu začať miznúť v nedeľu alebo pondelok.

Jeden žeriav je na moste, druhý na lodi.(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)


BRATISLAVA. Kým ešte vo štvrtok vysedávala partia robotníkov na hojdačkách a hojdacích koníkoch pred Euroveou, v piatok už mali plné ruky práce.

Pod Starý most ráno priplávalo súlodie, ktoré má pomôcť rozobrať oceľovú mostovú konštrukciu nad hladinou rieky.

Chcú to stihnúť do dvoch mesiacov

Most rozoberú pomocou dvoch žeriavov. Jeden je pohyblivý na železničnej časti mosta, druhý je na súlodí.

Starý most je rozdelený na štyri polia oddelené piliermi vo vode.

"Nosná konštrukcia sa bude rozobrať páleným plameňom. Na jedno pole sa počíta zhruba 14 dní," popisuje hovorkyňa developera Eurovia Jana Komanická.

Oceľová časť by teda mala byť rozobraná približne za dva mesiace.

Na lode naložili časť konštrukcie z petržalskej strany mosta. Tými chcú most podoprieť.

"Keďže sa výška hladiny Dunaja neustále pohybuje, most momentálne musí byť zdvihnutý, aby sa loď pod neho mohla dostať," vraví hovorkyňa.

Jednotlivé časti podoprú v strede

Konštrukcia na palubách lodí má pomocou hydraulických lisov jednotlivé polia podopierať v strede.

"Pomocou hydrauliky sa rozoprie oceľová konštrukcia a aktivuje sa dočasná plávajúca podpera," vysvetľuje Komanická. "Nosná konštrukcia sa ocitne vo voľnej konzole, ktorá bude opäť postupne odstránená po dieloch až k pilieru a celý proces sa znova bude opakovať." Súlodie zachytia kotevnými lanami o piliere mosta.

Prvé kusy oceľovej konštrukcie by sponad hladiny Dunaja mohli začať miznúť v nedeľu alebo pondelok.

Hovorca mesta Stanislav Ščepán upozorňuje, že most si možno fotiť len z brehu, nie z hladiny Dunaja.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  4. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  5. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  10. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 30 863
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 22 380
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 20 881
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 677
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 353
  6. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 5 843
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 332
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 698
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 839
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 089