SME
Streda, 18. máj, 2022 | Meniny má Viola

Na trase linky 130 testujú elektrobus

Elektrobus bude na trase od Vojenskej nemocnice do Lamača premávať ešte vo štvrtok a v piatok. Mesto s nasadením elektrobusov do reálnej premávky zatiaľ nepočíta, sú totiž príliš drahé.

(Zdroj: DPB)

BRATISLAVA. Na bratislavských cestách testujú elektrický autobus - elektrobus. Cestujúci sa v ňom môžu previezť ešte do piatku na trase linky č. 130 - od Vojenskej nemocnice do Lamača. Na dnešnej tlačovej konferencii o tom informoval Bronislav Weigl z Dopravného podniku Bratislava.

Elektrobusy sa však zatiaľ na bratislavských cestách natrvalo neobjavia, sú totiž dvojnásobne drahšie ako súčasné dieselové či benzínové autobusy.

Elektrobus má namiesto dieselového motoru klasický trakčný motor, je to akoby trolejbus ale bez zberačov, vysvetlil Weigl. Motor poháňajú batérie umiestnené vo vozidle a elektrobus sa dobíja nabíjačkou. Ako dodal Weigl, pre cestujúcich je elektrobus ako klasický autobus, má dvoje dverí, nízkopodlažnú časť a zmestí sa do neho 36 cestujúcich. Jeho výhodou je aj to, že je tichší a bezprašný.

SkryťVypnúť reklamu

"Bratislava sa testovaním tohto elektrobusu zaradila k Londýnu či New Yorku, kde tiež vo svojej mestskej hromadnej doprave v reálnej prevádzke testujú elektrobusy," priblížil bratislavský primátor Milan Ftáčnik.

O testovanie elektrobusu v Bratislave požiadal jeho výrobca. "My sme radi, že sme jedným z priekopníkov, kde sa elektrobus testuje. Jeho reálne nasadenie je v tejto chvíli však vzdialené," uviedol dnes riaditeľ Dopravného podniku Bratislava Ľubomír Belfi. Do skutočnej prevádzky v Bratislave elektrobusy nasadiť ešte nemôžu, sú totiž príliš drahé.

"Elektrobusy sú dvakrát drahšie ako dieselové alebo benzínové autobusy. Testovať ich v reálnych podmienkach však prináša dôležité údaje pre výrobcu, ktorý tak bude vedieť, na čom má ešte zapracovať, aby sa elektrobusy dali masovo využívať," vysvetlil primátor Ftáčnik.

SkryťVypnúť reklamu

Obstarať elektrobusy do vozoparku bratislavského dopravného podniku si vie primátor Ftáčnik predstaviť len vtedy, ak by na ich nákup prispela Európska únia a tieto peniaze by boli určené práve na podporu elektormobility v meste.

"Takéto možnosti by Bratislava mohla mať v rokoch 2014-2020. Či sa to podarí uvidíme, keď sa uzatvorí partnerská dohoda a príslušné operačné programy," dodal Ftáčnik.

Mesto však pre zlepšenie mestskej hromadnej dopravy v Bratislave pracuje na viacerých projektoch. Opravovať plánujú električkovú trať do Dúbravky, v tomto roku by sa mala vrátiť aj električka na Hlavnú stanicu. Už začiatkom marca by sa mohli na cestách objaviť aj prvé nové trolejbusy, v roku 2015 prídu nové električky. "Vďaka podpore Európskej únie Bratislava môže na podporu verejnej dopravy využiť viac ako 300 miliónov eur," povedal Ftáčnik.

SkryťVypnúť reklamu

Ako doplnil riaditeľ Dopravného podniku Belfi, práve vypisujú aj súťaž na dodávku nových naftových autobusov. V tomto roku by ich na cestách v meste malo pribudnúť 50, s ďalšou päťdesiatkou autobusov počítajú v roku 2015. Ako dodal, modernizovať budú aj depo v Jurajovom dvore a neskôr plánujú opraviť aj depo na Hroboňovej. Modernizácia vozovní vyjde na približne 15 miliónov eur.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja
  3. Hypoglykémia – nebezpečná komplikácia cukrovky
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Bojovník Jiří Procházka sa stal novou tvárou XTB
  6. Hľadáte kvalitné diamantové šperky? Kúpite ich na Ardiama.sk
  7. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  8. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 12 903
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 731
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 054
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 3 499
  5. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 2 156
  6. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 032
  7. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 388
  8. Manuál k výsadbe priesad 1 217
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  2. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  3. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  4. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  5. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  6. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  7. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  8. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 22 587
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 7 999
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 7 315
  4. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 7 282
  5. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 6 092
  6. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 3 930
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 590
  8. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 2 947
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  6. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu