SME

Lodná linka Propeler zrejme nateraz skončila

Plavebnú sezónu chcela Nautivia spustiť tento rok. Samosprávy v roku 2012 podpísali spoločné memorandum a projekt odprezentovali Bratislavčanom. Situácia sa zmenila.

Takto mal vyzerať plánovaný Propeler.Takto mal vyzerať plánovaný Propeler. (Zdroj: VIZUALIZÁCIA)

BRATISLAVA. Lodná linka Propeler, ktorá mala spájať brehy Dunaja v hlavnom meste, nateraz skončila neúspechom.

Tvrdí to starostka Starého Mesta Tatiana Rosová (SDKÚ-DS), podľa ktorej sa ukázalo, že partnerská spoločnosť dnes projekt nedokáže finančne zabezpečiť. Nautivia zase vraví, že chce ešte s bratislavskými samosprávami rokovať o inom variante linky - úspornejšom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Plavebnú sezónu chcela Nautivia v Bratislave spustiť tento rok. Samosprávy ešte v roku 2012 podpísali spoločné memorandum a projekt tiež odprezentovali Bratislavčanom. Dnes je situácia iná.

SkryťVypnúť reklamu

"Spoločnosť nepreukázala, že jej biznis plán je reálny a realizovateľný a ich finančné krytie ostalo veľkým otáznikom. Dá sa teda povedať, že tento projekt tak, ako bol zamýšľaný, skončil nateraz neúspechom," povedala dnes Rosová.

Nautiva chce ešte rokovať

Samospráva sa teraz preto podľa slov starostky rozhliada po novom potenciálnom partnerovi minimálne v Európe, ktorý by dokázal lodnú linku prevádzkovať.

"Twin City Liner do toho ísť nechce, lebo vo Viedni takáto preprava skolabovala, nedáva tomu ekonomickú šancu. Je to možno projekt, do ktorého bude treba zainvestovať verejné peniaze, aby sa podaril," podotkla Rosová.

Autor projektu a konateľ Nautivie Ľubomír Feješ hovorí, že z pohľadu spoločnosti sa situácia nezmenila. "Z časového hľadiska sa síce realizácia spomalila, ale my od projektu ustúpiť nechceme, myslíme si, že je životaschopný," reagoval.

SkryťVypnúť reklamu

Údajnú neschopnosť spoločnosti projekt finančne zabezpečiť dnes komentovať nechcel, s mestom chce totiž Nautivia ešte tento mesiac rokovať. "Považujem za dôležité sa spojiť, obnoviť rokovania a hľadať možnosti, akým spôsobom sa to dá urobiť.

Máme pripravenú alternatívu, ktorá by bola v inom rozsahu, ako projekt, ktorý sme spoločne prezentovali," naznačil. Mal by byť podľa jeho slov úspornejší, avšak jeho detaily nechcel pred rokovaním s mestom prezrádzať.

Problémom lodnej linky je však podľa starostky aj prístavisko v Starom Meste. "Dostali sme rozsudok súdu, kde sme žalovali nájomcu, aby vypratal priestor, ktorý sa nazýva Propeler a kde sme plánovali v budúcnosti vytvoriť prístavisko pre lodnú dopravu.

Propeler mal mať viacero zastávok

Súd našu žalobu zamietol," priblížila starostka. Nájomnú zmluvu totiž podľa jej slov podpísal ešte bývalý vicestarosta a súčasné vedenie namietalo, že je neplatná, keďže na to zástupca starostu nemal kompetencie. "Súd sa ale týmito argumentmi nezaoberal," dodala Rosová. Nájomná zmluva tak platí na dobu určitú do roku 2016.

SkryťVypnúť reklamu

Propeler mal byť v prvom rade dopravnou linkou. Moderné a rýchle plavidlo typu katamarán počítalo s kapacitou 60 ľudí. Premávať malo počas celého roka, s výnimkou asi 20 dní odstávky v zime.

Popri nábreží Dunaja sa počítalo so štyrmi prístaviskami pri Sade Janka Kráľa, Riverparku, pri centre mesta, kde by sa dalo prestúpiť na Twin City Liner a pri Eurovei s možným prestupom na Dunajbus. Z jedného prístaviska do druhého ich loď mala odviezť približne za päť minút. Lístok mal stáť euro až tri eurá podľa dĺžky cestovania.

Vo svete využíva lodnú dopravu napríklad Rotterdam, Štokholm či Benátky. Tradícia bratislavského Propelera má už vyše 120 rokov, linka totiž fungovala od roku 1891. Skončila v roku 1994, pričom však vznikali pokusy, kedy sa sporadicky jej činnosť obnovovala.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 23 186
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 768
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 544
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 939
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 357
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 305
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 894
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 633
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 195
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 652
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 446
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 284
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 462
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 375
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 313
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 435
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu