Lodná linka Propeler zrejme nateraz skončila

Plavebnú sezónu chcela Nautivia spustiť tento rok. Samosprávy v roku 2012 podpísali spoločné memorandum a projekt odprezentovali Bratislavčanom. Situácia sa zmenila.

Takto mal vyzerať plánovaný Propeler.(Zdroj: VIZUALIZÁCIA)

BRATISLAVA. Lodná linka Propeler, ktorá mala spájať brehy Dunaja v hlavnom meste, nateraz skončila neúspechom.

Tvrdí to starostka Starého Mesta Tatiana Rosová (SDKÚ-DS), podľa ktorej sa ukázalo, že partnerská spoločnosť dnes projekt nedokáže finančne zabezpečiť. Nautivia zase vraví, že chce ešte s bratislavskými samosprávami rokovať o inom variante linky - úspornejšom.

Plavebnú sezónu chcela Nautivia v Bratislave spustiť tento rok. Samosprávy ešte v roku 2012 podpísali spoločné memorandum a projekt tiež odprezentovali Bratislavčanom. Dnes je situácia iná.

"Spoločnosť nepreukázala, že jej biznis plán je reálny a realizovateľný a ich finančné krytie ostalo veľkým otáznikom. Dá sa teda povedať, že tento projekt tak, ako bol zamýšľaný, skončil nateraz neúspechom," povedala dnes Rosová.

Nautiva chce ešte rokovať

Samospráva sa teraz preto podľa slov starostky rozhliada po novom potenciálnom partnerovi minimálne v Európe, ktorý by dokázal lodnú linku prevádzkovať.

"Twin City Liner do toho ísť nechce, lebo vo Viedni takáto preprava skolabovala, nedáva tomu ekonomickú šancu. Je to možno projekt, do ktorého bude treba zainvestovať verejné peniaze, aby sa podaril," podotkla Rosová.

Autor projektu a konateľ Nautivie Ľubomír Feješ hovorí, že z pohľadu spoločnosti sa situácia nezmenila. "Z časového hľadiska sa síce realizácia spomalila, ale my od projektu ustúpiť nechceme, myslíme si, že je životaschopný," reagoval.

Údajnú neschopnosť spoločnosti projekt finančne zabezpečiť dnes komentovať nechcel, s mestom chce totiž Nautivia ešte tento mesiac rokovať. "Považujem za dôležité sa spojiť, obnoviť rokovania a hľadať možnosti, akým spôsobom sa to dá urobiť.

Máme pripravenú alternatívu, ktorá by bola v inom rozsahu, ako projekt, ktorý sme spoločne prezentovali," naznačil. Mal by byť podľa jeho slov úspornejší, avšak jeho detaily nechcel pred rokovaním s mestom prezrádzať.

Problémom lodnej linky je však podľa starostky aj prístavisko v Starom Meste. "Dostali sme rozsudok súdu, kde sme žalovali nájomcu, aby vypratal priestor, ktorý sa nazýva Propeler a kde sme plánovali v budúcnosti vytvoriť prístavisko pre lodnú dopravu.

Propeler mal mať viacero zastávok

Súd našu žalobu zamietol," priblížila starostka. Nájomnú zmluvu totiž podľa jej slov podpísal ešte bývalý vicestarosta a súčasné vedenie namietalo, že je neplatná, keďže na to zástupca starostu nemal kompetencie. "Súd sa ale týmito argumentmi nezaoberal," dodala Rosová. Nájomná zmluva tak platí na dobu určitú do roku 2016.

Propeler mal byť v prvom rade dopravnou linkou. Moderné a rýchle plavidlo typu katamarán počítalo s kapacitou 60 ľudí. Premávať malo počas celého roka, s výnimkou asi 20 dní odstávky v zime.

Popri nábreží Dunaja sa počítalo so štyrmi prístaviskami pri Sade Janka Kráľa, Riverparku, pri centre mesta, kde by sa dalo prestúpiť na Twin City Liner a pri Eurovei s možným prestupom na Dunajbus. Z jedného prístaviska do druhého ich loď mala odviezť približne za päť minút. Lístok mal stáť euro až tri eurá podľa dĺžky cestovania.

Vo svete využíva lodnú dopravu napríklad Rotterdam, Štokholm či Benátky. Tradícia bratislavského Propelera má už vyše 120 rokov, linka totiž fungovala od roku 1891. Skončila v roku 1994, pričom však vznikali pokusy, kedy sa sporadicky jej činnosť obnovovala.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  2. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  3. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  4. Modern luxury next to the Blue Church
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  6. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  10. HB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  1. Moskva alebo Petrohrad? 8 383
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 208
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 3 454
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 152
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 464
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 344
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 273
  8. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 214
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 121
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 064