SME
Nedeľa, 22. máj, 2022 | Meniny má Júlia, Juliána

Počiatek uvoľnil peniaze na rekonštrukciu Starého mosta

Slovensko sa bude uchádzať o eurofondy aj na dobudovanie električkovej trate v úseku Bosákova – Janíkov dvor.

Starý most začali rozoberať v decembri.Starý most začali rozoberať v decembri. (Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Projekt výstavby električkovej trate do bratislavskej Petržalky už má zabezpečené financovanie cez eurofondy. Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Počiatek rozhodol o poskytnutí nenávratného príspevku na výstavbu.

Ako informoval hovorca ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Martin Kóňa, projekt za vyše 75 miliónov eur je prvou fázou budovania nosného systému mestskej hromadnej dopravy v Bratislave. Aj na druhú časť projektu, dobudovanie električkovej trate v úseku Bosákova – Janíkov dvor, sa Slovensko bude uchádzať o peniaze z eurofondov.

SkryťVypnúť reklamu

Výstavbu električkovej trate do Petržalky odštartoval eurokomisár pre regionálnu politiku Johannes Hahn spolu s ministrom Počiatkom 2. decembra minulého roku. V prioritnej osi číslo 4 Operačného programu Doprava sú projekty na budovanie integrovaných dopravných systémov pre Bratislavu a Košice.

Sú medzi nimi napríklad projekty na nákup trolejbusov, električiek, prímestských vlakov, rekonštrukcie električkových tratí či vybudovanie električkovej trate do Petržalky. V operačnom programe je aktuálne zazmluvnených už viac ako 93 percent vyčlenených financií, čo je 3 543 809 175 eur.

„Vďaka peniazom z Európskej únie sa už o necelé dva roky významne zlepší doprava medzi pravým a ľavým brehom Dunaja. Žiadosť o potvrdenie pomoci na projekt rekonštrukcie Starého mosta bola zaslaná do Bruselu spolu s odporúčaním od technických expertov Európskej komisie (JASPERS),“ povedal Počiatek.

SkryťVypnúť reklamu

Starý Most v Bratislave začalo mesto rekonštruovať koncom minulého roka. Prestavba Starého mosta je spolu s vybudovaním električkovej trate zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu súčasťou prvej etapy budovania Nosného dopravného systému v Bratislave.

Starý most zrekonštruuje Združenie MHD - STARÝ MOST, ktoré mesto vybralo vo verejnom obstarávaní, a je zložené z firiem Eurovia SK, Eurovia CS a SMP CZ. Most uzavreli 2. decembra 2013 a začali skladať starú konštrukciu.

Novú konštrukciu plánuje konzorcium stavať na jar na petržalskom brehu Dunaja a odtiaľ ho potom budú vysúvať ponad koryto Dunaja. Projekt bude stáť 58,8 milióna eur bez DPH.

Na financovaní projektu sa bude z 85 percent podieľať Európska únia, desať percent prispeje štát a päť percent zaplatí mesto. Jednou z podmienok na čerpanie nenávratného príspevku je, že Starý most i električková trať Šafárikovo námestie - Bosákova musia byť hotové do konca roka 2015.

SkryťVypnúť reklamu

Ako informoval Kóňa, Operačný program Doprava znamená pre Bratislavu aj ďalšie projekty. Žiadosť o nenávratný finančný príspevok už schválili pre nákup 80 trolejbusov a 30 električiek, pričom prvé trolejbusy začnú jazdiť v júni a prvé električky v budúcom roku.

Modernizáciu električkových tratí v Dúbravke a na Hlavnú stanicu schválili na národnej úrovni a momentálne vyhodnocujú ponuky na verejné obstarávanie. Pred podpisom zmluvy je aj vypracovanie územného generelu dopravy, ktorý komplexne zanalyzuje dopravnú situáciu v hlavnom meste a navrhne najvhodnejšie riešenia na rozvoj nosného systému hromadnej dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  3. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  2. Gestačný diabetes mellitus
  3. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  5. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  6. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  7. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  8. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  1. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 667
  2. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 4 311
  3. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 4 268
  4. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 3 206
  5. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 020
  6. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 412
  7. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 347
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 013
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  2. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  3. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  4. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  5. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  6. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  7. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  8. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 228
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 10 920
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 469
  4. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 5 250
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 830
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 3 803
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 074
  8. Tupou Ceruzou: Pôjdeš do basy, ty hajzel! 1 909
  1. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  3. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  5. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  6. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  7. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  8. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
SkryťZatvoriť reklamu