SME

Odťahovku v Bratislave chcú presťahovať k PKO

Petržalčania nechceli mať v susedstve odťahovaciu službu, tak musela odísť.

Parkovisko pri PKO dnes.Parkovisko pri PKO dnes. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Kým doteraz si v Bratislave vodiči našli svoje odtiahnuté auto za Mostom SNP v Petržalke, už na jar si poň zrejme budú chodiť na parkovisko pred Parkom kultúry a oddychu (PKO).

Súkromná odťahovka Car Towing sa z Macharovej ulice v Petržalke bude musieť odsťahovať do polovice apríla. Mestská časť sa so súkromnou firmou dohodla na predčasnom ukončení nájmu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Ľuďom z lokality sa nepáči, že odťahovacia služba popod ich okná dováža na parkovisko autá, ale aj to, že na ňom nemôžu parkovať oni,“ vysvetľuje hovorkyňa Petržalky Michaela Platznerová. Parkovisko je pri vysokých bytovkách, na druhej strane je železnica a Most SNP.

SkryťVypnúť reklamu

Pri PKO budú aj vraky

Car Towing niekoľko rokov odťahuje zle stojace autá z uličiek Starého Mesta, od januára vozí autá už aj pre dopravný podnik, čiže z ciest prvej a druhej triedy po celom meste.

„Do budúcnosti je pripravovaná úprava parkoviska pri PKO, v súčasnosti sa pracuje na projektovej dokumentácii,“ vraví hovorkyňa Starého Mesta Alexandra Obuchová.

Nové parkovisko si má podľa Obuchovej nájsť firma. To pred PKO podľa nej na úplnú prevádzku nebude kapacitne stačiť. Môže sa teda stať, že autá budú končiť na dvoch miestach.

Dopravný podnik odkázal všetky otázky o novom parkovisku na Car Towing.

„Rokujeme o konkrétnom novom odstavnom mieste,“ vraví konateľ firmy Radovan Valent.

Parkovisko pred PKO je dnes verejné, zmestí sa tam zopár desiatok áut. Odťahovka tam má voziť zle parkujúce autá, ale aj vraky, ktoré dlhodobo blokujú chodníky či parkoviská.

SkryťVypnúť reklamu

Vyššia cena vyšla zo súťaže

Od januára odťahuje Car Towing pre dopravný podnik aj Staré Mesto za paušálny poplatok 99 eur. V minulosti vodiči platili o pár eur menej.

Najvyšší súd poplatok použitý na všetky autá rovnako spochybnil. Vraví, že poplatok by mal zohľadňovať reálne náklady na odtiahnutie.

Sumu 99 eur určili podľa Starého Mesta a dopravného podniku na základe verejnej súťaže. „V zákone nie je definované, akým presným spôsobom sa majú tieto náklady vypočítať,“ vraví Obuchová.

„Výška paušálneho poplatku bola výsledkom verejného obstarávania ako spriemerovaná cena za predpokladaný počet odtiahnutí

v danom roku,“ dopĺňa hovorkyňa dopravného podniku Adriana Volfová. Tých bolo pre dopravný podnik minulý rok 4800.

Do súťaže vypísanej dopravným podnikom sa prihlásila ešte jedna firma, v Starom Meste súťažil Car Towing sám.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 34 034
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 704
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 420
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 362
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 6 045
  6. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí 5 624
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 506
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 278
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 512
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 442
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 831
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 770
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 873
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 498
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 893
  8. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 9 299
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu