K Chorvátskemu ramenu sa vyjadrí aj občan Emil Halik

Vylosovali ho z 39 záujemcov, pri vyhodnocovaní súťaže bude mať poradný hlas.

(Zdroj: SME - ARCHÍV)

BRATISLAVA. Za verejnosť bude v porote, ktorá vyhodnotí projekty urbanistickej súťaže na riešenie centrálnej rozvojovej osi v Petržalke, sedieť Emil Halik. Mesto ho v piatok 31. januára za účasti notára vylosovalo spomedzi 39 záujemcov o toto miesto.

Ako ďalej informoval riaditeľ kancelárie bratislavského primátora Ľubomír Andrassy, vedenie hlavného mesta chce takto zapojiť verejnosť do posudzovania dôležitých projektov a zároveň napĺňa princíp otvorenej samosprávy.

O Petržalke rozhodne súťaž

Anonymnú medzinárodnú urbanistickú súťaž mesto vyhlásilo v novembri 2013. Súťaž má priniesť optimálne riešenie pre budúci rozvoj centrálnej osi Petržalky pri Chorvátskom ramene. Práve tu by mala v budúcnosti viesť električková trať.

Súťaž má okrem iného definovať východiská pre funkčné využitie celého centrálneho územia Petržalky. Odborníci majú určiť limity potenciálneho zastavania územia, zachovania, resp. možného rozširovania zelených a oddychových zón.

Tiež sa majú navrhnúť dopravné riešenia, ktoré budú preferovať verejnú dopravu s požiadavkou na rozvoj cyklistických trás a chodníkov pre peších. Súčasťou zadania súťaže je aj prísľub primátora Milana Ftáčnika, že pozdĺž Chorvátskeho ramena nebude viesť štvorprúdová cesta, ktorá tam bola pôvodne naplánovaná a Petržalčania s ňou nesúhlasia.

Podľa Andrassyho víťazné zadanie anonymnej urbanistickej súťaže sa stane podkladom pre obstaranie urbanistickej štúdie i podkladom pre vypracovanie územných plánov zón podrobne regulujúcich budúci rozvoj dotknutého územia.

Štvorprúdovka nebude

Mesto už k téme električkovej trate pri Chorvátskom ramene zorganizovalo niekoľko verejných diskusií. Najdiskutovanejšou otázkou bola práve štvorprúdová cesta, o ktorej sa hovorilo v rámci vybudovania druhej etapy električkovej trate z Bosákovej na Janíkov dvor.

Proti štvorprúdovej ceste ľudia bojovali aj petíciou, pod ktorú sa podpísalo vyše 15-tisíc ľudí. Obyvatelia v petícii žiadali, aby pri Chorvátskom ramene mesto vybudovalo park a cyklotrasy.

Na magistráte petíciu odovzdali 25. júna 2013, následne v septembri ju vzali mestskí poslanci na vedomie. Primátor Ftáčnik ešte vlani v júni obyvateľom prisľúbil, že štvorprúdová cesta cez Petržalku viesť nebude.

Električková trať z Bosákovej na Janíkov dvor je druhou etapou budovania nosného dopravného systému mestskej hromadnej dopravy v Bratislave. Nadväzuje na projekt budovania koľajovej trate zo Šafárikovho námestia v Starom Meste po petržalskú Bosákovu ulicu.

V prvej etape projektu mesto zrekonštruuje Starý most a tak električkou spojí Staré Mesto s Petržalkou. Most však bude slúžiť aj pre cyklistov či ako promenáda pre chodcov.

Projekt počíta tiež s rozšírením estakády na Einsteinovej ulici a s vybudovaním novej, pri bývalom štadióne petržalskej Artmedie.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  5. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  1. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  2. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  3. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  4. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  5. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť.
  10. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  1. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 370
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 4 029
  3. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 3 416
  4. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 3 166
  5. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 563
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 520
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 366
  8. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 2 090
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 783
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 761