SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

K Chorvátskemu ramenu sa vyjadrí aj občan Emil Halik

Vylosovali ho z 39 záujemcov, pri vyhodnocovaní súťaže bude mať poradný hlas.

(Zdroj: SME - ARCHÍV)

BRATISLAVA. Za verejnosť bude v porote, ktorá vyhodnotí projekty urbanistickej súťaže na riešenie centrálnej rozvojovej osi v Petržalke, sedieť Emil Halik. Mesto ho v piatok 31. januára za účasti notára vylosovalo spomedzi 39 záujemcov o toto miesto.

Ako ďalej informoval riaditeľ kancelárie bratislavského primátora Ľubomír Andrassy, vedenie hlavného mesta chce takto zapojiť verejnosť do posudzovania dôležitých projektov a zároveň napĺňa princíp otvorenej samosprávy.

O Petržalke rozhodne súťaž

Anonymnú medzinárodnú urbanistickú súťaž mesto vyhlásilo v novembri 2013. Súťaž má priniesť optimálne riešenie pre budúci rozvoj centrálnej osi Petržalky pri Chorvátskom ramene. Práve tu by mala v budúcnosti viesť električková trať.

Skryť Vypnúť reklamu

Súťaž má okrem iného definovať východiská pre funkčné využitie celého centrálneho územia Petržalky. Odborníci majú určiť limity potenciálneho zastavania územia, zachovania, resp. možného rozširovania zelených a oddychových zón.

Tiež sa majú navrhnúť dopravné riešenia, ktoré budú preferovať verejnú dopravu s požiadavkou na rozvoj cyklistických trás a chodníkov pre peších. Súčasťou zadania súťaže je aj prísľub primátora Milana Ftáčnika, že pozdĺž Chorvátskeho ramena nebude viesť štvorprúdová cesta, ktorá tam bola pôvodne naplánovaná a Petržalčania s ňou nesúhlasia.

Podľa Andrassyho víťazné zadanie anonymnej urbanistickej súťaže sa stane podkladom pre obstaranie urbanistickej štúdie i podkladom pre vypracovanie územných plánov zón podrobne regulujúcich budúci rozvoj dotknutého územia.

Skryť Vypnúť reklamu

Štvorprúdovka nebude

Mesto už k téme električkovej trate pri Chorvátskom ramene zorganizovalo niekoľko verejných diskusií. Najdiskutovanejšou otázkou bola práve štvorprúdová cesta, o ktorej sa hovorilo v rámci vybudovania druhej etapy električkovej trate z Bosákovej na Janíkov dvor.

Proti štvorprúdovej ceste ľudia bojovali aj petíciou, pod ktorú sa podpísalo vyše 15-tisíc ľudí. Obyvatelia v petícii žiadali, aby pri Chorvátskom ramene mesto vybudovalo park a cyklotrasy.

Na magistráte petíciu odovzdali 25. júna 2013, následne v septembri ju vzali mestskí poslanci na vedomie. Primátor Ftáčnik ešte vlani v júni obyvateľom prisľúbil, že štvorprúdová cesta cez Petržalku viesť nebude.

Električková trať z Bosákovej na Janíkov dvor je druhou etapou budovania nosného dopravného systému mestskej hromadnej dopravy v Bratislave. Nadväzuje na projekt budovania koľajovej trate zo Šafárikovho námestia v Starom Meste po petržalskú Bosákovu ulicu.

Skryť Vypnúť reklamu

V prvej etape projektu mesto zrekonštruuje Starý most a tak električkou spojí Staré Mesto s Petržalkou. Most však bude slúžiť aj pre cyklistov či ako promenáda pre chodcov.

Projekt počíta tiež s rozšírením estakády na Einsteinovej ulici a s vybudovaním novej, pri bývalom štadióne petržalskej Artmedie.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  2. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  3. Magazín SME Ženy už v predaji
  4. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  5. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  6. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  7. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  8. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  9. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 331
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 549
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 18 174
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 178
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 178
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 14 871
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 382
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 11 834
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 403
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 340
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu