Turistov má do Bratislavy prilákať nový prístav a hotel

Osobný prístav začnú tento rok rekonštruovať. Nezmení sa len budova, ale aj nábrežie a promenáda.

Nový prístav bude bránou do Viedne, nové budú terasy, hotel aj vyhliadka.Nový prístav bude bránou do Viedne, nové budú terasy, hotel aj vyhliadka.(Zdroj: VIZUALIZÁCIA MARTIN PAŠKO)

BRATISLAVA. Brána do Viedne, informačné centrum pre turistov, predajňa lodných lístkov, no aj reštaurácia či hotel. Osobný prístav na bratislavskom nábreží čaká prestavba.

Okrem budovy sa má meniť aj časť promenády pri Dunaji či blízke parkovisko.

Nový prístav prestavuje súkromná spoločnosť Slovenská plavba a prístavy – lodná osobná doprava, ktorá budovu vlastní. Pri zanedbanej budove kotvia lode, v budove prístavu je aj reštaurácia.

Do projektu chce firma investovať viac ako päť miliónov eur, s prácami chcú začať už na jeseň. Prestavaný prístav má byť hotový do konca budúceho roku, promenádu chcú dokončiť v priebehu toho nasledujúceho.

„Predpokladaná celková investícia je 5,1 milióna eur,“ hovorí Marek Považan, riaditeľ firmy, ktorá vystupuje aj pod skratkou LOD. Rekonštruovať chcú mimo plavebnej sezóny.

zparku_res.jpg

Na hotel lákajú turistov

Keď investor vyhlásil v roku 2011 architektonickú súťaž, malo ísť len o rekonštrukciu terajšej prístavnej budovy. Nakoniec sa plány aj po dohode s mestom rozšírili.

Na prvom a druhom podlaží prestavanej budovy vznikne hotel so 48 izbami.

Primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru) vraví, že hotel na nábrežie patrí a môže priniesť nových turistov.

Plánovaný hotel má byť na úrovni štvorhviezdičkového, hovorí Považan. „Oficiálna kategória bude nižšia. Bude súčasťou zrekonštruovaného osobného prístavu.“

Pre turistov tam má vzniknúť aj nový pavilón na prezentáciu Viedne. Podobný priestor pre Bratislavu funguje vo Viedni už roky. V tom plánovanom si majú turisti kupovať lístky na loď Twin City liner do Viedne a prechádzať ním na palubu.

pavilon_res.jpg

Terasy

„Prvotné zadanie bola rekonštrukcia energeticky nevyhovujúcej budovy,“ vraví Martin Paško, víťaz architektonickej súťaže zo spoločnosti Adom. M Studio z architektonického domu Design Factory. „Až v procese sa začala riešiť promenáda a nový pavilón Viedeň a Bratislava.“

Na nábreží tak vznikne polozapustený priestor v promenáde s terasou nad ním.

Vo vynovenej budove ostane prístav, predajne lístkov viacerých spoločností a čakacia hala. Na prízemí má vzniknúť aj nová kaviareň a reštaurácia a duty free shop so suvenírmi Bratislavy.

Výrazne sa majú zmeniť terasy. „Rozšíri sa vonkajšia v čelách budovy a z južnej strany od Dunaja po celej dĺžke budovy tak, aby sa terasy spojili. Stanú sa tak súčasťou promenády a návštevník bude môcť budovou a terasami voľne prechádzať.“

Prečítajte si tiež:Lode majú voziť ľudí do Bratislavy namiesto áut

Vstup do mesta

Projekt premeny teraz neatraktívnej budovy na nábreží posudzoval aj magistrát. Hlavná architektka Ingrid Konrad vraví, že „brány do mesta“ sú dnes veľmi zanedbané.

K návrhom mala Konrad dve základné pripomienky. „Samotná hala s hotelovou časťou, ktorou turisti vystúpia z lode a vstúpia do nášho mesta, by mala byť na pozemku mesta ako tá najverejnejšia časť stavby.“

Navrhuje ešte, aby vchod nebol z bočnej strany ako doteraz, ale priamo z promenády.

Obnova promenády po Starý most by mala mať historizujúci štýl a byť prirodzeným pokračovaním promenády. Na oboch stranách chodníka chcú architekti osadiť lavičky. Priestor chcú získať tak, že zmenia parkovisko.

Architekt dodáva, že ľudia by z novej promenády mali vidieť aj Dunaj. Dnes totiž vo výhľade na rieku stojí protipovodňový múr. Vyriešiť to majú vysunuté terasy.

„Zapájame ich do života promenády a sú nad úrovňou protipovodňového múrika.“

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  3. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  4. Investment Advisory Guide for Slovakia
  5. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  6. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  7. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  8. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  9. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  10. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene
  1. Recenze youtubera JeezyJ: jak dopadla autokamera Mio MiVue 785 ?
  2. Burza pracovných príležitostí opäť na Stavebnej fakulte STU
  3. Počet ochorení na rakovinu stále stúpa. Nepodceňujte prevenciu
  4. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  5. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  6. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou
  7. Slávnostná inaugurácia rektora a dekanov fakúlt EU v Bratislave
  8. Investment Advisory Guide for Slovakia
  9. Ako naučiť vaše deti správne zaobchádzať s peniazmi?
  10. Spolupráca Katedry architektúry SvF s mestskou časťou Dúbravka
  1. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 25 500
  2. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 23 133
  3. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene 15 859
  4. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo 14 448
  5. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 12 625
  6. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov 11 623
  7. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 10 956
  8. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov 6 872
  9. Príspevok až 1750 € môžu získať záujemcovia o solárne kolektory 4 218
  10. Ako veľmi eko sa dá byť vo firme s 2 300 zamestnancami? 3 439