SME
Štvrtok, 19. máj, 2022 | Meniny má Gertrúda

Novú električku budú testovať v Bratislave

Využijú na to oceľové obruče alebo piesok. Trolejbusy skúšajú v Plzni.


BRATISLAVA. Prvé dva nové trolejbusy by mali doviesť do Bratislavy na prelome februára a marca, prvú električku na jeseň. Zatiaľ čo trolejbusy už výrobca testuje v uliciach Plzne, nová električka sa bude skúšať na bratislavských tratiach, a to s pieskom alebo oceľovými obručami.

V uliciach Plzne sú podľa manažéra spoločnosti Škoda Electric Milana Noreka v skúšobnej prevádzke dva trolejbusy červenej farby - nízkopodlažný trolejbus 30 Tr a veľkokapacitný kĺbový trolejbus 31 Tr. Výrobca dnes využíva trate plzenského dopravného podniku.

SkryťVypnúť reklamu

V minulosti ich skúšali na samostatnej trati

V minulosti sa však vozidlá z firmy Škoda Ostrov pre celé Československo skúšali na samostatnej trati, ktorú mala spoločnosť vybudovanú medzi Ostrovom a Jáchymovom, vysvetľuje riaditeľ úseku prevádzky a techniky Dopravného podniku Bratislava (DPB) Bronislav Weigl.

Kým prídu trolejbusy do Bratislavy, musia prejsť procesom schválenia. "U vozidiel pre Bratislavu sa homologizujú tie časti, ktoré neboli v zhode už s homologizovanými vozidlami napríklad pre Banskú Bystricu a Žilinu.

Postup je identický ako u osobných vozidiel, kde rovnako aj výrobca po vyrobení vozidla vykoná krátku skúšobnú jazdu," priblížil generálny riaditeľ DPB Ľubomír Belfi s tým, že po schválení všetkých náležitostí začne sériová výroba naplno. Do konca roka tak príde do Bratislavy celkovo 50 kĺbových a 30 sólo trolejbusov.

SkryťVypnúť reklamu

Električky sa však v mieste výroby pre rozdielny rozchod električkových tratí testovať nedajú. Prvú z nich budú teda skúšať v Bratislave. Merania sa pritom vykonajú pri nezaťaženom, ale aj pri zaťaženom vozidle.

"Tým, že vozidlo ešte nie je uspôsobené na prevádzku s cestujúcimi, sa záťaž vozidla robí s pieskom alebo oceľovými obručami," vysvetľuje Weigl. Prvá električka by mala prísť do hlavného mesta v priebehu tretieho štvrťroka 2014 a ostatné do konca leta budúceho roka.

O zmluve s dopravným podnikom budú rokovať

Financovanie nových električiek a trolejbusov v Bratislave, ktoré majú zaplatiť eurofondy, však môže byť ohrozené.

Bratislavskí poslanci totiž na poslednom minuloročnom zasadnutí neschválili zmluvu mesta s bratislavským dopravným podnikom, ktorou Európska únia podmieňuje zaplatenie nových vozidiel v mestskej hromadnej doprave.

SkryťVypnúť reklamu

Na preštudovanie troch dokumentov poslanci žiadali najmä viac času. "Ak by sme s tými zmluvami dlhodobo váhali, budeme mať s finančnými prostriedkami z EÚ problémy," pripomenul poslancom koncom minulého roka primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru-SD).

Zastupiteľstvo by malo o nich znova rokovať na zasadnutí vo štvrtok 30. januára.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  2. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im
  3. Aké typy cukrovky poznáme?
  4. Biele srdce putovalo aj do Nemocnice AGEL Košice-Šaca
  5. Potrebujete tichú kosačku? Vsaďte na aku verziu!
  6. Čo by ste mali vedieť o ročnom vyúčtovaní spotreby tepla a vody?
  7. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 13 729
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 7 083
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 572
  4. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 032
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 1 970
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 1 726
  7. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 399
  8. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza 1 173
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  2. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  3. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  4. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  5. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  6. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  7. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  8. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 23 835
  2. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 7 731
  3. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 6 614
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 529
  5. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 5 811
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 5 755
  7. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 886
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 2 939
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  5. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu