Mesto zaplatí za zimnú údržbu v decembri 892 113 eur

Riaditeľ kancelárie primátora Ľubomír Andrassy tvrdí, že zmluvu podpísal ešte predchádzajúci primátor Andrej Ďurkovský.

Zimná služba trvá 90 dní. Dá sa predlžiť, no nie skrátiť.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Poslanec bratislavského zastupiteľstva Ivo Nesrovnal tvrdí, že Bratislava zaplatí za zimnú údržbu za december minulého roka 892 113 eur. Podľa Nesrovnala má Bratislava uzavretú zmluvu, na základe ktorej platí firme aj za pohotovosť, inými slovami za to, že pracovníci externého dodávateľa čakajú, kým nasneží.

Predseda dopravnej komisie mesta Jozef Uhler povedal, že jeden zamestnanec v pohotovosti stojí mesto približne 5 000 eur mesačne.

Riaditeľ kancelárie primátora Bratislavy Ľubomír Andrassy uviedol, že primátor vníma kritiku poslancov ako oprávnenú a sám v roku 2010 kritizoval podpísanie osemročnej zmluvy na zimnú aj letnú službu.

Článok pokračuje pod video reklamou

"Zmluvu uzatvoril v roku 2010 primátor Andrej Ďurkovský. Pritom najväčšími obhajcami zmluvy boli poslanci za KDH a SDKÚ-DS," povedal

Uhler na tlačovej besede pripomenul, že mesto nariadilo zásahy pri zimnej údržbe aj v čase, kedy to vôbec nebolo treba.

"Faktúra za minulú zimu bola 7,8 milióna eur. Urobili sme teda kontrolu zimnej údržby a zistili sme, že napríklad 7. decembra 2013 bol celomestský zásah, a to aj napriek tomu, že magistrát nahlásil Slovenskej správe ciest polojasné počasie a suché cesty," povedal Uhler.

Podľa neho tiež firma vyfakturovala pri údržbe 1 700 metrovej cesty na Kamzík údržbu 40 000 metrov štvorcových. Cesta by teda pri prepočtoch musela byť široká 24 metrov.

Firmu sa snažia kontrolovať

Andrassy oponuje, že mesto hľadá spôsoby, ako kontrolovať prácu firmy. "Mesto prijalo za posledné dva roky viacero opatrení, ktorými sme zvýšili kontrolu výkonov dodávaných firmou a prostredníctvom GPS aj denných výkazov sme kontrolovali financie, ktoré musíme zaplatiť," povedal Andrassy.

Dodal, že zmluva určuje platiť 5,7 eura na človeka v pohotovosti a 6,5 eura na človeka vyslaného do terénu. Pri mechanizmoch, ktorých má mesto 54, platí Bratislava za stroj v pohotovosti poplatok 8 eur, ak však ide do terénu, cena sa vyšplhá na viac ako 27 eur.

Riaditeľ kancelárie primátora tak vysvetlil, že ak by mesto v decembri išlo iba v pohotovostnom režime bez výkonov, zaplatilo by na základe tejto zmluvy za ničnerobenie približne 700 000 až 750 000 eur.

"Keďže rozdiel medzi tou cenou 5,80 eur a 6,50 eur na človeka v pohotovosti alebo vo výkone je malý, radšej tých ľudí využijeme na čistenie verejných priestranstiev či orezávanie stromov," povedal Andrassy.

Zmluva je procesne v poriadku

Zmluva tiež hovorí, že ak je vyhlásená zimná služba, tak platí 90 dní. Mesto ju môže predlžovať, ale nie je tam zmienka o možnosti ju skrátiť. S dodávateľom rokujú o tom, že keď nie je potrebné, nemusí byť v pohotovosti všetkých 80 ľudí a 54 mechanizmov.

Podľa Andrassyho mesto hľadalo aj možnosti, ako túto zmluvu vypovedať alebo zmeniť zmluvné podmienky.

"Kontrolór v decembri a januári urobil kontrolu, no z procesného hľadiska zmluve nie je čo vytknúť. Kontrolór spochybňuje výšku cien za zimnú službu, tie sú však dané zmluvou. Jednou z podmienok, ako by sa dala zmluva vypovedať, je preukázanie toho, že dodávateľ nevykonal práce, ktoré fakturoval," informoval Andrassy.

Podľa neho zistili aj menšie nedostatky súvisiace s objemom vykonaných prác, ale nie sú tak veľké, aby znamenali porušenie zmluvy.

Nesrovnal vyzýva primátora, aby vrátil 900 000 do mestskej pokladne a aby o tejto situácii podal správu na najbližšom mestskom zastupiteľstve vo štvrtok.

Podľa mestského poslanca mal primátor štyri roky na to, aby so zmluvou niečo spravil a zmluvu treba vypovedať alebo modifikovať.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  4. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  5. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  10. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. GOPASS-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 29 132
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 20 998
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 19 855
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 13 970
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 9 606
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 3 906
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 782
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 091
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších! 2 010
  10. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 1 947