SME
Štvrtok, 19. máj, 2022 | Meniny má Gertrúda

Mesto zaplatí za zimnú údržbu v decembri 892 113 eur

Riaditeľ kancelárie primátora Ľubomír Andrassy tvrdí, že zmluvu podpísal ešte predchádzajúci primátor Andrej Ďurkovský.

Zimná služba trvá 90 dní. Dá sa predlžiť, no nie skrátiť.Zimná služba trvá 90 dní. Dá sa predlžiť, no nie skrátiť. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Poslanec bratislavského zastupiteľstva Ivo Nesrovnal tvrdí, že Bratislava zaplatí za zimnú údržbu za december minulého roka 892 113 eur. Podľa Nesrovnala má Bratislava uzavretú zmluvu, na základe ktorej platí firme aj za pohotovosť, inými slovami za to, že pracovníci externého dodávateľa čakajú, kým nasneží.

Predseda dopravnej komisie mesta Jozef Uhler povedal, že jeden zamestnanec v pohotovosti stojí mesto približne 5 000 eur mesačne.

Riaditeľ kancelárie primátora Bratislavy Ľubomír Andrassy uviedol, že primátor vníma kritiku poslancov ako oprávnenú a sám v roku 2010 kritizoval podpísanie osemročnej zmluvy na zimnú aj letnú službu.

SkryťVypnúť reklamu

"Zmluvu uzatvoril v roku 2010 primátor Andrej Ďurkovský. Pritom najväčšími obhajcami zmluvy boli poslanci za KDH a SDKÚ-DS," povedal

Uhler na tlačovej besede pripomenul, že mesto nariadilo zásahy pri zimnej údržbe aj v čase, kedy to vôbec nebolo treba.

"Faktúra za minulú zimu bola 7,8 milióna eur. Urobili sme teda kontrolu zimnej údržby a zistili sme, že napríklad 7. decembra 2013 bol celomestský zásah, a to aj napriek tomu, že magistrát nahlásil Slovenskej správe ciest polojasné počasie a suché cesty," povedal Uhler.

Podľa neho tiež firma vyfakturovala pri údržbe 1 700 metrovej cesty na Kamzík údržbu 40 000 metrov štvorcových. Cesta by teda pri prepočtoch musela byť široká 24 metrov.

Firmu sa snažia kontrolovať

Andrassy oponuje, že mesto hľadá spôsoby, ako kontrolovať prácu firmy. "Mesto prijalo za posledné dva roky viacero opatrení, ktorými sme zvýšili kontrolu výkonov dodávaných firmou a prostredníctvom GPS aj denných výkazov sme kontrolovali financie, ktoré musíme zaplatiť," povedal Andrassy.

SkryťVypnúť reklamu

Dodal, že zmluva určuje platiť 5,7 eura na človeka v pohotovosti a 6,5 eura na človeka vyslaného do terénu. Pri mechanizmoch, ktorých má mesto 54, platí Bratislava za stroj v pohotovosti poplatok 8 eur, ak však ide do terénu, cena sa vyšplhá na viac ako 27 eur.

Riaditeľ kancelárie primátora tak vysvetlil, že ak by mesto v decembri išlo iba v pohotovostnom režime bez výkonov, zaplatilo by na základe tejto zmluvy za ničnerobenie približne 700 000 až 750 000 eur.

"Keďže rozdiel medzi tou cenou 5,80 eur a 6,50 eur na človeka v pohotovosti alebo vo výkone je malý, radšej tých ľudí využijeme na čistenie verejných priestranstiev či orezávanie stromov," povedal Andrassy.

Zmluva je procesne v poriadku

Zmluva tiež hovorí, že ak je vyhlásená zimná služba, tak platí 90 dní. Mesto ju môže predlžovať, ale nie je tam zmienka o možnosti ju skrátiť. S dodávateľom rokujú o tom, že keď nie je potrebné, nemusí byť v pohotovosti všetkých 80 ľudí a 54 mechanizmov.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa Andrassyho mesto hľadalo aj možnosti, ako túto zmluvu vypovedať alebo zmeniť zmluvné podmienky.

"Kontrolór v decembri a januári urobil kontrolu, no z procesného hľadiska zmluve nie je čo vytknúť. Kontrolór spochybňuje výšku cien za zimnú službu, tie sú však dané zmluvou. Jednou z podmienok, ako by sa dala zmluva vypovedať, je preukázanie toho, že dodávateľ nevykonal práce, ktoré fakturoval," informoval Andrassy.

Podľa neho zistili aj menšie nedostatky súvisiace s objemom vykonaných prác, ale nie sú tak veľké, aby znamenali porušenie zmluvy.

Nesrovnal vyzýva primátora, aby vrátil 900 000 do mestskej pokladne a aby o tejto situácii podal správu na najbližšom mestskom zastupiteľstve vo štvrtok.

Podľa mestského poslanca mal primátor štyri roky na to, aby so zmluvou niečo spravil a zmluvu treba vypovedať alebo modifikovať.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  2. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im
  3. Aké typy cukrovky poznáme?
  4. Biele srdce putovalo aj do Nemocnice AGEL Košice-Šaca
  5. Potrebujete tichú kosačku? Vsaďte na aku verziu!
  6. Čo by ste mali vedieť o ročnom vyúčtovaní spotreby tepla a vody?
  7. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 13 729
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 7 084
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 572
  4. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 032
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 1 967
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 1 724
  7. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 399
  8. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza 1 173
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  2. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  3. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  4. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  5. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  6. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  7. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  8. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 23 837
  2. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 7 731
  3. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 6 616
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 529
  5. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 5 755
  6. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 886
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 800
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 2 939
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  6. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  7. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
  8. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
SkryťZatvoriť reklamu