Trolejbusy z Patrónky stále meškajú, polícia ich uprednostniť odmieta

Mesto chce na Lamačskej ceste v križovatke Patrónka zriadiť samostatný zaraďovací buspruh pre linky smerujúce na Kramáre.

(Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Až osemminútové meškania majú trolejbusy, ktoré odchádzajú z bratislavskej Patrónky na ďalšiu zastávku v smere na Kramáre. Bratislavský magistrát chcel mestskú dopravu uprednostniť buspruhom, Krajský dopravný inšpektorát však pripravovaný projekt zastavil a odkázal, že opatrenia sú nekoncepčné. Pre meškanie MHD však mestu stále viac narastajú náklady na dopravu a ohrozené môže byť aj ďalšie čerpanie eurofondov.

Na Patrónke sa minulý rok vybudovala nová trolejbusová trať a od augusta tak majú Bratislavčania možnosť prestupovať z autobusov na trolejbusy smerujúce na Kramáre či na hradný kopec. Aby však vozidlo zabočilo k nemocnici, musí od zastávky Patrónka prejsť cez dva jazdné pruhy a zaradiť sa do tretieho - odbočovacieho.

"Tam musí stáť na svetelnej križovatke spolu s autami v rade, ktorý začína v niektorých časoch až pri samotnej zastávke. Často sa stáva, že trolejbus prejde až na tretiu zelenú," vysvetľuje poradca primátora Michal Feik. Poukazuje na štatistiky mesta, podľa ktorých trolejbusy chytajú medzi dvoma zastávkami až osemminútové meškanie. "Rozptyl osem minút už nie je spoľahlivá MHD," podotýka.

Mesto preto chcelo na Lamačskej ceste v križovatke Patrónka zriadiť samostatný zaraďovací buspruh pre linky smerujúce na Kramáre. "Týmto opatrením sa docieli jednak bezpečné zaraďovanie trolejbusov v smere na Kramáre bez toho, aby blokovali priebežné jazdné pruhy a taktiež prejazd trolejbusov na jeden cyklus svetelného riadenia," argumentovalo mesto, keď žiadalo o zmenu organizácie dopravy. Každú totiž musí odobriť Krajský dopravný inšpektorát. Ten však návrh zamietol.

"Pri svojej úvahe bol Krajský dopravný inšpektorát vedený nepopierateľnými faktami, ako je nekoncepčnosť uvedených opatrení, v niektorých prípadoch nebezpečnosť, bezdôvodná komplikovanosť návrhu a v neposlednom rade zjavné vzdutie dopravy v križovatke," vysvetľuje nesúhlasné stanovisko inšpektorátu bratislavská krajská policajná hovorkyňa Karina Považanová.

Ak by chcelo mesto podľa jej slov preferovať MHD, malo by určiť jasné pravidlá pre všetkých účastníkov cestnej premávky, zaistiť vhodnú dostupnosť zastávok vo vzťahu k statickej doprave, rozšíriť zastávkový priestor a zvýšiť prepravnú kapacitu MHD rozšírením vozového parku. V rannej špičke však cez križovatku premáva trolejbusová linka na Kramáre každých 5 minút a v križovatke sa otáčajú aj autobusy, ktoré jazdia na Železnú studničku.

Poradca primátora zdôrazňuje, že preferencia verejnej dopravy je zakotvená vo všetkých strategických dokumentoch mesta. Vysvetľuje, že uprednostňovanie MHD znižuje škodlivé emisie, hladinu hluku aj prach v ovzduší.

Pre státie vozidiel v zápchach je už podľa neho čoraz ťažšie vypracovať aj grafikony, ľudia pre meškajúcu MHD radšej uprednostnia auto a mestu vzrastajú náklady na verejnú dopravu. "Odhadujeme v najbližšom období nárast nákladov o 10 až 15 percent," upresnil Feik.

Európska únia už podľa Feika nebude tiež ochotná financovať Bratislave nové vozidlá, ak jej mesto nebude vedieť garantovať, že MHD bude chodiť načas. "Pre neschopnosť mesta preferovať verejnú dopravu máme ohrozené čerpanie ďalších zdrojov," dodal.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Z Patrónky sa od augusta bude dať cestovať trolejbusom až do centra

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  8. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 25 987
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 942
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 713
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 566
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 360
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 155
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 047
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 018
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 927
  10. Zo stredomorskej stravy sa nepriberá 853