SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Trolejbusy z Patrónky stále meškajú, polícia ich uprednostniť odmieta

Mesto chce na Lamačskej ceste v križovatke Patrónka zriadiť samostatný zaraďovací buspruh pre linky smerujúce na Kramáre.

(Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Až osemminútové meškania majú trolejbusy, ktoré odchádzajú z bratislavskej Patrónky na ďalšiu zastávku v smere na Kramáre. Bratislavský magistrát chcel mestskú dopravu uprednostniť buspruhom, Krajský dopravný inšpektorát však pripravovaný projekt zastavil a odkázal, že opatrenia sú nekoncepčné. Pre meškanie MHD však mestu stále viac narastajú náklady na dopravu a ohrozené môže byť aj ďalšie čerpanie eurofondov.

Na Patrónke sa minulý rok vybudovala nová trolejbusová trať a od augusta tak majú Bratislavčania možnosť prestupovať z autobusov na trolejbusy smerujúce na Kramáre či na hradný kopec. Aby však vozidlo zabočilo k nemocnici, musí od zastávky Patrónka prejsť cez dva jazdné pruhy a zaradiť sa do tretieho - odbočovacieho.

Skryť Vypnúť reklamu

"Tam musí stáť na svetelnej križovatke spolu s autami v rade, ktorý začína v niektorých časoch až pri samotnej zastávke. Často sa stáva, že trolejbus prejde až na tretiu zelenú," vysvetľuje poradca primátora Michal Feik. Poukazuje na štatistiky mesta, podľa ktorých trolejbusy chytajú medzi dvoma zastávkami až osemminútové meškanie. "Rozptyl osem minút už nie je spoľahlivá MHD," podotýka.

Mesto preto chcelo na Lamačskej ceste v križovatke Patrónka zriadiť samostatný zaraďovací buspruh pre linky smerujúce na Kramáre. "Týmto opatrením sa docieli jednak bezpečné zaraďovanie trolejbusov v smere na Kramáre bez toho, aby blokovali priebežné jazdné pruhy a taktiež prejazd trolejbusov na jeden cyklus svetelného riadenia," argumentovalo mesto, keď žiadalo o zmenu organizácie dopravy. Každú totiž musí odobriť Krajský dopravný inšpektorát. Ten však návrh zamietol.

Skryť Vypnúť reklamu

"Pri svojej úvahe bol Krajský dopravný inšpektorát vedený nepopierateľnými faktami, ako je nekoncepčnosť uvedených opatrení, v niektorých prípadoch nebezpečnosť, bezdôvodná komplikovanosť návrhu a v neposlednom rade zjavné vzdutie dopravy v križovatke," vysvetľuje nesúhlasné stanovisko inšpektorátu bratislavská krajská policajná hovorkyňa Karina Považanová.

Ak by chcelo mesto podľa jej slov preferovať MHD, malo by určiť jasné pravidlá pre všetkých účastníkov cestnej premávky, zaistiť vhodnú dostupnosť zastávok vo vzťahu k statickej doprave, rozšíriť zastávkový priestor a zvýšiť prepravnú kapacitu MHD rozšírením vozového parku. V rannej špičke však cez križovatku premáva trolejbusová linka na Kramáre každých 5 minút a v križovatke sa otáčajú aj autobusy, ktoré jazdia na Železnú studničku.

Skryť Vypnúť reklamu

Poradca primátora zdôrazňuje, že preferencia verejnej dopravy je zakotvená vo všetkých strategických dokumentoch mesta. Vysvetľuje, že uprednostňovanie MHD znižuje škodlivé emisie, hladinu hluku aj prach v ovzduší.

Pre státie vozidiel v zápchach je už podľa neho čoraz ťažšie vypracovať aj grafikony, ľudia pre meškajúcu MHD radšej uprednostnia auto a mestu vzrastajú náklady na verejnú dopravu. "Odhadujeme v najbližšom období nárast nákladov o 10 až 15 percent," upresnil Feik.

Európska únia už podľa Feika nebude tiež ochotná financovať Bratislave nové vozidlá, ak jej mesto nebude vedieť garantovať, že MHD bude chodiť načas. "Pre neschopnosť mesta preferovať verejnú dopravu máme ohrozené čerpanie ďalších zdrojov," dodal.

Prečítajte si tiež:Z Patrónky sa od augusta bude dať cestovať trolejbusom až do centraČítajte 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  3. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  6. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  7. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  8. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  9. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  10. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 22 872
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 13 981
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 629
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 431
  5. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 687
  6. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 583
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 273
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 224
  9. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 6 196
  10. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 064
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu