SME
Nedeľa, 22. máj, 2022 | Meniny má Júlia, Juliána

Bratislavská mestská karta je populárna

Bratislavská mestská karta (BMK) už tri roky poskytuje zľavy a výhody obyvateľom s trvalým pobytom v hlavnom meste a za ten čas si ju zaobstaralo vyše 52.000 Bratislavčanov.

BRATISLAVA. "Za posledný rok sa nám zvýšil počet klientov takmer o 8000 a objem realizovaných nákupov na kartu vzrástol v minulom roku o 28,6 percenta," uviedol na dnešnej tlačovej konferencii primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru-SD).

Dopravnému podniku Bratislava (DPB) však mesto muselo kvôli karte zo svojho rozpočtu vlani vykompenzovať takmer pol miliónovú stratu.

Všetci s trvalým pobytom

Mestskú kartu môže získať každý, kto je v Bratislave prihlásený na trvalý pobyt. Vydáva ju šesť partnerských bánk. Z vyše 52.000 mestských kariet, ktoré banky vydali do konca minulého roka, bolo viac ako 9000 predplatených a vyše 400 aj s licenciou EURO 26. "Teda pätina držiteľov karty nemá v banke aj zriadený účet a napriek tomu kartu má," podotkol Ftáčnik.

SkryťVypnúť reklamu

Spomedzi bánk má najmladší držiteľ 6 rokov, najstarší 100 rokov.

BMK, ktorú začali prvýkrát akceptovať 10. januára 2011, jej držiteľovi prináša 20-percentné zľavy zo vstupného do zariadení, ktoré sú v správe hlavného mesta.

Cez leto ju Bratislavčania najčastejšie využívajú napríklad na vstup do ZOO či na kúpaliská. Na letných kúpaliskách bolo podľa Ftáčnika zrealizovaných za tri roky celkovo 23.334 transakcií a jej výhody často využívajú držitelia aj v plavárni Pasienky, kde sa dosiaľ uskutočnilo 35.430 transakcií.

Karta môže slúžiť i ako predplatný cestovný lístok, tzv. električenka v mestskej hromadnej doprave, pričom jej držiteľ získa desaťpercentnú zľavu z ceny predplatného cestovného. Tu sa využívala najviac.

"Je to najatraktívnejšie. Do múzea nechodíme každý deň, no hromadnou dopravou denne cestuje približne 60 percent obyvateľov mesta," vyčíslil Ftáčnik. V rokoch 2011 až 2013 bolo aktivovaných na dopravnú kartu viac než 32.000 BMK a predaných bolo 208.343 predplatených cestovných lístkov so zľavou.

SkryťVypnúť reklamu

Nároky na mesto

Primátor ale pripúšťa, že mesto to "niečo stojí". Vypočítava, že za minulý rok muselo mesto vykompenzovať stratu DPB vo výške takmer 500.000 eur. "Ale sú to dobre investované peniaze na posilňovanie vzťahu mesta a občana. Vraciame obyvateľom, že si vzťah k mestu riešili takýmto spôsobom," dodal Ftáčnik.

Karta ponúka aj špeciálne zľavy pri nákupe tovarov a služieb v partnerských obchodoch, jej držiteľ ju môže využívať pri domácom a zahraničnom platobnom styku, ako knižný preukaz či elektronickú vstupenku. Banky dnes vydávajú tiež kartu, ktorá používa bezkontaktnú technológiu PayPass.

Mesto chce podľa primátora kartu v budúcnosti využiť aj pre ďalšie funkcionality. Bratislavčania by podľa neho mohli získať zľavy aj na vstup do štátnych inštitúcii do múzea či galérie, nadviazať spoluprácu plánuje magistrát aj s obchodnými reťazcami a využiť by sa karta mohla tiež pri pripravovanej požičovni bicyklov či parkovacej politike.

SkryťVypnúť reklamu

V Bratislavskej integrovanej doprave ju zatiaľ nie je možné použiť. "Karta môže mať veľký význam, lebo funkcionality sa na ňu môžu dopĺňať a my zvažujeme, kde všade by sme umožnili obyvateľom kartou platiť. Chceme ukázať, že projekt má význam pre človeka, ktorý trvalo býva v Bratislave a platí tu dane," dodal Ftáčnik.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  3. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  2. Gestačný diabetes mellitus
  3. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  5. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  6. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  7. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  8. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  1. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 573
  2. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 4 623
  3. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 4 154
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 3 787
  5. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 1 905
  6. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 412
  7. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 190
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 004
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  2. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  3. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  4. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  5. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  6. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  7. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  8. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 12 221
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 202
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 874
  4. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 4 799
  5. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 4 081
  6. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 971
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 145
  8. EQUUS: Inovácie v lesnom hospodárstve prichádzajú aj zo Slovenska. V čom sme najlepší? 2 068
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  2. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  3. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  5. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  6. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  7. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  8. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
SkryťZatvoriť reklamu