Bratislavská mestská karta je populárna

Bratislavská mestská karta (BMK) už tri roky poskytuje zľavy a výhody obyvateľom s trvalým pobytom v hlavnom meste a za ten čas si ju zaobstaralo vyše 52.000 Bratislavčanov.

BRATISLAVA. "Za posledný rok sa nám zvýšil počet klientov takmer o 8000 a objem realizovaných nákupov na kartu vzrástol v minulom roku o 28,6 percenta," uviedol na dnešnej tlačovej konferencii primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru-SD).

Dopravnému podniku Bratislava (DPB) však mesto muselo kvôli karte zo svojho rozpočtu vlani vykompenzovať takmer pol miliónovú stratu.

Všetci s trvalým pobytom

Mestskú kartu môže získať každý, kto je v Bratislave prihlásený na trvalý pobyt. Vydáva ju šesť partnerských bánk. Z vyše 52.000 mestských kariet, ktoré banky vydali do konca minulého roka, bolo viac ako 9000 predplatených a vyše 400 aj s licenciou EURO 26. "Teda pätina držiteľov karty nemá v banke aj zriadený účet a napriek tomu kartu má," podotkol Ftáčnik.

Spomedzi bánk má najmladší držiteľ 6 rokov, najstarší 100 rokov.

BMK, ktorú začali prvýkrát akceptovať 10. januára 2011, jej držiteľovi prináša 20-percentné zľavy zo vstupného do zariadení, ktoré sú v správe hlavného mesta.

Cez leto ju Bratislavčania najčastejšie využívajú napríklad na vstup do ZOO či na kúpaliská. Na letných kúpaliskách bolo podľa Ftáčnika zrealizovaných za tri roky celkovo 23.334 transakcií a jej výhody často využívajú držitelia aj v plavárni Pasienky, kde sa dosiaľ uskutočnilo 35.430 transakcií.

Karta môže slúžiť i ako predplatný cestovný lístok, tzv. električenka v mestskej hromadnej doprave, pričom jej držiteľ získa desaťpercentnú zľavu z ceny predplatného cestovného. Tu sa využívala najviac.

"Je to najatraktívnejšie. Do múzea nechodíme každý deň, no hromadnou dopravou denne cestuje približne 60 percent obyvateľov mesta," vyčíslil Ftáčnik. V rokoch 2011 až 2013 bolo aktivovaných na dopravnú kartu viac než 32.000 BMK a predaných bolo 208.343 predplatených cestovných lístkov so zľavou.

Nároky na mesto

Primátor ale pripúšťa, že mesto to "niečo stojí". Vypočítava, že za minulý rok muselo mesto vykompenzovať stratu DPB vo výške takmer 500.000 eur. "Ale sú to dobre investované peniaze na posilňovanie vzťahu mesta a občana. Vraciame obyvateľom, že si vzťah k mestu riešili takýmto spôsobom," dodal Ftáčnik.

Karta ponúka aj špeciálne zľavy pri nákupe tovarov a služieb v partnerských obchodoch, jej držiteľ ju môže využívať pri domácom a zahraničnom platobnom styku, ako knižný preukaz či elektronickú vstupenku. Banky dnes vydávajú tiež kartu, ktorá používa bezkontaktnú technológiu PayPass.

Mesto chce podľa primátora kartu v budúcnosti využiť aj pre ďalšie funkcionality. Bratislavčania by podľa neho mohli získať zľavy aj na vstup do štátnych inštitúcii do múzea či galérie, nadviazať spoluprácu plánuje magistrát aj s obchodnými reťazcami a využiť by sa karta mohla tiež pri pripravovanej požičovni bicyklov či parkovacej politike.

V Bratislavskej integrovanej doprave ju zatiaľ nie je možné použiť. "Karta môže mať veľký význam, lebo funkcionality sa na ňu môžu dopĺňať a my zvažujeme, kde všade by sme umožnili obyvateľom kartou platiť. Chceme ukázať, že projekt má význam pre človeka, ktorý trvalo býva v Bratislave a platí tu dane," dodal Ftáčnik.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  4. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  5. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  6. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  7. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  8. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  9. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  10. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 17 226
  2. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 16 105
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 15 092
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 12 100
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 8 031
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 949
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 418
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 139
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 407
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 3 180