Agentúrnu správu sme nahradili autorským textom.
BRATISLAVA. Dočasné parkovisko v parku na Šafárikovom námestí nebude. Návrh vedenia Bratislavy neprešiel po protestoch občanov aj cykloaktivistov dopravnou komisiou mestského zastupiteľstva.
Aj to, že sa magistrát vzdáva tohto nápadu, oznámil na verejnej debate o prestavbe mosta a námestia. Konala sa v utorok večer v Starej tržnici.
Primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru) tam vysvetľoval zmeny dopravy na Šafárikovom námestí, kam od tohto pondelka nejazdí mestská doprava.
Ešte nevedia
Starý most
Prestavba
nový most začnú stavať v smere z Petržalky;
nebude rovný ako doteraz, ale klenutý, v strede vyšší;
lávky budú na oboch stranách mosta široké 4,5 metra, z toho budú tri metre pre chodcov, 1,5 metra pre cyklistov;
električkové koľaje sa napoja na Šafárikovom námestí, kde sa zmení organizácia dopravy;
cena projektu je 58,8 milióna eur – z toho 85 percent platí Európska únia, 10 percent vláda a 5 percent mesto.
Zmien na námestí bude výrazne viac. Vedenie mesta ich však zatiaľ nevie pomenovať.
Martin Vagač z iniciatívy Bratislava otvorene upozornil, že na projekte za niekoľko desiatok miliónov eur nespolupracuje žiadny urbanista ani architekt.
„Toto mesto ani jeho občania stále nevedia, ako bude námestie a celý okolitý verejný priestor o dva roky vyzerať,“ sťažoval sa.
Primátor oponuje, že mesto komunikuje dostatočne. „V súvislosti s celým projektom organizujeme tri verejné diskusie a každý mesiac predkladáme na zastupiteľstvo informáciu o jeho stave,“ povedal Ftáčnik.
Návrh, ako by mala oblasť vyzerať, sľubuje ukázať do šiestich týždňov na ďalšej verejnej diskusii v Primaciálnom paláci.
Parkov sa vraj nedotknú
„Park s Kačacou fontánou ostatne nedotknutý. Park na druhej strane rovnako, oživia ho len plánované akcie Starého Mesta. Priestor cesty medzi nimi sa dá zazelenať. Bude to predmetom tvorby verejného priestoru, no tento projekt sa na to nevzťahuje,“ povedal Ftáčnik.
Práve na ceste pomedzi zeleň, kadiaľ donedávna jazdili autobusy a boli tam zastávky MHD, chcel ešte na začiatku tohto týždňa primátor urobiť dočasné parkovisko.
Parkovanie chcel umožniť aj na zanedbanej ploche za zastávkami, kde je sčasti zeleň, vydláždená plocha a nevyužitá fontána. S tým však nesúhlasila staromestská radnica, ktorá priestor spravuje.
Tam zasa plánovala starostka Starého Mesta Tatiana Rosová (SDKÚ) výstavbu podzemného parkoviska. Pre zmeny na námestí po prestavbe Starého mosta označila otázku o podzemnom parkovisku za neaktuálnu. Nie je jasné, či so zámerom počíta, len neskôr.
Cyklisti v protismere
Cykloaktivisti tiež navrhujú, aby sa pre obmedzenia v tejto oblasti zmenili pravidlá pre cyklistov. Žiadajú, aby mohli jazdiť v oboch smeroch aj cez jednosmerky okolo Šafárikovho námestia.
Zástupcovia mesta tvrdia, že s tým nemajú problém.
Zastaviť to však môže Krajský dopravný inšpektorát, ktorý bude posudzovať, či by cyklisti jazdiaci okolo zaparkovaných áut neboli rizikom.