SME
Pondelok, 18. január, 2021 | Meniny má BohdanaKrížovkyKrížovky
OPRAVENÉ VO ŠTVRTOK 23. 1.

Na dunajskom nábreží v centre Bratislavy navrhujú nový pruh

Pod Bratislavským hradom bude jazdiť viac áut. Vedenie mesta má návrhy na zmeny.

Pridaním dopravného pruhu by sa zúžila pešia zóna na nábreží.Pridaním dopravného pruhu by sa zúžila pešia zóna na nábreží. (Zdroj: VIZUALIZÁCIA MESTA BRATISLAVA)

Zabudli na chodcov a cyklistov, reagujú aktivisti.

Agentúrny text sme nahradili autorským článkom denníka SME.

BRATISLAVA. Veľké developerské projekty pod Bratislavským hradom Zuckermandel, Vydrica a Riverpark II. privedú na nábrežie stovky nových áut. Územný plán počíta počíta až s 2630 novými parkovacími miestami. Pritom už teraz bývajú cesty najmä ráno preplnené.

Odpoveďou vedenia mesta sú aj návrhy na rozširovanie cesty na úkor promenády. Magistrát zaviazal investorov, aby urobili a zaplatili dopravnú štúdiu a aj zmeny.

Nový pruh

Pri nábreží
Projekty
  • Zuckermandel – J&T Group Real Estate: 7 až 13 podlaží, 204 bytov, 920 parkovacích miest;

  • Vydrica – firma Zillion: osem podlaží;občianska vybavenosť; 868 parkovacích miest;

  • River Park II: zrejme aj tam, kde je PKO.

Kolóny podľa štúdie hlavného dopravného inžiniera mesta Tibora Petra Schlossera spôsobuje zúženie pruhov na Rázusovom nábreží a svetelná križovatka s odbočením pri Slovenskej národnej galérii.

Štúdia poskytuje osem možných scenárov.

Schlosser uprednostňuje pridanie jazdného pruhu a rozšírenie cesty na Rázusovom nábreží smerom k Dunaju. V smere na Šafárikovo námestie by tak cesta bola priepustnejšia.

Cesta by však zabrala tri metre šírky trávnika pri kaviarni Propeler. Ide o najdrahšiu možnosť.

„Osobne by som sa neodvážila už dnes zvyšovať kapacitu tejto križovatky pre stav, ktorý má nastať niekedy v budúcnosti,“ oponuje hlavná architektka mesta Ingrid Konrad.

Naznačenie pokiaľ by mala siahať cesta. Foto: MAGISTRÁT HLAVNÉHO MESTA

Kde sú cyklisti a chodci?

Novinkou by tiež mohlo byť, že by odklonili dopravu smerom k Hviezdoslavovmu námestiu. Konradová naopak odporúča, aby z plochy od Slovenskej národnej galérie a Reduty urobili pešiu zónu.

Matej Vagač z iniciatívy Bratislava otvorene hovorí, že magistrát rieši potreby developerov, a nie potreby verejnosti a návrh je podľa neho v rozpore so stratégiou mesta „dostať autá z centra mesta“.

Trend vytláčania dopravy z centra mesta presadzujú aj v zahraničí. „Napríklad v Paríži minulý rok urobili z frekventovanej cesty na nábreží Seiny pešiu zónu,“ hovorí Vagač.

Aj Tomáš Peciar z Cyklokoalície hovorí, že všetky scenáre ukázali iba ako dostať viac dopravy do centra mesta. „Neriešili ani chodcov, ani cyklistov. Vybudovanie ďalšieho pruhu by zároveň zabralo mestskú zeleň,“ povedal Peciar.

Riaditeľ kancelárie primátora Ľubomír Andrassy hovorí, že štúdia nie je definitívnym riešením a mesto ešte o ničom rozhodlo. Za časový horizont, kedy rozhodne, označil rok 2016.

Mesto bude v štúdii pokračovať, bude hľadať možné riešenia situácie z hľadiska urbanizmu, chce sledovať, ako sa v tomto mieste správajú chodci a cyklisti.

Jednou z možností je, že bude nutné presunúť z centra námestia súsošie Štúrovcov. Mesto rokuje s americkou ambasádou aj o uvoľnení Paulínyho ulice, to je však nadlhšie.

Foto: MAGISTRÁT HLAVNÉHO MESTA


Križovatka Rázusovo nábrežie - Mostová ulica


View Larger Map

Odbáčanie vľavo na Kúpeľnú ulicu


View Larger Map

Pozn.: V texte sme opravili nesprávne uvedeného autora dopravnej štúdie. Nie je ním hlavný dopravný inžinier Bratislavy Tibor Schlosser, ale dopravný inžinier Peter Schlosser.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  2. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  5. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  7. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  9. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  10. Tipni si na Petru Vlhovú a získaj 10 eur
  1. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  3. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  4. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  5. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  8. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  9. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  10. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  1. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 16 278
  2. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 553
  3. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 497
  4. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 070
  5. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 6 846
  6. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 435
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 271
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 155
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 6 147
  10. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 5 902
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu