OPRAVENÉ VO ŠTVRTOK 23. 1.

Na dunajskom nábreží v centre Bratislavy navrhujú nový pruh

Pod Bratislavským hradom bude jazdiť viac áut. Vedenie mesta má návrhy na zmeny.

Pridaním dopravného pruhu by sa zúžila pešia zóna na nábreží.(Zdroj: VIZUALIZÁCIA MESTA BRATISLAVA)

Zabudli na chodcov a cyklistov, reagujú aktivisti.

Agentúrny text sme nahradili autorským článkom denníka SME.

BRATISLAVA. Veľké developerské projekty pod Bratislavským hradom Zuckermandel, Vydrica a Riverpark II. privedú na nábrežie stovky nových áut. Územný plán počíta počíta až s 2630 novými parkovacími miestami. Pritom už teraz bývajú cesty najmä ráno preplnené.

Odpoveďou vedenia mesta sú aj návrhy na rozširovanie cesty na úkor promenády. Magistrát zaviazal investorov, aby urobili a zaplatili dopravnú štúdiu a aj zmeny.

Nový pruh

Pri nábreží
Projekty
  • Zuckermandel – J&T Group Real Estate: 7 až 13 podlaží, 204 bytov, 920 parkovacích miest;

  • Vydrica – firma Zillion: osem podlaží;občianska vybavenosť; 868 parkovacích miest;

  • River Park II: zrejme aj tam, kde je PKO.

Kolóny podľa štúdie hlavného dopravného inžiniera mesta Tibora Petra Schlossera spôsobuje zúženie pruhov na Rázusovom nábreží a svetelná križovatka s odbočením pri Slovenskej národnej galérii.

Štúdia poskytuje osem možných scenárov.

Schlosser uprednostňuje pridanie jazdného pruhu a rozšírenie cesty na Rázusovom nábreží smerom k Dunaju. V smere na Šafárikovo námestie by tak cesta bola priepustnejšia.

Cesta by však zabrala tri metre šírky trávnika pri kaviarni Propeler. Ide o najdrahšiu možnosť.

„Osobne by som sa neodvážila už dnes zvyšovať kapacitu tejto križovatky pre stav, ktorý má nastať niekedy v budúcnosti,“ oponuje hlavná architektka mesta Ingrid Konrad.

Naznačenie pokiaľ by mala siahať cesta. Foto: MAGISTRÁT HLAVNÉHO MESTA

Kde sú cyklisti a chodci?

Novinkou by tiež mohlo byť, že by odklonili dopravu smerom k Hviezdoslavovmu námestiu. Konradová naopak odporúča, aby z plochy od Slovenskej národnej galérie a Reduty urobili pešiu zónu.

Matej Vagač z iniciatívy Bratislava otvorene hovorí, že magistrát rieši potreby developerov, a nie potreby verejnosti a návrh je podľa neho v rozpore so stratégiou mesta „dostať autá z centra mesta“.

Trend vytláčania dopravy z centra mesta presadzujú aj v zahraničí. „Napríklad v Paríži minulý rok urobili z frekventovanej cesty na nábreží Seiny pešiu zónu,“ hovorí Vagač.

Aj Tomáš Peciar z Cyklokoalície hovorí, že všetky scenáre ukázali iba ako dostať viac dopravy do centra mesta. „Neriešili ani chodcov, ani cyklistov. Vybudovanie ďalšieho pruhu by zároveň zabralo mestskú zeleň,“ povedal Peciar.

Riaditeľ kancelárie primátora Ľubomír Andrassy hovorí, že štúdia nie je definitívnym riešením a mesto ešte o ničom rozhodlo. Za časový horizont, kedy rozhodne, označil rok 2016.

Mesto bude v štúdii pokračovať, bude hľadať možné riešenia situácie z hľadiska urbanizmu, chce sledovať, ako sa v tomto mieste správajú chodci a cyklisti.

Jednou z možností je, že bude nutné presunúť z centra námestia súsošie Štúrovcov. Mesto rokuje s americkou ambasádou aj o uvoľnení Paulínyho ulice, to je však nadlhšie.

Foto: MAGISTRÁT HLAVNÉHO MESTA


Križovatka Rázusovo nábrežie - Mostová ulica


View Larger Map

Odbáčanie vľavo na Kúpeľnú ulicu


View Larger Map

Pozn.: V texte sme opravili nesprávne uvedeného autora dopravnej štúdie. Nie je ním hlavný dopravný inžinier Bratislavy Tibor Schlosser, ale dopravný inžinier Peter Schlosser.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. 4 konkrétne tipy, ako získať peniaze na rozvoj podnikania
  2. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  3. Cena elektriny rastie, čo to znamená pre firmy?
  4. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  5. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  7. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
  8. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať?
  9. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými
  10. EY Podnikateľ roka: hľadáme slovenské príbehy!
  1. Cena elektriny rastie, čo to znamená pre firmy?
  2. 4 konkrétne tipy, ako získať peniaze na rozvoj podnikania
  3. Manažment a svet v pohybe, výzvy, príležitosti a hrozby
  4. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  5. 4 mýty o minerálnej vlne, ktorým by ste nemali veriť
  6. Stavebná fakulta STU na dňoch kariérneho poradenstva
  7. XXIII. Seminár I. Poliačka – Rozvoj cestnej infraštruktúry
  8. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  9. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  10. Sieť prevádzok Stop Shop obchodov má už 80 pobočiek
  1. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 34 708
  2. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 26 587
  3. Platíte si poistenie domova zbytočne? 21 305
  4. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte! 12 298
  5. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch 9 957
  6. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými 4 350
  7. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať? 4 349
  8. First moment na leto 2019 je tu: 13 letovísk s výraznými zľavami 3 835
  9. Volkswagen T-Cross má z každého niečo 3 736
  10. Hidradenitída - kožná choroba, o ktorej sa nehovorí 3 181