SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky
OPRAVENÉ VO ŠTVRTOK 23. 1.

Na dunajskom nábreží v centre Bratislavy navrhujú nový pruh

Pod Bratislavským hradom bude jazdiť viac áut. Vedenie mesta má návrhy na zmeny.

Pridaním dopravného pruhu by sa zúžila pešia zóna na nábreží.Pridaním dopravného pruhu by sa zúžila pešia zóna na nábreží. (Zdroj: VIZUALIZÁCIA MESTA BRATISLAVA)

Zabudli na chodcov a cyklistov, reagujú aktivisti.

Agentúrny text sme nahradili autorským článkom denníka SME.

BRATISLAVA. Veľké developerské projekty pod Bratislavským hradom Zuckermandel, Vydrica a Riverpark II. privedú na nábrežie stovky nových áut. Územný plán počíta počíta až s 2630 novými parkovacími miestami. Pritom už teraz bývajú cesty najmä ráno preplnené.

Odpoveďou vedenia mesta sú aj návrhy na rozširovanie cesty na úkor promenády. Magistrát zaviazal investorov, aby urobili a zaplatili dopravnú štúdiu a aj zmeny.

Nový pruh

Pri nábreží
Projekty
  • Zuckermandel – J&T Group Real Estate: 7 až 13 podlaží, 204 bytov, 920 parkovacích miest;

  • Vydrica – firma Zillion: osem podlaží;občianska vybavenosť; 868 parkovacích miest;

  • River Park II: zrejme aj tam, kde je PKO.

Kolóny podľa štúdie hlavného dopravného inžiniera mesta Tibora Petra Schlossera spôsobuje zúženie pruhov na Rázusovom nábreží a svetelná križovatka s odbočením pri Slovenskej národnej galérii.

Štúdia poskytuje osem možných scenárov.

Schlosser uprednostňuje pridanie jazdného pruhu a rozšírenie cesty na Rázusovom nábreží smerom k Dunaju. V smere na Šafárikovo námestie by tak cesta bola priepustnejšia.

Cesta by však zabrala tri metre šírky trávnika pri kaviarni Propeler. Ide o najdrahšiu možnosť.

„Osobne by som sa neodvážila už dnes zvyšovať kapacitu tejto križovatky pre stav, ktorý má nastať niekedy v budúcnosti,“ oponuje hlavná architektka mesta Ingrid Konrad.

Naznačenie pokiaľ by mala siahať cesta. Foto: MAGISTRÁT HLAVNÉHO MESTA

Kde sú cyklisti a chodci?

Novinkou by tiež mohlo byť, že by odklonili dopravu smerom k Hviezdoslavovmu námestiu. Konradová naopak odporúča, aby z plochy od Slovenskej národnej galérie a Reduty urobili pešiu zónu.

Matej Vagač z iniciatívy Bratislava otvorene hovorí, že magistrát rieši potreby developerov, a nie potreby verejnosti a návrh je podľa neho v rozpore so stratégiou mesta „dostať autá z centra mesta“.

Trend vytláčania dopravy z centra mesta presadzujú aj v zahraničí. „Napríklad v Paríži minulý rok urobili z frekventovanej cesty na nábreží Seiny pešiu zónu,“ hovorí Vagač.

Aj Tomáš Peciar z Cyklokoalície hovorí, že všetky scenáre ukázali iba ako dostať viac dopravy do centra mesta. „Neriešili ani chodcov, ani cyklistov. Vybudovanie ďalšieho pruhu by zároveň zabralo mestskú zeleň,“ povedal Peciar.

Riaditeľ kancelárie primátora Ľubomír Andrassy hovorí, že štúdia nie je definitívnym riešením a mesto ešte o ničom rozhodlo. Za časový horizont, kedy rozhodne, označil rok 2016.

Mesto bude v štúdii pokračovať, bude hľadať možné riešenia situácie z hľadiska urbanizmu, chce sledovať, ako sa v tomto mieste správajú chodci a cyklisti.

Jednou z možností je, že bude nutné presunúť z centra námestia súsošie Štúrovcov. Mesto rokuje s americkou ambasádou aj o uvoľnení Paulínyho ulice, to je však nadlhšie.

Foto: MAGISTRÁT HLAVNÉHO MESTA


Križovatka Rázusovo nábrežie - Mostová ulica


View Larger Map

Odbáčanie vľavo na Kúpeľnú ulicu


View Larger Map

Pozn.: V texte sme opravili nesprávne uvedeného autora dopravnej štúdie. Nie je ním hlavný dopravný inžinier Bratislavy Tibor Schlosser, ale dopravný inžinier Peter Schlosser.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Päť chýb pri zateplení strechy
  2. Vitajte v postapokalyptickom svete
  3. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  6. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  2. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  3. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  4. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  6. Úprava osobného motorového vozidla
  7. Important information for Brazilians living in Slovakia
  8. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  9. Vitajte v postapokalyptickom svete
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 322
  2. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 16 866
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 15 133
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 634
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 874
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 920
  7. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 9 582
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 556
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 480
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 267
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu