Malokarpatskí vinári sa už chystajú na jarný Deň otvorených pivníc

Mnohí vinári sa chcú vyhnúť tomu, aby sa z prezentácie a propagácie pivníc stala komerčná degustácia.

Na jesenné Dni otvorených pivníc sa niekoľko tisíc vstupeniek vypredá ani nie za dva týždne.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - MIROSLAVA CIBULKOVÁ)

BRATISLAVA. Hoci milovníkom vínnej turistiky v pamäti ešte doznievajú príjemné zážitky z putovania za vínom po rekordných 161 pivniciach počas Dní otvorených pivníc, členovia Rady Združenia Malokarpatská vínna cesta už pripravujú jarný Deň otvorených pivníc.

Ten je viazaný na májový sviatok svätého Urbana, patróna všetkých vinohradníkov a vinárov.

Mal by stačiť jeden deň

Členovia rady by mali na svojom najbližšom zasadnutí (21. 1) rozhodnúť aj o tom, či májové podujatie bude jedno alebo dvojdňové. Dosiaľ prevláda názor, že na jarné otvorené pivnice by mohol postačiť len jeden deň, keďže máj je nabitý rôznymi vinárskymi, vinohradníckymi i ďalšími spoločenskými podujatiami.

Navyše, jarná vinárska akcia nie je medzi návštevníkmi až natoľko obľúbená ako jesenné Dni otvorených pivníc, keď sa niekoľko tisíc vstupeniek vypredá ani nie za dva týždne.

Štandardná cena vstupenky je 40 eur. V nej je započítaná voľná degustácia vína vo všetkých otvorených pivniciach a 20-eurový bonus na nákup vína v ktorejkoľvek zúčastnenej prevádzke.

Nechcú komerčnú degustáciu

So zmenou zabehnutého systému prichádzajú niektorí vinári z Modry. Napríklad podľa Michala Petríka by sa aj voľná ochutnávka vína mala viazať na predajné degustačné lístočky, čím by sa vinárom kompenzovali straty z bezplatne ponúkaného vína.

Mnohí iní vinári s týmto návrhom nesúhlasia. Predpokladajú, že by boli priam zaplavení lístočkami vyberanými za každú naliatu vzorku, lebo každý z nich ponúka aj viac ako 10 vzoriek vína a pri návšteve niekoľko sto i tisíc ľudí by lístočkový predaj priebeh podujatia neúnosne skomplikoval.

Navyše, z prezentačných a propagačných Dní otvorených pivníc malokarpatských vinárov by sa stala bežná komerčná degustácia vín, čo nie je ich poslaním.

O prípadnej zmene pravdepodobne budú musieť členovia Združenia MVC rozhodnúť hlasovaním.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  2. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  3. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  4. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  5. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  8. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  9. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  10. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 7 335
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 595
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 487
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 4 041
  5. Kam do tepla v januári? 2 525
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 296
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 262
  8. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 142
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 305
  10. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 1 153