Malokarpatskí vinári sa už chystajú na jarný Deň otvorených pivníc

Mnohí vinári sa chcú vyhnúť tomu, aby sa z prezentácie a propagácie pivníc stala komerčná degustácia.

Na jesenné Dni otvorených pivníc sa niekoľko tisíc vstupeniek vypredá ani nie za dva týždne.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - MIROSLAVA CIBULKOVÁ)

BRATISLAVA. Hoci milovníkom vínnej turistiky v pamäti ešte doznievajú príjemné zážitky z putovania za vínom po rekordných 161 pivniciach počas Dní otvorených pivníc, členovia Rady Združenia Malokarpatská vínna cesta už pripravujú jarný Deň otvorených pivníc.

Ten je viazaný na májový sviatok svätého Urbana, patróna všetkých vinohradníkov a vinárov.

Mal by stačiť jeden deň

Členovia rady by mali na svojom najbližšom zasadnutí (21. 1) rozhodnúť aj o tom, či májové podujatie bude jedno alebo dvojdňové. Dosiaľ prevláda názor, že na jarné otvorené pivnice by mohol postačiť len jeden deň, keďže máj je nabitý rôznymi vinárskymi, vinohradníckymi i ďalšími spoločenskými podujatiami.

Navyše, jarná vinárska akcia nie je medzi návštevníkmi až natoľko obľúbená ako jesenné Dni otvorených pivníc, keď sa niekoľko tisíc vstupeniek vypredá ani nie za dva týždne.

Štandardná cena vstupenky je 40 eur. V nej je započítaná voľná degustácia vína vo všetkých otvorených pivniciach a 20-eurový bonus na nákup vína v ktorejkoľvek zúčastnenej prevádzke.

Nechcú komerčnú degustáciu

So zmenou zabehnutého systému prichádzajú niektorí vinári z Modry. Napríklad podľa Michala Petríka by sa aj voľná ochutnávka vína mala viazať na predajné degustačné lístočky, čím by sa vinárom kompenzovali straty z bezplatne ponúkaného vína.

Mnohí iní vinári s týmto návrhom nesúhlasia. Predpokladajú, že by boli priam zaplavení lístočkami vyberanými za každú naliatu vzorku, lebo každý z nich ponúka aj viac ako 10 vzoriek vína a pri návšteve niekoľko sto i tisíc ľudí by lístočkový predaj priebeh podujatia neúnosne skomplikoval.

Navyše, z prezentačných a propagačných Dní otvorených pivníc malokarpatských vinárov by sa stala bežná komerčná degustácia vín, čo nie je ich poslaním.

O prípadnej zmene pravdepodobne budú musieť členovia Združenia MVC rozhodnúť hlasovaním.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  2. Hitparáda štiav
  3. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  4. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  5. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  6. Malé knedličky, veľké dojmy
  7. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  8. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  9. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  10. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 578
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 020
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 7 390
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 554
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 518
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 934
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 458
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 621
  9. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 464
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 186

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop