Malokarpatskí vinári sa už chystajú na jarný Deň otvorených pivníc

Mnohí vinári sa chcú vyhnúť tomu, aby sa z prezentácie a propagácie pivníc stala komerčná degustácia.

Na jesenné Dni otvorených pivníc sa niekoľko tisíc vstupeniek vypredá ani nie za dva týždne.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - MIROSLAVA CIBULKOVÁ)

BRATISLAVA. Hoci milovníkom vínnej turistiky v pamäti ešte doznievajú príjemné zážitky z putovania za vínom po rekordných 161 pivniciach počas Dní otvorených pivníc, členovia Rady Združenia Malokarpatská vínna cesta už pripravujú jarný Deň otvorených pivníc.

Ten je viazaný na májový sviatok svätého Urbana, patróna všetkých vinohradníkov a vinárov.

Mal by stačiť jeden deň

Členovia rady by mali na svojom najbližšom zasadnutí (21. 1) rozhodnúť aj o tom, či májové podujatie bude jedno alebo dvojdňové. Dosiaľ prevláda názor, že na jarné otvorené pivnice by mohol postačiť len jeden deň, keďže máj je nabitý rôznymi vinárskymi, vinohradníckymi i ďalšími spoločenskými podujatiami.

Navyše, jarná vinárska akcia nie je medzi návštevníkmi až natoľko obľúbená ako jesenné Dni otvorených pivníc, keď sa niekoľko tisíc vstupeniek vypredá ani nie za dva týždne.

Štandardná cena vstupenky je 40 eur. V nej je započítaná voľná degustácia vína vo všetkých otvorených pivniciach a 20-eurový bonus na nákup vína v ktorejkoľvek zúčastnenej prevádzke.

Nechcú komerčnú degustáciu

So zmenou zabehnutého systému prichádzajú niektorí vinári z Modry. Napríklad podľa Michala Petríka by sa aj voľná ochutnávka vína mala viazať na predajné degustačné lístočky, čím by sa vinárom kompenzovali straty z bezplatne ponúkaného vína.

Mnohí iní vinári s týmto návrhom nesúhlasia. Predpokladajú, že by boli priam zaplavení lístočkami vyberanými za každú naliatu vzorku, lebo každý z nich ponúka aj viac ako 10 vzoriek vína a pri návšteve niekoľko sto i tisíc ľudí by lístočkový predaj priebeh podujatia neúnosne skomplikoval.

Navyše, z prezentačných a propagačných Dní otvorených pivníc malokarpatských vinárov by sa stala bežná komerčná degustácia vín, čo nie je ich poslaním.

O prípadnej zmene pravdepodobne budú musieť členovia Združenia MVC rozhodnúť hlasovaním.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. 4 konkrétne tipy, ako získať peniaze na rozvoj podnikania
  2. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  3. S mobil bankingom nosíte banku vo vrecku
  4. Slovákom na účtoch leží 17 miliárd. Ako ich zhodnotiť?
  5. Cena elektriny rastie, čo to znamená pre firmy?
  6. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  7. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  8. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  9. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
  10. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať?
  1. S mobil bankingom nosíte banku vo vrecku
  2. Slovákom na účtoch leží 17 miliárd. Ako ich zhodnotiť?
  3. Deti z Kľušova už vedia zachraňovať životy
  4. Vyberáme správny názov firmy
  5. Cena elektriny rastie, čo to znamená pre firmy?
  6. 4 konkrétne tipy, ako získať peniaze na rozvoj podnikania
  7. Manažment a svet v pohybe, výzvy, príležitosti a hrozby
  8. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  9. 4 mýty o minerálnej vlne, ktorým by ste nemali veriť
  10. Stavebná fakulta STU na dňoch kariérneho poradenstva
  1. Platíte si poistenie domova zbytočne? 21 464
  2. Slovákom na účtoch leží 17 miliárd. Ako ich zhodnotiť? 21 197
  3. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte! 16 558
  4. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 11 939
  5. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch 11 886
  6. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 8 639
  7. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať? 5 640
  8. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými 5 271
  9. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu 3 738
  10. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka! 3 538