SME

Električky by sa na hlavnú stanicu mohli vrátiť na jeseň

Časť od Radlinského po ministerstvo financií opravia natrvalo z eurofondov, trať od ministerstva po Hlavnú stanicu zatiaľ dočasne z peňazí mesta a finančnou pomocou súkromného investora.

(Zdroj: ARCHÍV SME - MIROSLAVA CIBULKOVÁ)

BRATISLAVA. Električka na Hlavnú stanicu Bratislava by opäť mohla začať jazdiť zrejme na jeseň tohto roka. Mesto totiž plánuje z eurofondov opraviť a zmodernizovať trať od Radlinského po ministerstvo financií natrvalo. Časť od ministerstva po hlavnú stanicu plánuje mesto opraviť v dočasnom variante.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Finančne pomôcť by mohol aj investor predstaničného priestoru, spoločnosť Transprojekt. Agentúru SITA o tom informoval bratislavský primátor Milan Ftáčnik.

Prečítajte si tiež:Bratislava už nebude čakať, začne opravovať električkovú trať na stanicuČítajte 

O rekonštrukcii električkovej trate na hlavnú stanicu sa už niekoľko rokov hovorí v súvislosti s projektom rekonštrukcie predstaničného priestoru. Investor projektu by tu mal do roku 2016 vybudovať podzemnú električkovú trať, dodnes však nemá potrebné povolenia.

SkryťVypnúť reklamu

Trať preto plánuje mesto dočasne opraviť, kým sa nezačne s pripravovaným projektom investora.

Podľa primátora by mohla oprava časti trate od ministerstva financií po hlavnú stanicu stáť približne milión eur. S investorom v súčasnosti bratislavská samospráva rokuje o tom, aby na opravu prispel približne polovicu nákladov.

"Hovorili sme približne o milióne eur, kde očakávame, že zhruba 500-tisíc eur by mohol poskytnúť súkromný investor, zvyšok mesto a Dopravný podnik Bratislava," vysvetlil Ftáčnik. V krátkom čase plánujú podľa Ftáčnika podpísať memorandum medzi mestom, Dopravným podnikom Bratislava a súkromným investorom a základom dohody by bola práve dočasná oprava časti trate na stanicu.

"Potom by bolo možné urobiť jednu časť natrvalo a druhú časť provizórne, pretože čakáme stále, ako sa pohne projekt revitalizácie celého predstaničného priestoru. Výsledkom pre obyvateľov by malo byť to, že v roku 2014 sa odvezú električkou na hlavnú stanicu," priblížil Ftáčnik.

SkryťVypnúť reklamu

Časť trate od Radlinského po ministerstvo financií plánuje mesto opraviť a zmodernizovať natrvalo. Oprava tejto časti trate by podľa Ftáčnika mohla odhadom stáť šesť miliónov eur a bude financovaná z európskych fondov, mesto zaplatí iba spoluúčasť. Projekt podľa Ftáčnika je už schválený a mesto bude žiadať o nenávratný finančný príspevok na opravu tejto časti trate.

"Dokumentácia už je hotová a rokovali sme o tom na ministerstve dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja ako riadiacom orgáne," priblížil primátor. Mesto ešte musí vypísať tender na zhotoviteľa a potom môže začať opravovať električkovú trať, po ktorej už viac ako dva roky pre jej zlý technický stav električky nejazdia.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 006
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 849
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 6 212
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 436
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 059
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 634
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 220
  8. Maratónska kampaň, ktorú nebudeme vidieť, ale budeme o nej počuť 1 830
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 028
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 73 050
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 42 964
  4. Rado Surovka: Raši dostal padáka 38 471
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 044
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 122
  7. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 18 109
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 586
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťZatvoriť reklamu