Budúce bratislavské trolejbusy majú byť zaplatené z eurofondov. Zmluvu, ktorá to podmieňuje, však poslanci zatiaľ neschválili.
BRATISLAVA/PLZEŇ. Do ulíc Plzne vyšli na skúšobné jazdy prvé trolejbusy určené pre Bratislavu.
Plzenská firma Škoda Electric pre slovenské hlavné mesto vyrobí celkom osemdesiat nových vozidiel za takmer 42 miliónov eur.
Prvé z nich by sa mali objaviť v Bratislave už budúci mesiac.
V uliciach Plzne podľa manažéra spoločnosti Milana Noreka jazdia dva trolejbusy červenej farby bratislavského dopravného podniku - nízkopodlažný trolejbus 30 Tr a veľkokapacitný kĺbový trolejbus 31 Tr.
Ekologické a klimatizované
"Tieto moderné ekologické vozidlá absolvujú predovšetkým štandardné jazdné, ale aj ďalšie dôležité skúšky, napríklad testy klimatizácie," uviedol Norek.
Bratislavskému dopravnému podniku bude v nasledujúcich rokoch dodaných päťdesiat nových nízkopodlažných trolejbusov Škoda 31 Tr a tridsať sólo vozidiel Škoda 30 Tr.
Časť ich bude vybavená pomocným diesel agregátom, ktorý umožňuje jazdu aj v miestach bez trolejového vedenia. Vozidlá budú tiež vybavené klimatizáciou.
Súčasťou kontraktu je aj opcia na ďalších štyridsať vozov a opcie na ich údržbu.
Zmluvu ešte prerokujú
Financovanie nových električiek a trolejbusov v Bratislave, ktoré majú zaplatiť eurofondy, však môže byť ohrozené.
Bratislavskí poslanci totiž na poslednom minuloročnom zasadnutí neschválili zmluvu mesta s bratislavským dopravným podnikom, ktorou Európska únia podmieňuje zaplatenie nových vozidiel v mestskej hromadnej doprave.
Na preštudovanie troch dokumentov poslanci žiadali najmä viac času. "Ak by sme s tými zmluvami dlhodobo váhali, budeme mať s finančnými prostriedkami z EÚ problémy," pripomenul poslancom koncom minulého roka primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru).
Rokovať o nich by malo zastupiteľstvo znova koncom januára.