SME

Vláda schválila osvedčenie pre prvú etapu projektu Metropolis

Vláda schválila na stredajšom rokovaní osvedčenie o významnej investícii pre spoločnosť Hervex, a.s. na prvú etapu projektu Metropolis.

BRATISLAVA. "Vláda sa zhodla na tom, že tento projekt bude považovaný za veľkú investíciu," informoval po rokovaní vlády minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Počiatek. Ako ďalej dodal, investíciu v objeme 223 mil. eur podporili s tým, že sa zrealizuje bez výstavby kasína. "V prípade, že by toto porušili, tak celý materiál prestáva platiť," objasnil.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kongresové centrum aj aquapark

Firma Hervex vznikla ako dcérska spoločnosť investora TriGranit Development Slovakia, s.r.o., ktorý uskutočňuje svoje podnikateľské aktivity v rámci skupiny TriGranit.

SkryťVypnúť reklamu

Na základe vlastného podnikateľského záujmu a rozhodnutia TriGranit plánuje uskutočniť projekt Metropolis, ktorého odhadované investičné náklady sú v rozsahu 1,5 miliardy eur. "Projekt ako taký vítame, pretože investícia 1,5 miliardy eur do bratislavského regiónu je veľmi potešujúcou správou," uviedol Počiatek.

V prvej etape pod názvom Metropolis, I. etapa, by mal projekt pozostávať z kongresového centra, aquaparku, hotela, viacúčelovej haly a prevádzky maloobchodu.

Projekt by mal vytvoriť 330 pracovných miest do roku 2018. Predpokladané daňové výnosy predstavujú približne 10 mil. eur ročne. Plánovaný viacúčelový komplex Metropolis, I. etapa je situovaný v mestskej časti Jarovce a v mestskej časti Petržalka.

Dôležitosť územného plánu

Podľa primátora Bratislavy Milana Ftáčnika je dôležité, aby sa rešpektoval územný plán. "Toto sa rešpektuje. Možnosť samosprávy upraviť si využitie svojho územia ostáva zachovaná," konštatoval Ftáčnik s tým, že územný plán umožňuje v konkrétnej lokalite postaviť spomínané kongresové centrum či aquapark, čo sú investície, ktoré mesto víta.

SkryťVypnúť reklamu

"Toto môže znamenať impulz pre rozvoj cestovného ruchu, ale aj pre využitie priestoru Bratislavy a širšieho okolia. Z pohľadu mesta v tejto chvíli nie je žiadny problém," podotkol Ftáčnik

Rozhodnutie vlády ocenila aj spoločnosť TriGranit. "Rozhodnutie vlády vítame a je pre nás potvrdením vnímania, že významné investície prinášajúce silnú podporu pre ekonomický rast a veľké množstvo pracovných miest už nemusia smerovať iba do priemyslu a automobilovej výroby,“ reagoval predseda predstavenstva spoločnosti TriGránit Gábor Zászlós Podľa neho projekt Metropolis ponúka aj východisko z kritizovanej závislosti krajiny na automobilovom priemysle a prispeje k ozdraveniu štruktúry našej ekonomiky.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Čo bude toto leto in?
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  3. Čo bude toto leto in?
  4. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 398
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 944
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 534
  4. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 5 182
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 4 075
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 332
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 788
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 415
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 362
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 412
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 363
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 8 072
  5. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 115
  6. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 5 918
  7. Vladimír Bojničan: Z výkalov bič neupletieš – ani keby opozícia zrovna začala znášať zlaté vajíčka 5 628
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 582
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu