SME

Rekonštrukcia ciest patrí aj v tomto roku medzi priority kraja

Bratislavský samosprávny kraj plánuje v roku 2014 rekonštruovať cesty, odštartovať projekt Filiálka, nakupovať nové prímestské autobusy či dokončiť projekt integrovanej dopravy.

BRATISLAVA. Rekonštrukcia ciest patrí v roku 2014 medzi priority Bratislavského samosprávneho kraja.

BSK plánuje zrekonštruovať napríklad most v Zálesí, cesty v Rohožníku, Dunajskej Lužnej, Budmericiach, Hrubej Borši či v Záhorskej Vsi. Výška investícií však bude závisieť od zastupiteľstvom schváleného krajského rozpočtu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Filiálka, R7 či nové prímestské autobusy

"Medzi naše priority patrí aj dokončenie integrovanej dopravy, výstavba diaľničných kolektorov Triblavina a Blatné či naštartovanie projektu Filiálka, ktorá má význam aj z hľadiska integrovanej dopravy ako dopravný uzol," priblížil predseda BSK Pavol Frešo.

SkryťVypnúť reklamu

Zároveň doplnil, že kraj chce zvýšiť podiel prepravy v regionálnej koľajovej doprave a v spolupráci s prepravcom Slovak Lines pokračuje v obnove vozového parku v prímestskej autobusovej doprave.

Za významné Frešo považuje aj projekty diaľnice D4 a rýchlostnej komunikácie R7, ktoré zásadnejším spôsobom zbavia Bratislavu dopravných kolapsov a upchatých ťahov najmä v smere Bratislava-Senec.

"V rámci hlavného mesta považujem za dôležitú rekonštrukciu električkovej trate na Hlavnú stanicu. Trať bola v havarijnom technickom stave a bola ohrozená bezpečnosť cestujúcich. Preto musela byť trať zastavená a nefunguje už niekoľko rokov," doplnil Frešo. V tomto smere ocenil prisľúb primátora hlavného mesta Milana Ftáčnika obnoviť trať a navrátiť električky na Hlavnú stanicu a dúfa, že neostane iba pri slovách.

SkryťVypnúť reklamu

Na európsky štandard nemáme

Regionálne cesty sú v nelichotivom stave na celom Slovensku. Ako k tomu uviedol Frešo, "župy nemajú príjmy zodpovedajúce potrebám na rekonštrukcie týchto ciest. Ak by sme chceli v BSK odstrániť následky ťažkej nákladnej dopravy a dostať cesty do stavu zodpovedajúceho európskemu štandardu, potrebovali by sme minimálne 120 miliónov eur".

V roku 2013 bola spustená prvá etapa integrovanej dopravy, v rámci ktorej môžu obyvatelia Záhoria docestovať do Bratislavy na jeden lístok a rovnaký lístok využívať na MHD v hlavnom meste. Lístky BID využilo už 50.000 cestujúcich.

V rámci druhej etapy bude tento systém rozšírený na celé územie Bratislavského kraja, vrátane okresov Senec a Pezinok.

Do rekonštrukcie ciest a mostov (mimo bežnej údržby) investoval Bratislavský kraj za štyri roky 18,43 milióna eur, teda päťkrát viac ako v rokoch 2005 až 2009.

SkryťVypnúť reklamu

Informácie poskytla TASR hovorkyňa BSK Iveta Tyšlerová.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné?
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 384
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 4 599
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 561
  4. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné? 3 250
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 910
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 796
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 356
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 1 743
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 313
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 206
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 466
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 7 688
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 214
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 5 299
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 800
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 375
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťZatvoriť reklamu