SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Približne 40 % hostí v bratislavských hoteloch tvoria Slováci

Väčšinu návštevníkov v bratislavských hoteloch tvorili v roku 2013 Slováci, za nimi nasledovali turisti z Česka, Nemecka, Rakúska a Poľska.

BRATISLAVA. Väčšinu návštevníkov v bratislavských hoteloch tvoria Slováci. Domácim návštevníkom patrí približne 40-% podiel v návštevnosti hotelov v hlavnom meste.

Podľa prezidenta Bratislavskej hotelovej asociácie (BHA) Roberta Ďuricu pritom počet ich prenocovaní v roku 2013 mierne stúpol oproti roku 2012.

Podobne sa tak stalo aj v prípade hostí zo zahraničia. Z tých najčastejšie mieria do hotelov v Bratislave turisti z Česka, Nemecka, Rakúska či Poľska. Ale tiež aj z Ukrajiny, Ruska alebo Veľkej Británie či Talianska, Francúzska a balkánskych štátov.

Skryť Vypnúť reklamu

"Zásadnými bariérami pri oslovovaní potenciálnych zdrojových trhov sú vízové povinnosti a absencia priameho leteckého spojenia do Bratislavy," priblížil Ďurica pre TASR. Veľmi rád by pritom považoval slovenské hlavné mesto za celoročnú destináciu, ale žiaľ, nie je to tak.

Z pohľadu turistov je hlavným obdobím na návštevu Bratislavy obdobie od mája až do septembra a potom silvestrovské pobyty.

V prípade "biznis" klientely je najväčší záujem hlavné mesto od marca do júna a následne od septembra do polovice decembra.

"Veľmi podstatná je pre nás kongresová klientela, tu však musím konštatovať, že veľké medzinárodné konferencie sa Bratislave vyhýbajú z dôvodu absencie veľkého kongresového centra," doplnil Ďurica.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  2. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  3. Magazín SME Ženy už v predaji
  4. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  5. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  6. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  7. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  8. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  9. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 400
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 606
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 821
  4. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 265
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 066
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 15 388
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 409
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 135
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 357
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 264
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu