Približne 40 % hostí v bratislavských hoteloch tvoria Slováci

Väčšinu návštevníkov v bratislavských hoteloch tvorili v roku 2013 Slováci, za nimi nasledovali turisti z Česka, Nemecka, Rakúska a Poľska.

BRATISLAVA. Väčšinu návštevníkov v bratislavských hoteloch tvoria Slováci. Domácim návštevníkom patrí približne 40-% podiel v návštevnosti hotelov v hlavnom meste.

Podľa prezidenta Bratislavskej hotelovej asociácie (BHA) Roberta Ďuricu pritom počet ich prenocovaní v roku 2013 mierne stúpol oproti roku 2012.

Podobne sa tak stalo aj v prípade hostí zo zahraničia. Z tých najčastejšie mieria do hotelov v Bratislave turisti z Česka, Nemecka, Rakúska či Poľska. Ale tiež aj z Ukrajiny, Ruska alebo Veľkej Británie či Talianska, Francúzska a balkánskych štátov.

"Zásadnými bariérami pri oslovovaní potenciálnych zdrojových trhov sú vízové povinnosti a absencia priameho leteckého spojenia do Bratislavy," priblížil Ďurica pre TASR. Veľmi rád by pritom považoval slovenské hlavné mesto za celoročnú destináciu, ale žiaľ, nie je to tak.

Z pohľadu turistov je hlavným obdobím na návštevu Bratislavy obdobie od mája až do septembra a potom silvestrovské pobyty.

V prípade "biznis" klientely je najväčší záujem hlavné mesto od marca do júna a následne od septembra do polovice decembra.

"Veľmi podstatná je pre nás kongresová klientela, tu však musím konštatovať, že veľké medzinárodné konferencie sa Bratislave vyhýbajú z dôvodu absencie veľkého kongresového centra," doplnil Ďurica.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. 4 konkrétne tipy, ako získať peniaze na rozvoj podnikania
  2. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  3. Cena elektriny rastie, čo to znamená pre firmy?
  4. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  5. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  7. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
  8. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať?
  9. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými
  10. EY Podnikateľ roka: hľadáme slovenské príbehy!
  1. Cena elektriny rastie, čo to znamená pre firmy?
  2. 4 konkrétne tipy, ako získať peniaze na rozvoj podnikania
  3. Manažment a svet v pohybe, výzvy, príležitosti a hrozby
  4. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  5. 4 mýty o minerálnej vlne, ktorým by ste nemali veriť
  6. Stavebná fakulta STU na dňoch kariérneho poradenstva
  7. XXIII. Seminár I. Poliačka – Rozvoj cestnej infraštruktúry
  8. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  9. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  10. Sieť prevádzok Stop Shop obchodov má už 80 pobočiek
  1. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 34 708
  2. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 26 587
  3. Platíte si poistenie domova zbytočne? 21 305
  4. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte! 12 292
  5. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch 9 949
  6. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými 4 347
  7. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať? 4 346
  8. First moment na leto 2019 je tu: 13 letovísk s výraznými zľavami 3 851
  9. Volkswagen T-Cross má z každého niečo 3 735
  10. Hidradenitída - kožná choroba, o ktorej sa nehovorí 3 187