Do Novej tržnice v Bratislave chcú vrátiť ľudí

Neprívetivé trhovisko na Trnavskom mýte sľubujú oživiť. Hovoria aj o rekonštrukcii.

Z tržnice na Trnavskom mýte chce Nové Mesto urobiť miesto, kam budú ľudia radi chodievať.(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

Nápady na zmenu zabudnutej tržnice majú priniesť experti zvonka.

BRATISLAVA. Vyzerá ako presklený kontajner, jej typickým prvkom sú veľké odkryté potrubia vzduchotechniky. Zvnútra vyzerá neprívetivo a ani okolie Novej tržnice na Trnavskom mýte nie je veľmi lákavé.

Mestská časť Nové Mesto začína hovoriť o tom, že chce tržnicu zrekonštruovať. Peniaze na to zatiaľ nemá.

V posledných troch rokoch radnica na to odložila podľa agentúry SITA desiatky tisíc eur, čo však na celú rekonštrukciu stačiť nebude. Termíny prestavby sú tak zatiaľ nejasné.

HISTÓRIA
Nová tržnica
  • budovu postavili v roku 1981 neďaleko centrálneho trhoviska;
  • potreba tržnice vznikla v čase, keď Starú tržnicu v centre mesta dlhodobo využívala televízia;
  • budovu navrhol architekt Ivan Matušík, ktorý vytvoril aj komplex hotela Kyjev a obchodného domu Prior, aj obchodný dom Slimák.

Povolajú expertov

Jasnejším krokom k zmene tržnice je vytvorenie skupiny odborníkov z externého prostredia, ktorá sa bude venovať stratégii jej ďalšieho rozvoja. Radnica chce pritiahnuť nových návštevníkov, spraviť z tržnice miesto, kam budú ľudia radi chodievať.

„Nové Mesto vníma Novú tržnicu ako jeden z mála atraktívnych priestorov na poskytovanie služieb, ktorý dokážeme ako mestská časť ponúknuť. Trnavské mýto je jeden z najväčších dopravných uzlov, takže má aj výbornú pozíciu v rámci mesta. To je dôvod, prečo vznikla snaha hľadať cestu, ako ju zachovať,“ hovorí Zuzana Žúžiová, odborná referentka v oblasti územného plánovania a stavebnej činnosti Miestneho úradu Nové Mesto.

Aj Žúžiová hovorí, že tržnica pôsobí zatvorene a špinavo a má väčší potenciál, ako využíva.

Nateraz analyzujú, ako tržnica funguje. Najbližšie chcú urobiť prieskum medzi predajcami, návštevníkmi a riadením tržnice.

Radnica tiež plánuje nastaviť fungovanie tržnice tak, aby nevyrábala stratu.

Víno aj kaderník

V Novej tržnici si návštevník môže kúpiť lokálne potraviny, dať opraviť topánky, vyčistiť odev, opraviť dáždnik, duplikovať kľúče, zmeniť účes alebo sa na bratislavské pomery lacno najesť.

Trendom v Bratislave je návrat k lokálnym produktom. Aktivisti a umelci úspešne znovuotvorili Starú tržnicu v centre, opakujú Dobrý trh.

Nová tržnica sa podľa radnice nebude snažiť konkurovať tomuto typu trhov.

trh_res.jpg

Vedenie Nového Mesta vidí v priestore tržnice nevyužitý potenciál.
FOTO - SME GABRIEL KUCHTA

vino_res.jpg

Nová tržnica ponúka domáce produkty i služby.
FOTO - SME GABRIEL KUCHTA

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  2. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  6. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  7. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  8. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  9. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  10. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  1. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  2. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  3. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  4. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  5. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  6. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  7. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  8. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  9. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  10. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 751
  2. Najužitočnejšia appka 17 698
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 11 818
  4. V O2 to s dátami poriadne prehnali 11 009
  5. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 611
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 385
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 4 557
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 3 983
  9. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 3 721
  10. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 3 243