Do Novej tržnice v Bratislave chcú vrátiť ľudí

Neprívetivé trhovisko na Trnavskom mýte sľubujú oživiť. Hovoria aj o rekonštrukcii.

Z tržnice na Trnavskom mýte chce Nové Mesto urobiť miesto, kam budú ľudia radi chodievať.(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

Nápady na zmenu zabudnutej tržnice majú priniesť experti zvonka.

BRATISLAVA. Vyzerá ako presklený kontajner, jej typickým prvkom sú veľké odkryté potrubia vzduchotechniky. Zvnútra vyzerá neprívetivo a ani okolie Novej tržnice na Trnavskom mýte nie je veľmi lákavé.

Mestská časť Nové Mesto začína hovoriť o tom, že chce tržnicu zrekonštruovať. Peniaze na to zatiaľ nemá.

V posledných troch rokoch radnica na to odložila podľa agentúry SITA desiatky tisíc eur, čo však na celú rekonštrukciu stačiť nebude. Termíny prestavby sú tak zatiaľ nejasné.

HISTÓRIA
Nová tržnica
  • budovu postavili v roku 1981 neďaleko centrálneho trhoviska;
  • potreba tržnice vznikla v čase, keď Starú tržnicu v centre mesta dlhodobo využívala televízia;
  • budovu navrhol architekt Ivan Matušík, ktorý vytvoril aj komplex hotela Kyjev a obchodného domu Prior, aj obchodný dom Slimák.

Povolajú expertov

Jasnejším krokom k zmene tržnice je vytvorenie skupiny odborníkov z externého prostredia, ktorá sa bude venovať stratégii jej ďalšieho rozvoja. Radnica chce pritiahnuť nových návštevníkov, spraviť z tržnice miesto, kam budú ľudia radi chodievať.

„Nové Mesto vníma Novú tržnicu ako jeden z mála atraktívnych priestorov na poskytovanie služieb, ktorý dokážeme ako mestská časť ponúknuť. Trnavské mýto je jeden z najväčších dopravných uzlov, takže má aj výbornú pozíciu v rámci mesta. To je dôvod, prečo vznikla snaha hľadať cestu, ako ju zachovať,“ hovorí Zuzana Žúžiová, odborná referentka v oblasti územného plánovania a stavebnej činnosti Miestneho úradu Nové Mesto.

Aj Žúžiová hovorí, že tržnica pôsobí zatvorene a špinavo a má väčší potenciál, ako využíva.

Nateraz analyzujú, ako tržnica funguje. Najbližšie chcú urobiť prieskum medzi predajcami, návštevníkmi a riadením tržnice.

Radnica tiež plánuje nastaviť fungovanie tržnice tak, aby nevyrábala stratu.

Víno aj kaderník

V Novej tržnici si návštevník môže kúpiť lokálne potraviny, dať opraviť topánky, vyčistiť odev, opraviť dáždnik, duplikovať kľúče, zmeniť účes alebo sa na bratislavské pomery lacno najesť.

Trendom v Bratislave je návrat k lokálnym produktom. Aktivisti a umelci úspešne znovuotvorili Starú tržnicu v centre, opakujú Dobrý trh.

Nová tržnica sa podľa radnice nebude snažiť konkurovať tomuto typu trhov.

trh_res.jpg

Vedenie Nového Mesta vidí v priestore tržnice nevyužitý potenciál.
FOTO - SME GABRIEL KUCHTA

vino_res.jpg

Nová tržnica ponúka domáce produkty i služby.
FOTO - SME GABRIEL KUCHTA

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  4. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  8. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 12 658
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 758
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 8 156
  4. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 5 747
  5. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 624
  6. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 539
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 235
  8. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 4 866
  9. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 4 107
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 053