Do Novej tržnice v Bratislave chcú vrátiť ľudí

Neprívetivé trhovisko na Trnavskom mýte sľubujú oživiť. Hovoria aj o rekonštrukcii.

Z tržnice na Trnavskom mýte chce Nové Mesto urobiť miesto, kam budú ľudia radi chodievať.(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

Nápady na zmenu zabudnutej tržnice majú priniesť experti zvonka.

BRATISLAVA. Vyzerá ako presklený kontajner, jej typickým prvkom sú veľké odkryté potrubia vzduchotechniky. Zvnútra vyzerá neprívetivo a ani okolie Novej tržnice na Trnavskom mýte nie je veľmi lákavé.

Mestská časť Nové Mesto začína hovoriť o tom, že chce tržnicu zrekonštruovať. Peniaze na to zatiaľ nemá.

V posledných troch rokoch radnica na to odložila podľa agentúry SITA desiatky tisíc eur, čo však na celú rekonštrukciu stačiť nebude. Termíny prestavby sú tak zatiaľ nejasné.

HISTÓRIA
Nová tržnica
  • budovu postavili v roku 1981 neďaleko centrálneho trhoviska;
  • potreba tržnice vznikla v čase, keď Starú tržnicu v centre mesta dlhodobo využívala televízia;
  • budovu navrhol architekt Ivan Matušík, ktorý vytvoril aj komplex hotela Kyjev a obchodného domu Prior, aj obchodný dom Slimák.

Povolajú expertov

Jasnejším krokom k zmene tržnice je vytvorenie skupiny odborníkov z externého prostredia, ktorá sa bude venovať stratégii jej ďalšieho rozvoja. Radnica chce pritiahnuť nových návštevníkov, spraviť z tržnice miesto, kam budú ľudia radi chodievať.

„Nové Mesto vníma Novú tržnicu ako jeden z mála atraktívnych priestorov na poskytovanie služieb, ktorý dokážeme ako mestská časť ponúknuť. Trnavské mýto je jeden z najväčších dopravných uzlov, takže má aj výbornú pozíciu v rámci mesta. To je dôvod, prečo vznikla snaha hľadať cestu, ako ju zachovať,“ hovorí Zuzana Žúžiová, odborná referentka v oblasti územného plánovania a stavebnej činnosti Miestneho úradu Nové Mesto.

Aj Žúžiová hovorí, že tržnica pôsobí zatvorene a špinavo a má väčší potenciál, ako využíva.

Nateraz analyzujú, ako tržnica funguje. Najbližšie chcú urobiť prieskum medzi predajcami, návštevníkmi a riadením tržnice.

Radnica tiež plánuje nastaviť fungovanie tržnice tak, aby nevyrábala stratu.

Víno aj kaderník

V Novej tržnici si návštevník môže kúpiť lokálne potraviny, dať opraviť topánky, vyčistiť odev, opraviť dáždnik, duplikovať kľúče, zmeniť účes alebo sa na bratislavské pomery lacno najesť.

Trendom v Bratislave je návrat k lokálnym produktom. Aktivisti a umelci úspešne znovuotvorili Starú tržnicu v centre, opakujú Dobrý trh.

Nová tržnica sa podľa radnice nebude snažiť konkurovať tomuto typu trhov.

trh_res.jpg

Vedenie Nového Mesta vidí v priestore tržnice nevyužitý potenciál.
FOTO - SME GABRIEL KUCHTA

vino_res.jpg

Nová tržnica ponúka domáce produkty i služby.
FOTO - SME GABRIEL KUCHTA

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  7. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Rastie nám pokrivená generácia?
  10. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  1. Poslanec Borguľa žiada vládu o podporu pre Bratislavu
  2. Otvorenie akademického roka 2017/2018 na EU v Bratislave
  3. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  4. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  7. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  8. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  9. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  10. Detské zúbky sú veda
  1. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 6 028
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 5 232
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 2 999
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 507
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 494
  6. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 387
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 386
  8. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 1 164
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 947
  10. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni. 911