SME
Štvrtok, 19. máj, 2022 | Meniny má Gertrúda

Osobný prístav chcú zrekonštruovať

Slovenská plavba a prístavy chce vynoviť budovu osobného prístavu v Bratislave za päť miliónov eur.

BRATISLAVA. Ako informoval riaditeľ Slovenskej plavby a prístavov, Marek Považan, okrem rekonštrukcie prístavu chcú obnovovať aj existujúcu promenádu, zabezpečiť lepšiu organizáciu parkoviska a vytvoriť nový pavilón pre turistov na trase Viedeň - Bratislava.

S rekonštrukciou prístavu chcú začať na jeseň tohto roka, ukončenie rekonštrukcie predpokladajú do konca roku 2015.

"Novovzniknuté priestory budú zároveň slúžiť na prezentáciu mesta Viedeň a na predaj lístkov linky Twin City Liner,“ povedal Považan, podľa ktorého podobný pavilón odovzdalo pred niekoľkými rokmi do prevádzky aj mesto Viedeň pre prezentáciu Bratislavy.

SkryťVypnúť reklamu

Ako tiež uviedol Považan, pred rozhodnutím o rozsiahlej investícii prebiehali odborné diskusie medzi magistrátom, primátorom, hlavnou architektkou mesta a vedúcou oddelenia územného rozvoja mesta.

Podľa Považana v zrekonštruovanej budove osobný prístav zostane, no cieľom je skvalitniť služby, zvýšiť komfort pre cestujúcich a zlepšiť technický stav budovy.

„Pre spoločnosti predávajúce lístky sme vyčlenili vlastné priestory a novú čakaciu halu,“ opísal zámer projektu Martin Paško zo spoločnosti Adom. M Studio z architektonického domu Design Factory, ktorý víťazný projekt navrhol.

Osobný prístav chcú na prízemí doplniť prevádzkami kaviarne a reštaurácie, plánujú získať priestor pre širšiu promenádu, zároveň tu chcú ponechať detské ihrisko. Na prvom a druhom nadzemnom podlaží prístavu má vzniknúť hotel so 48 izbami.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  2. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  3. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im
  5. Aké typy cukrovky poznáme?
  6. Biele srdce putovalo aj do Nemocnice AGEL Košice-Šaca
  7. Potrebujete tichú kosačku? Vsaďte na aku verziu!
  8. Čo by ste mali vedieť o ročnom vyúčtovaní spotreby tepla a vody?
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 8 623
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 7 266
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 839
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 1 432
  5. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 405
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 1 370
  7. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 1 285
  8. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza 1 209
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  2. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  3. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  4. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  5. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  6. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  7. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  8. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 21 695
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 9 386
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 181
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 113
  5. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 4 267
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 4 143
  7. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 079
  8. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 520
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  5. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  6. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu