Po Prístavnom moste v Bratislave jazdia autá už 30 rokov

Otvorili ho v roku 1983 pod názvom Most hrdinov Dukly, vlani ním denne prešlo priemerne vyše stotisíc áut.

(Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Prístavný most v Bratislave je v súčasnosti zaťažovaný viac, ako stavitelia pri jeho výstavbe pred 30 rokmi predpokladali.

Ako informoval hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Marcel Jánošík, v roku 2012 priemerne denne prešlo mostom vyše 108-tisíc vozidiel.

Prístavný most je aj po 30 rokoch od jeho otvorenia stále v prevádzky schopnom stave, most je pre jeho väčšiu zaťaženosť však pravidelne kontrolovaný a monitorovaný.

pm2_res.jpg

Most hrdinov Dukly

Prístavný most, v minulosti známy ako Most hrdinov Dukly, otvorili v roku 1983.

Článok pokračuje pod video reklamou

hlavného mostného objektu je 457,8 metra a postavený bol v rámci výstavby diaľnice D1 - obchvat mesta Bratislavy. Je to komplex na seba nadväzujúcich mostov.

Dunaj premosťuje spriahnutá oceľovo-betónová konštrukcia, tzv. hlavný mostný objekt. Na ňu nadväzujú betónové estakády ku križovatkám na Bajkalskej a na Dolnozemskej ulici, o ktoré sa stará Národná diaľničná spoločnosť a bratislavský magistrát.

pm3_res.jpg

Viacero opráv

Na hlavnom mostnom objekte boli v minulosti opravené všetky štyri mostné závery, viackrát bol vymenený aj povrch vozovky.

Kompletne vymenili aj odvodňovacie žľaby a odtok vody z mosta vyriešili novým odvodňovacím potrubím.

Hlavný mostný objekt má troch správcov. Spodnú stavbu a oceľovú nosnú konštrukciu spravujú Železnice Slovenskej republiky, betónovú mostovku spravuje Národná diaľničná spoločnosť a o lávky pre peších pod mostom sa stará bratislavský magistrát.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Create your own map in a new museum
  2. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  3. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  4. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  7. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  8. S dobrým pivom leto chutí
  9. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  10. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 30 026
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 115
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 435
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 074
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 760
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 854
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 766
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 436
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 235
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 823