Nové pravidlá vyčistia trh, radujú sa niektorí majitelia taxislužieb. Taxikárov je menej aj preto, že si nestihli vybaviť nové koncesie.
BRATISLAVA. V piatok a najnovšie už aj cez týždeň večer zvoní linka bratislavských taxislužieb často bez reakcie.
Niektoré dispečerky aj zdvihnú, ale nenájdu voľné auto. Zohnať taxík v centre mesta, ale aj v okrajových štvrtiach, tak trvá aj hodinu.
Skončilo 800 taxikárov
Taxikárov v Bratislave výrazne ubudlo. Hovorí to aj jeden z vodičov pri nočnej ceste mestom. Tvrdí, že skončiť museli všetci trestaní a aj tí, ktorí nemali úplne čisto vybavené koncesie.
Odhaduje, že v Bratislave je o osemsto taxikárov menej, spolu ich bolo zhruba tritisíc.
Od 4. decembra musia mať vodiči nový preukaz alebo koncesiu. Tú dostane iba „bezúhonný“ človek, teda ten, ktorý nebol v minulosti trestaný.
Aj šéfovia taxislužieb priznávajú, že sa cesty „vyčistia“. Chýbajúcich vodičov vo svojej firme prizná málokto, u konkurencie ten problém však vidia. Úbytok ľudí potvrdili aj dispečerky, nechceli však byť menované.
Nízke ceny naučili ľudí v menších mestách volať taxík do nemocnice či na nákupČítajte
Zmena sa dotkla najmä cezpoľných
„Každý vedel, čo musí taxikár spĺňať, no mnohí si vybavenie preukazu či koncesie nechali na poslednú chvíľu,“ vysvetľuje úbytok taxikárov Milan Velčický, cechmajster bratislavského cechu taxislužieb.
Niektorí vodiči podľa neho nejazdia len dočasne, kým si vybavia koncesie.
Aj na stretnutí cechu podľa neho niektorí kolegovia hovorili, že v uliciach hlavného mesta cítiť nedostatok taxikárov. To však pripisuje aj tomu, že v zime bežne rastie dopyt.
Niektoré taxislužby tvrdili, že ich vodiči majú koncesie v poriadku. Martin Busbacher z firmy Limousine Service dokonca tvrdí, že im práce pribudlo aj vďaka tomu, že iné firmy nestíhajú.
Nové pravidlá komplikujú život aj cezpoľným vodičom. O koncesiu má totiž taxikár požiadať úrad, kam patrí podľa svojho trvalého bydliska alebo sídla svojej firmy.
František Mrafko z taxislužby Radio Taxi povedal, že pre toto ustanovenie prišiel približne o dvadsať šoférov, ktorí majú trvalý pobyt mimo Bratislavského kraja.