BRATISLAVA. Systém aj všetkých dopravcov zapojených do systému musí overiť neverejná skúšobná prevádzka.
„Konečné rozhodnutie o termíne, v ktorom spustíme integráciu aj na území Pezinského a Seneckého okresu, padne až po vykonaní všetkých kontrol. Chceme tak čo najviac eliminovať možné komplikácie a zaistiť spoľahlivosť systému a maximálny komfort cestujúcich,“ uviedol generálny riaditeľ Bratislavskej integrovanej dopravy Rastislav Cenký.
Ako uviedla hovorkyňa Bratislavskej integrovanej dopravy Gabriela Miškovičová, druhá etapa integrovaného dopravného systému bude znamenať integráciu celého Bratislavského kraja a vybraných obcí Trnavského kraja.
"Po spustení prvej etapy integrovaného dopravného systému v okrese Malacky, keď došlo k tarifnej integrácii troch dopravcov prevádzkujúcich verejnú osobnú dopravu na území hlavného mesta Bratislavy a v regióne Záhorie, budú môcť v rámci druhej etapy čoskoro cestovať na jeden cestovný lístok už aj obyvatelia Pezinského a Seneckého okresu a vybraných obcí Trnavského kraja," informovala Miškovičová a dodala, že k dvom mestským zónam na území Bratislavy a 19 regionálnym zónam v okrese Malacky pribudne aj šesť nových v regióne Záhorie a 23 zón v Pezinskom a Seneckom okrese a vybraných obciach Trnavského kraja.
Spoločná tarifa
Spoločná dopravná a tarifná ponuka Dopravného podniku Bratislava, autobusového dopravcu Slovak Lines a Železničnej spoločnosti Slovensko umožní cestujúcim v Bratislavskom kraji ľubovoľne kombinovať viaceré druhy dopravy bez ohľadu na to, ktorý dopravca ich prevádzkuje.
Prvá a druhá etapa integrovaného dopravného systému je pritom určená pravidelným cestujúcim, ktorí na prepravu využívajú predplatné cestovné lístky. Možnosť využívať jednorazový cestovný lístok príde v ďalších etapách.
"Pri kúpe predplatných cestovných lístkov si cestujúci vyberie zo schémy zón tie, cez ktoré chce cestovať. Podľa počtu a druhu zvolených zón, ktoré sú označené číslami, sa cestujúcemu vypočíta cestovné," informovala Miškovičová.