BRATISLAVA. Systém aj všetkých dopravcov zapojených do systému musí overiť neverejná skúšobná prevádzka.
„Konečné rozhodnutie o termíne, v ktorom spustíme integráciu aj na území Pezinského a Seneckého okresu, padne až po vykonaní všetkých kontrol. Chceme tak čo najviac eliminovať možné komplikácie a zaistiť spoľahlivosť systému a maximálny komfort cestujúcich,“ uviedol generálny riaditeľ Bratislavskej integrovanej dopravy Rastislav Cenký.
Celý kraj
Ako uviedla hovorkyňa Bratislavskej integrovanej dopravy Gabriela Miškovičová, druhá etapa integrovaného dopravného systému bude znamenať integráciu celého Bratislavského kraja a vybraných obcí Trnavského kraja.
"Po spustení prvej etapy integrovaného dopravného systému v okrese Malacky, keď došlo k tarifnej integrácii troch dopravcov prevádzkujúcich verejnú osobnú dopravu na území hlavného mesta Bratislavy a v regióne Záhorie, budú môcť v rámci druhej etapy čoskoro cestovať na jeden cestovný lístok už aj obyvatelia Pezinského a Seneckého okresu a vybraných obcí Trnavského kraja," informovala Miškovičová a dodala, že k dvom mestským zónam na území Bratislavy a 19 regionálnym zónam v okrese Malacky pribudne aj šesť nových v regióne Záhorie a 23 zón v Pezinskom a Seneckom okrese a vybraných obciach Trnavského kraja.
Spoločná tarifa
Spoločná dopravná a tarifná ponuka Dopravného podniku Bratislava, autobusového dopravcu Slovak Lines a Železničnej spoločnosti Slovensko umožní cestujúcim v Bratislavskom kraji ľubovoľne kombinovať viaceré druhy dopravy bez ohľadu na to, ktorý dopravca ich prevádzkuje.
Prvá a druhá etapa integrovaného dopravného systému je pritom určená pravidelným cestujúcim, ktorí na prepravu využívajú predplatné cestovné lístky. Možnosť využívať jednorazový cestovný lístok príde v ďalších etapách.
"Pri kúpe predplatných cestovných lístkov si cestujúci vyberie zo schémy zón tie, cez ktoré chce cestovať. Podľa počtu a druhu zvolených zón, ktoré sú označené číslami, sa cestujúcemu vypočíta cestovné," informovala Miškovičová.