SME

Bratislava sa chce prezentovať aj cez rímskych cisárov

Po septembrovom festivale Donaufest sa hlavné mesto chystá zapojiť do dvoch projektov spojených s podunajským regiónom - Cesta rímskych cisárov a Dunajská vínna cesta.

BRATISLAVA. Bratislava by sa mala po novom medzi turistami prezentovať aj cez rímskych cisárov či Dunajskú vínnu cestu. Chce sa totiž pripojiť k dvom rozbehnutým projektom nadnárodnej organizácie Danube Competence Center (DCC), ktorá podporuje rozvoj turizmu v regiónoch na Dunaji.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Bratislava si dosiaľ nevytvorila žiadnu jedinečnosť, cez ktorú by sa chcela prezentovať a v marketingu platí jediná poučka byť odlíšiteľný a zaujať pozornosť," povedal pre TASR predseda predstavenstva Bratislava Tourist Board (BTB) František Stano.

SkryťVypnúť reklamu

Po septembrovom festivale Donaufest sa tak hlavné mesto Slovenska opäť chystá zapojiť do dvoch projektov spojených s podunajským regiónom - Cesta rímskych cisárov a Dunajská vínna cesta. Tie už dnes bežia na strednom a dolnom toku Dunaja. Stano vysvetľuje, že napríklad rímske línie je v súčasnosti jedna z najatraktívnejších tém, ktoré dnes zaujímajú kultúrno-poznávací turizmus.

"Bratislava má z pohľadu rímskej tematiky veľké poklady, ktoré vôbec nevieme využiť. Do kultúrneho dedičstva UNESCO sa má zapísať napríklad Gerulata v Rusovciach a keby sa to podarilo, čo budeme vedieť v priebehu budúceho pol roka, bol by to pre nás veľký impulz, aby sme túto tému uchopili," vysvetlil. Stano spomína aj veľké možnosti, ktoré otvárajú napríklad náleziská v areáli Bratislavského hradu.

SkryťVypnúť reklamu

Propagovanie jedného miesta v rámci globálneho trhu podľa Stana nie je vôbec jednoduché a môcť sa teda pridať do rozbehnutého produktu je tak oveľa efektívnejšie. "Každá téma má svoju komunitu. Možno okrem turistov, ktorí prídu cielene, vyberú si mesto, štát, región a potom hľadajú, čo by tam asi navštívili, sú aj takí, ktorí idú za istou témou. A je jedno, kde je, v akom mieste," podotýka Stano.

Internetová komunita, ktorá sa dnes zaujíma o rímske dedičstvo a rímske pamiatky, je podľa Stana asi 100-tisícová. "Toľko ich diskutuje na internete a je ochotných ísť kdekoľvek, kde zistia, že je niečo nové. Nie je jednoduché pre jednu malú destináciu, ako je Bratislava, dať celému svetu vedieť, že aj my tu niečo máme," odôvodnil snahu organizácie o pripojenie sa k projektu. Buď bude teraz Bratislava podľa Stana čakať na to, kým budú dostupné európske fondy, alebo sa bude BTB snažiť pridať hneď, a to za vlastné prostriedky.

SkryťVypnúť reklamu

DCC je platforma na rozvoj podunajského turizmu, ktorá dnes združuje takmer 70 verejných, mimovládnych a podnikateľských subjektov zo všetkých podunajských krajín. Jej zástupcovia sa v uplynulých dňoch stretli v Bratislave na piatom valnom zhromaždení. Práve na ňom sa rozhodlo, že spomínané dva projekty sa budú ďalej rozvíjať.

Necelý rok funguje taktiež cestovateľský portál platformy www.danube.travel ako ťažiskový zdroj informácií pre turistov.

Bratislava

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Čo bude toto leto in?
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  3. Čo bude toto leto in?
  4. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 405
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 949
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 545
  4. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 5 316
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 4 086
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 333
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 794
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 418
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 368
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 414
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 376
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 8 077
  5. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 118
  6. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 5 928
  7. Vladimír Bojničan: Z výkalov bič neupletieš – ani keby opozícia zrovna začala znášať zlaté vajíčka 5 630
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 470
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu