V noci sa Bratislava nedá počúvať, je hlučná

Aj keď je porovnávanie európskych miest nepresné, hlavné mesto Slovenska je nielen v noci hlučné.

Ťažký život na Šancovej ulici.(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

Okrem dopravy to spôsobuje aj hustota zástavby.

BRATISLAVA. Najhlučnejšie nočné mesto Európy. Tak označili Bratislavu v dva roky starej štúdii Európskej agentúry životného prostredia.

Nie je to také jednoznačné, výsledky za jednotlivé mestá sa totiž nedajú jednoznačne porovnať. Aj tak je Bratislava v noci hlučná a často otravná.

Z výsledkov štúdie totiž vyplýva, že v Bratislave je viac ako polovica obyvateľov v noci vystavená hluku nad 55 decibelov. Nasledujú Varšava, Dublin a Sofia.

Hlučná Šancová

Decibely
Denný a nočný hluk
  • zákon povoľuje v noci hluk pri frekventovaných cestách 50 decibelov;
  • cez deň je horná hranica 60 decibelov;
  • 55 decibelov je hlasitosť zapnutého televízora,
  • idúci vlak má približne 90 decibelov.

„Toto meranie nebolo robené jednotnou metodikou. Preto je možné, že Bratislava predstihla v údajnom dopravnom hluku aj napríklad Londýn, Paríž, Rím a podobne,“ vysvetľuje hovorkyňa Regionálneho úradu verejného zdravotníctva v Bratislave Katarína Nosálová.

Rím pritom skončil ako druhý najtichší za Tallinnom.

Aj hygiena však pripúšťa, že Bratislava má nadmieru hlučné ulice. Napríklad na Šancovej môže hluk cez deň dosahovať aj 80 decibelov.

„To však nie iba z dôvodu frekvencie dopravy, ale aj z odrazu hlukových vĺn z okolitých objektov,“ vraví Nosálová.

Takýto problém je podľa nej na viacerých ťažiskových dopravných trasách, ktoré obstavali z oboch strán.

Menej áut

Magistrát vraví, že pracuje na znižovaní hluku z dopravy v meste napríklad protihlukovými stenami alebo aj tým, že na Záhradníckej je okolo koľajníc tráva.

„K zníženiu hluku prispieva aj zmena spôsobu dopravy. Dobudovalo sa trolejové vedenie na Patrónke,“ vraví hovorca Stanislav Ščepán.

Pomôcť má aj nová parkovacia politika, má vytlačiť autá zo širšieho centra.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  3. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  4. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018
  7. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  9. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  1. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  2. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  4. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  5. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  6. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  7. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  8. Accessible Urban Living
  9. RPSP – A good intention ruined by execution
  10. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 7 160
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 5 317
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 322
  4. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 3 159
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 246
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 912
  7. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 1 902
  8. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 1 885
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 788
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 576