SME
Piatok, 18. jún, 2021 | Meniny má VratislavKrížovkyKrížovky

Frešo a Flašíková Beňová peniaze na kampaň zahmlievajú

Kandidáti na župana v Bratislavskom kraji nechcú ukázať, odkiaľ majú peniaze na kampaň a ako ich minuli.

Frešo chce kampaň vyúčtovať až po druhom kole volieb.Frešo chce kampaň vyúčtovať až po druhom kole volieb. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

Kandidáti na župana v Bratislavskom kraji nechcú ukázať, odkiaľ majú peniaze na kampaň a ako ich minuli.

BRATISLAVA. Kandidáti na post bratislavského župana Monika Flašíková Beňová (Smer) a Pavol Frešo (SDKÚ) majú k sebe nečakane blízko. Obaja odmietajú ukázať, ako presne minuli peniaze na kampaň a odkiaľ ich mali.

Zúčtovanie sľubujú urobiť až po druhom kole.

Zákon nič neprikazuje

V župných voľbách kandidáti podľa dnešného zákona nemusia príjmy ani náklady na volebnú kampaň zverejňovať vôbec.

Skryť Vypnúť reklamu

„Keď sa občan pozerá na rozsah inzercie a celkovo kampaní nielen na župana, ale aj poslancov, vidí, že tie sumy dnes už vôbec nie sú nízke,“ vraví Gabriel Šípoš, riaditeľ Transparency International Slovensko.

„Je zjavné, že kampaň už nie sú schopní financovať len sami. Občan by preto mal vedieť, odkiaľ politik peniaze mal a na čo konkrétne ich minul. Aby následne bolo možné odfiltrovať, či sa po voľbách riešia záujmy sponzorov, alebo reálne problémy,“ hovorí Šípoš.

Pripravovaný volebný kódex zrejme už kandidátom prikáže peniaze na kampaň vyúčtovať.

Prečítajte si tiež:Krajcera vyšiel jeden hlas jedenásť eur (výdavky na kampane)Čítajte 

Sama a malí sponzori

Flašíková Beňová hovorí, že náklady na jej kampaň nepresiahli 200-­tisíc eur.

Na viaceré otázky SME, koľko presne minula do prvého kola, na čo konkrétne a v akých výškach financie použila, prišla jednotná odpoveď.

Skryť Vypnúť reklamu

„Na rozdiel od protikandidátov sme zverejňovali, zverejňujeme a budeme zverejňovať informácie o financovaní kampane nad rámec zákonných povinností,“ napísal jej hovorca Peter Vrábel.

Flašíková Beňová si zriadila aj transparentný účet, no využíva ho iba okrajovo. Zverejňuje tam drobné sumy od malých sponzorov, peniaze takto posielala najmä na inzerciu v regionálnych médiách.

Po sľube denníku SME, že bude pridávať aj iné príjmy, sa tam pred prvým kolom objavilo ešte päťtisíc eur.

„Do dnešného dňa nebola fakturovaná žiadna platba za aktivity po prvom kole volieb,“ napísala včera Vrábel.

Flašíková Beňová pred voľbami tvrdila, že kampaň si platí z vlastných peňazí, 33-­tisíc mala aj s kandidátmi na poslancov v kraji dostať od Smeru.

benova_res.jpg

Flašíková Beňová v prvom kole pozývala voličov aj na kávu.

Skryť Vypnúť reklamu

Pôvod nejasný

Frešo odhaduje náklady na kampaň na stotisíc eur. Odkiaľ peniaze mal a na čo ich minul, hovoriť tiež nechce. „Vyúčtovanie urobíme po voľbách,“ reagovala hovorkyňa SDKÚ Jana Zvončeková.

Frešo pred voľbami tvrdil, že 10­ až 20-­tisíc eur platí sám a peniaze mal aj od malých sponzorov. Neukázal od akých.

Kandiduje za širokú pravicovú koalíciu. „OKS finančne nepodporila volebnú kampaň Pavla Freša,“ reagoval Ondrej Dostál z OKS. Rovnako reagovala aj SMK.

Ostatné strany sa k finančnej podpore súčasného župana do uzávierky nevyjadrili.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  2. Zázračná škola so zelenou strechou
  3. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  5. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  6. Crème de la crème po slovensky
  7. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový?
  8. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  9. Po Slovensku na motorke
  10. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  1. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  2. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  3. Driverama má strategické partnerstvo s nemeckým Stop + Go
  4. Správna strava po tréningu: Siahnite po 100 % smoothie a šťavách
  5. Zázračná škola so zelenou strechou
  6. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  7. Crème de la crème po slovensky
  8. Rady nad zlato: Naučte sa pripraviť dezerty ako z cukrárne
  9. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový?
  10. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 27 569
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 12 997
  3. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 11 700
  4. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 10 228
  5. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 7 611
  6. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 7 299
  7. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 6 086
  8. Po Slovensku na motorke 5 941
  9. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 5 255
  10. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť 4 332
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu