SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Výtlky na cestách možno nahlásiť cez aplikáciu

Nahlásiť výtlk na ceste, neporiadok v uliciach či výtržnosť môžu Bratislavčania úradom už aj cez mobilnú aplikáciu.

BRATISLAVA. Mestská časť Bratislava - Staré Mesto v posledných týždňoch spustila aplikáciu iObčan a na medzinárodnom kongrese ITAPA Informačné technológie a verejná správa za ňu získala aj ocenenie.

Aplikácia vďaka technológii GPS identifikuje polohu jej užívateľa. "Ak v tom mieste, v ktorom sa práve nachádza, vidí človek okolo seba nejaký nedostatok, napríklad rozsypaný smetný kôš, výtlk alebo výtržnosť, môže to odfotiť a poslať bez toho, aby hovoril, kde sa problém nachádza," informovala na dnešnej tlačovej konferencii starostka Starého Mesta Tatiana Rosová (SDKÚ-DS).

Skryť Vypnúť reklamu

Stažnosť priamo ku kompetentným

Keďže aplikácia rozozná, na ktorej ulici užívateľ stojí, jeho sťažnosť pošle príslušnému úradu, ktorý ju má na starosti, teda mestskej časti alebo bratislavskému magistrátu.

"Veľká väčšina sťažností občanov pochádza z komunikácií, ktoré nie sú v správe mestskej časti a je ťažké občanom vysvetľovať, že ak sa im niečo nepáči na Hodžovom námestí či Obchodnej ulici, obráťte sa na magistrát," podotýka starostka s tým, že vďaka GPS je správa automaticky zaslaná tomu úradu, ktorému priestranstvo patrí.

Občan, ktorý správu pošle, je zároveň podľa Rosovej aj informovaný, ako sa s podnetom nakladá.

Databáza kontaktov

Mobilná aplikácia však jej užívateľovi sprístupňuje aj databázu a kontakty obcí a miest, informácie z ich činnosti alebo aktuálne udalosti a umožňuje priamu reakciu občana na zverejnené informácie.

Skryť Vypnúť reklamu

"Aplikácia má teda aj pasívny rozmer, môžete získať informácie o ktorejkoľvek obci, kde sa nachádzate," doplnila starostka.

Aplikácia bola vyvinutá na zadanie mestskej časti Bratislava - Staré Mesto a mesta Stupava. Občania si ju môžu stiahnuť bezplatne. Na kongrese ITAPA obsadila tretie miesto v kategórií Nové služby.

Mestská časť pracuje na elektronizácii služieb už niekoľko rokov. "V roku 2010 nebol v kancelárii starostu žiadny počítač. Padali servery, emaily medzi kanceláriami nechodili, pretože to trvalo trištvrte dňa a stálo to viac ako vytlačiť papier. Platili sme totiž ceny za prenesené kilobajty v hodnotách niekde zo začiatku 90-tych rokov," podotkla dnes starostka.

Elektronická poštová schránka

V roku 2011 sa v mestskej časti zaviedol napríklad systém na elektronickú komunikáciu s obyvateľmi mestskej časti, ktorá zjednodušuje jednotlivé podania.

Skryť Vypnúť reklamu

Občania aj firmy ich môžu urobiť cez elektronickú poštovú schránku, pričom majú k dispozícii elektronické formuláre a vzory podaní, vysvetľuje radnica.

Elektronizácia vstúpila napríklad aj do stavebného a územného konania a zaviedol sa tiež systém zverejňovania faktúr, objednávok a zmlúv s pokročilým vyhľadávaním.

Mestskej časti sa pri tohtoročných povodniach osvedčila aj služba Hlásnik, ktorá občanom zasielala výzvy cez SMS alebo e-mailom.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  4. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  7. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  8. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 24 518
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 15 932
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 13 008
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 138
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 540
  6. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 649
  7. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 6 647
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 614
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 328
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 141
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu