SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Bratislavčania môžu pripomienkovať urbanistickú štúdiu ku Kamennému námestiu

K urbanistickej štúdii pripravuje mesto na 25. novembra aj verejnú prezentáciu. V priestoroch Zrkadlovej sály Primaciálneho paláca sa začne o 18.00 h.

Kamenné námestie v centre Bratislavy.Kamenné námestie v centre Bratislavy. (Zdroj: SME - LUCIA TKÁČIKOVÁ)

BRATISLAVA. Urbanistická štúdia ku Kamennému námestiu, ktoré plánuje Bratislava predať, je už na webe hlavného mesta. Posudzuje územie o rozlohe približne 37.000 štvorcových metrov (m2), pričom námestie vo vlastníctve mesta má 3600 m2. Bratislavčania môžu štúdiu pripomienkovať do 29. novembra, magistrát k nej medzitým plánuje zorganizovať aj verejnú diskusiu.

"Štúdia definuje základné pravidlá pre budúci rozvoj jednej z najcennejších lokalít v širšom centre mesta a bude slúžiť ako vecný podklad pre spracovanie zmien a doplnkov Územného plánu zóny Dunajská," vysvetlil šéf kancelárie primátora Ľubomír Andrassy.

Za vyše 1,785 milióna eur má námestie kúpiť britská developérska skupina Lordship Real Estate, ktorá je už majiteľom Hotela Kyjev i okolia. Dnes zanedbané námestie má zrevitalizovať a dostavať. Andrassy tvrdí, že úprava územnoplánovacej dokumentácie aj zorganizovanie architektonických súťaží na riešenie dotknutých verejných priestorov sú podmienkou na to, aby samospráva k predaju či prenájmu pristúpila.

O predaji námestia mali rokovať v októbri bratislavskí mestskí poslanci, primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru-SD) však potom materiál stiahol, aby ho nechal dopracovať. "Toto nie je bežný predaj prebytočného majetku, má vážny urbanistický rozmer a v predloženom materiáli je o ňom relatívne málo napísané," odôvodnil vtedy pre TASR svoje rozhodnutie.

Reagoval tak aj na obavy ľudí, že sa mesto zbavuje cenného verejného priestoru. Aktivisti z niekoľkých občianskych združení aj jednotliví odborníci totiž sformulovali pre primátora aj bratislavských poslancov otvorený list, v ktorom žiadajú predaj zastaviť. Pod výzvu sa podpísali aj bežní Bratislavčania.

Primátor vysvetlil, že mesto chce, aby sa zrevitalizoval celý priestor ohraničený ulicami Špitálska, Rajská a Dunajská s celkovou rozlohou asi 37.000 m2. Z tejto plochy vlastní Bratislava len necelých 3600 m2, teda Kamenné námestie. "My samotné námestie vieme obnoviť, ale potrebujeme sa na priestor pozrieť ako na celok a hľadať, ako ho zrevitalizovať celý. Tam vznikajú problémy aj okolo Špitálskej, na parkovisku pred Tescom, nový pohľad si teda vyžaduje celá lokalita," priblížil Ftáčnik.

Investor chce uskutočniť dve architektonicko-urbanistické súťaže. Jednu na blok Kamenného námestia, aby zistil možnosti využitia územia, druhú pre verejné priestory. Tá má riešiť najmä otázku opätovného oživenia centrálnej časti Starého Mesta, hlavne ulíc Špitálska, Dunajská, Rajská, Námestia SNP či Suchého Mýta.

K urbanistickej štúdii pripravuje mesto na 25. novembra aj verejnú prezentáciu. V priestoroch Zrkadlovej sály Primaciálneho paláca sa začne o 18.00 h. Okrem zástupcov samosprávy, primátora či hlavnej architektky Ingrid Konrad by sa na nej mali zúčastniť aj spracovatelia štúdie či odborní zamestnanci magistrátu.

Verejnosť môže svoje pripomienky posielať do 29. novembra mailom na adresu primator@bratislava.sk, alebo poštou spracovateľovi štúdie SIEBERT + TALAŠ, spol. s.r.o., Trnavská cesta 84, 821 02 Bratislava. Textová i grafická časť urbanistickej štúdie je zverejnená na oficiálnej webovej stránke mesta (www.bratislava.sk, časť Verejné prezentácie), dokumentácia je však k nahliadnutiu i v Kancelárii prvého kontaktu bratislavského magistrátu (Front Office Primaciálne námestie).

img-r638.jpg
Kamenné námestie zo strechy

kamenne_r3857_res.jpg

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Hygge ako životný štýl
  2. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  5. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  6. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  7. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  8. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  9. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  10. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 33 642
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 32 513
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 900
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 10 235
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 232
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 642
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 929
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 793
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 641
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 649
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu