BRATISLAVA. Električky sa na budúcu jeseň znovu vrátia na bratislavskú hlavnú stanicu, sľubuje ministerstvo dopravy.
Vláda Smeru v stredu pár dní pred župnými voľbami odobrila vyše 360 miliónov eur na dopravu v Bratislavskom kraji. Súčasťou tohto balíka má byť aj oprava koľajníc.
Hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa vraví, že trať budú opravovať v lete budúceho roka a už v októbri alebo novembri po nej budú električky znovu jazdiť.
Dva roky bez električky
Časť trate od Radlinského po Štefanovičovu majú opravovať tri až päť mesiacov za šesť miliónov eur z eurofondov. „Zvyšný úsek, ktorý súvisí s developerským projektom stanice, bude zabezpečovať mesto.“
Hovorca mesta Stanislav Ščepán tvrdí, že trať opravia, aj keď sa s investorom, firmou Transprojekt nedohodnú. „O termínoch je predčasné hovoriť, platia tie, na ktoré je investor zaviazaný.“
Podzemnú električkovú trať musí Transprojekt dokončiť najneskôr do júna 2017, ak termín prekročí o 90 dní, môže mesto od zmluvy odstúpiť.
Električky nejazdia na stanicu už dva roky, dopravu čiastočne nahrádza autobusová linka X13. Vláda však v rozhodnutí vraví, že nie je adekvátna.
Vlaky v celej Bratislave
Petržalku a centrum má zase prepojiť nová električka, ktorá bude jazdiť po zrekonštruovanom Starom moste.
Vláda sľubuje aj investície do železničnej dopravy v meste. Hlavná stanica už podľa nej kapacitou nestačí, chce preto napríklad, aby sa vlaky rozptýlili medzi zvyšné stanice v meste.
Vlaky by na hlavnú stanicu mohli chodiť v polhodinových intervaloch, stanica by navyše už nebola iba konečným bodom.