SME

Vláda pred voľbami sľubuje návrat bratislavskej električky na stanicu

V lete chcú zničenú trať opraviť, na jeseň už po nej podľa ministerstva dopravy budú premávať električky.

Podzemnú električkovú trať musí Transprojekt dokončiť najneskôr do júna 2017.Podzemnú električkovú trať musí Transprojekt dokončiť najneskôr do júna 2017. (Zdroj: ARCHÍV SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Električky sa na budúcu jeseň znovu vrátia na bratislavskú hlavnú stanicu, sľubuje ministerstvo dopravy.

Vláda Smeru v stredu pár dní pred župnými voľbami odobrila vyše 360 miliónov eur na dopravu v Bratislavskom kraji. Súčasťou tohto balíka má byť aj oprava koľajníc.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa vraví, že trať budú opravovať v lete budúceho roka a už v októbri alebo novembri po nej budú električky znovu jazdiť.

Dva roky bez električky

Časť trate od Radlinského po Štefanovičovu majú opravovať tri až päť mesiacov za šesť miliónov eur z eurofondov. „Zvyšný úsek, ktorý súvisí s developerským projektom stanice, bude zabezpečovať mesto.“

SkryťVypnúť reklamu

Hovorca mesta Stanislav Ščepán tvrdí, že trať opravia, aj keď sa s investorom, firmou Transprojekt nedohodnú. „O termínoch je predčasné hovoriť, platia tie, na ktoré je investor zaviazaný.“

Podzemnú električkovú trať musí Transprojekt dokončiť najneskôr do júna 2017, ak termín prekročí o 90 dní, môže mesto od zmluvy odstúpiť.

Električky nejazdia na stanicu už dva roky, dopravu čiastočne nahrádza autobusová linka X13. Vláda však v rozhodnutí vraví, že nie je adekvátna.

Vlaky v celej Bratislave

Petržalku a centrum má zase prepojiť nová električka, ktorá bude jazdiť po zrekonštruovanom Starom moste.

Vláda sľubuje aj investície do železničnej dopravy v meste. Hlavná stanica už podľa nej kapacitou nestačí, chce preto napríklad, aby sa vlaky rozptýlili medzi zvyšné stanice v meste.

SkryťVypnúť reklamu

Vlaky by na hlavnú stanicu mohli chodiť v polhodinových intervaloch, stanica by navyše už nebola iba konečným bodom.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 430
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 549
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 11 355
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 028
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 771
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 566
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 069
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 203
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 006
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 675
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 488
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 9 012
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 395
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 393
  7. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 794
  8. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 743
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu