SME

Závory proti autám na hrádzi neplánujú

Závory na bratislavských hrádzach do Hamuliakova a Čunova neplánujú inštalovať. Mesto nemá na ich osadenie kompetencie, Slovenský vodohospodársky podnik o ďalších závorách neuvažuje.

BRATISLAVA. Napriek neoprávnenej jazde áut na bratislavských hrádzach smerom do Hamuliakova a Čunova neplánujú na týchto komunikáciách osadiť závory.

Podľa poradcu primátora Bratislavy Michala Feika nejde o cyklistickú trasu, ale o účelovú komunikáciu Slovenského vodohospodárskeho podniku a mesto preto nemá kompetenciu závory osadiť. Ako uviedol pre agentúru SITA hovorca Slovenského vodohospodárskeho podniku (SVP) Ľuboš Krno, o osádzaní ďalších závor neuvažujú z viacerých dôvodov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mesto nemá kompetencie

Ako sa vyjadril Feik pre agentúru SITA, magistrát má uzatvorenú zmluvu s vodohospodárskym podnikom, ktorá umožňuje cyklistom a korčuliarom pohyb po hrádzi.

SkryťVypnúť reklamu

"Nie je však v kompetencii mesta, aby upravovalo hrádzu a osadilo na ňu stĺpiky alebo závory. Všetky tieto kompetencie má Slovenský vodohospodársky podnik," uviedol Feik. Podľa Krna sú dopravné značky so zákazom vjazdu motorových vozidiel pri každom vjazde a tiež pri každom vjazde existujú závory.

"O osádzaní ďalších závor neuvažujeme, keďže tvoria prekážku pri jazde vozidiel vykonávajúcich údržbu, sú náročné na prevádzku a údržbu, sú zdrojom častých kolízií cyklistov a v konečnom dôsledku je ich existencia vynútená len nerešpektovaním zákona o pohybe vozidiel po účelových komunikáciách vodných stavieb," uviedol Krno.

Dohoda o kontrole

Ako ďalej informoval hovorca SVP, právo kontrolovať oprávnenie jazdy po hrádzi majú zamestnanci SVP, ktorí sú členmi vodnej stráže, bezpečnostná služba a štátna polícia, ktorá ako jediná môže udeliť sankcie. Podľa Krna existuje so štátnou políciou dohoda o kontrolnej činnosti.

SkryťVypnúť reklamu

Bratislavská policajná hovorkyňa Karina Považanová povedala pre agentúru SITA, že polícia v rámci bežného výkonu služby situáciu v okolí hrádzí monitoruje.

Štatistiky o počte vodičov, ktorí sa neoprávnene pohybovali po hrádzi či výške vyzbieraných pokút za porušenie zákazu vjazdu na hrádzu však neevidujú.

Väčšina s povolením

Na záver Krno uviedol, že na hrádzi sa môžu pohybovať len dopravné prostriedky niektorých organizácií a inštitúcií.

Medzi nimi vozidlá Slovenského vodohospodárskeho podniku a Vodohospodárskej výstavby Bratislava, organizácií a inštitúcií zabezpečujúcich technicko-bezpečnostný dohľad, dodávateľských firiem vykonávajúcich práce na objektoch vodného diela a vozidlá Štátnej plavebnej správy, policajného zboru, zdravotnej služby a záchrannej služby pri výkone práce.

SkryťVypnúť reklamu

Ostatné vozidlá musia mať povolenia, ktoré bývajú spravidla časovo vymedzené.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 989
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 838
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 6 185
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 433
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 072
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 630
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 217
  8. Maratónska kampaň, ktorú nebudeme vidieť, ale budeme o nej počuť 1 830
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 023
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 72 956
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 43 284
  4. Rado Surovka: Raši dostal padáka 38 297
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 042
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 116
  7. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 18 502
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 586
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťZatvoriť reklamu