BRATISLAVA. Napriek neoprávnenej jazde áut na bratislavských hrádzach smerom do Hamuliakova a Čunova neplánujú na týchto komunikáciách osadiť závory.
Podľa poradcu primátora Bratislavy Michala Feika nejde o cyklistickú trasu, ale o účelovú komunikáciu Slovenského vodohospodárskeho podniku a mesto preto nemá kompetenciu závory osadiť. Ako uviedol pre agentúru SITA hovorca Slovenského vodohospodárskeho podniku (SVP) Ľuboš Krno, o osádzaní ďalších závor neuvažujú z viacerých dôvodov.
Mesto nemá kompetencie
Ako sa vyjadril Feik pre agentúru SITA, magistrát má uzatvorenú zmluvu s vodohospodárskym podnikom, ktorá umožňuje cyklistom a korčuliarom pohyb po hrádzi.
"Nie je však v kompetencii mesta, aby upravovalo hrádzu a osadilo na ňu stĺpiky alebo závory. Všetky tieto kompetencie má Slovenský vodohospodársky podnik," uviedol Feik. Podľa Krna sú dopravné značky so zákazom vjazdu motorových vozidiel pri každom vjazde a tiež pri každom vjazde existujú závory.
"O osádzaní ďalších závor neuvažujeme, keďže tvoria prekážku pri jazde vozidiel vykonávajúcich údržbu, sú náročné na prevádzku a údržbu, sú zdrojom častých kolízií cyklistov a v konečnom dôsledku je ich existencia vynútená len nerešpektovaním zákona o pohybe vozidiel po účelových komunikáciách vodných stavieb," uviedol Krno.
Dohoda o kontrole
Ako ďalej informoval hovorca SVP, právo kontrolovať oprávnenie jazdy po hrádzi majú zamestnanci SVP, ktorí sú členmi vodnej stráže, bezpečnostná služba a štátna polícia, ktorá ako jediná môže udeliť sankcie. Podľa Krna existuje so štátnou políciou dohoda o kontrolnej činnosti.
Bratislavská policajná hovorkyňa Karina Považanová povedala pre agentúru SITA, že polícia v rámci bežného výkonu služby situáciu v okolí hrádzí monitoruje.
Štatistiky o počte vodičov, ktorí sa neoprávnene pohybovali po hrádzi či výške vyzbieraných pokút za porušenie zákazu vjazdu na hrádzu však neevidujú.
Väčšina s povolením
Na záver Krno uviedol, že na hrádzi sa môžu pohybovať len dopravné prostriedky niektorých organizácií a inštitúcií.
Medzi nimi vozidlá Slovenského vodohospodárskeho podniku a Vodohospodárskej výstavby Bratislava, organizácií a inštitúcií zabezpečujúcich technicko-bezpečnostný dohľad, dodávateľských firiem vykonávajúcich práce na objektoch vodného diela a vozidlá Štátnej plavebnej správy, policajného zboru, zdravotnej služby a záchrannej služby pri výkone práce.
Ostatné vozidlá musia mať povolenia, ktoré bývajú spravidla časovo vymedzené.