Zo starých koľají na hlavnú stanicu v Bratislave si vodiči robia parkovisko

Koľajnice smerujúce na hlavnú stanicu nie sú na parkovanie, ani keď tadiaľ už nejazdí električka.

Na koľajniciach neparkujú iba po jednom.(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

Koľajnice smerujúce na hlavnú stanicu nie sú na parkovanie, ani keď tadiaľ už nejazdí električka, odkazuje mestská polícia.

BRATISLAVA. Tento víkend uplynul už druhý rok odvtedy, čo prestali na bratislavskú hlavnú stanicu jazdiť električky. Na koľajniciach je napriek tomu naďalej čulý dopravný ruch. Nejazdia tadiaľ električky, ale autá, niektoré tam potom parkujú.

Ulica Námestie slobody priamo pred ministerstvom dopravy býva plná nelegálne parkujúcich áut. Šoféri využívajú, že na hlavnú stanicu už nejazdia električky a ich koľaje používajú na parkovanie.

Tí, ktorí prídu prví, obsadzujú miesto medzi koľajami a chodníkom, na ktorom bol kedysi trávnik. Dnes je z neho len rozjazdené blato, ktoré špiní majiteľom autá.

Polícia hrozí pokutou

Polícia upozorňuje, že parkovanie na koľajniciach je zakázané, aj keď nie sú využívané.

„Električková trať smerom na hlavnú stanicu stále existuje, aj keď nie je v prevádzke. Slúži na odstavovanie električiek pre prípad nepredvídanej udalosti a električkové troleje sú stále pod napätím,“ tvrdí hovorca mestskej polície Peter Pleva.

Platí teda zákaz zastaviť a stáť na električkových koľajách podľa zákona o cestnej premávke. Ten zakazuje aj parkovanie na zeleni. To, že z trávnika ostalo už len blato, podľa policajného hovorcu nič nemení.

„Vodič nesmie zastaviť a stáť okrem iného na cestnej a inej verejne prístupnej zeleni,“ cituje Pleva zo zákona.

Otvorenie v nedohľadne

Električky na stanicu nejazdia pre kritický stav koľajníc. Mesto s ich opravou čaká na prestavbu stanice.

Tú odkladajú už niekoľko rokov, mesto sa doťahuje so súkromným investorom. Hrozí aj tým, že na prestavbu pohľadá iného partnera.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  4. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  6. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  10. Splnený sen
  1. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  2. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  3. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  4. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  5. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  6. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  9. Vysoká hra o súdne trovy
  10. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 13 703
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 13 587
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 5 099
  4. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 3 471
  5. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 541
  6. Splnený sen 2 246
  7. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 1 746
  8. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou 1 119
  9. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 1 085
  10. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 975